آپدیت اندروید ۱۲ برای ۳ گوشی ال جی

خبر خوب: سه گوشی قدیمی ال جی آپدیت اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند

به زودی سه گوشی ال جی آپدیت اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند. این درحالیست که LG از صنعت موبایل فاصله گرفته و دیگر هیچ موبایلی تولید نمی‌کند!

پس از سال‌ها دست و پنجه نرم کردن با مشکلات، ال جی در نهایت اوایل سال ۲۰۲۱ تجارت موبایل خودش را برای همیشه تعطیل کرد تا روی دیگر حوزه‌ها متمرکز شود. تقریباً یک سال از آن زمان گذشته است و حالا این شرکت خبر می‌دهد که برخی از گوشی‌های ال جی به زودی آپدیت اندروید ۱۲ را دریافت خواهند کرد.

سه گوشی قدیمی ال جی دریافت کننده آپدیت اندروید ۱۲ چه مدل‌هایی هستند؟

بسیاری از صاحبان گوشی‌های ال جی در مورد اقدام عجیب این شرکت کره‌ای و دریافت بروزرسانی‌های نرم افزاری توسط دستگاه‌هایشان نگران بودند که قابل درک است. اما ال جی خیلی زود پس از تعطیل کردن کسب و کار بخش موبایل خود، بیانیه‌هایی را منتشر کرد و حداقل به صاحبان برخی از جدیدترین گوشی‌های خود اطمینان داد که همچنان به انتشار بروزرسانی‌های نرم افزاری برای آن‌ها ادامه می‌دهد.

ال جی وعده ۳ ساله داده بود و عنوان کرده بود «گوشی‌های گران قیمت ال جی که در سال ۲۰۱۹ به بعد (سری G، سری V، سری VELVET و Wing) عرضه شده‌اند سه سال بروزرسانی‌ها را دریافت خواهند کرد. در حالی که برخی از مدل‌های سال ۲۰۲۰ نظیر سری استایلو و سری K، دو بروزرسانی را دریافت خواهند کرد.

آپدیت اندروید ۱۲ برای ۳ گوشی ال جی

این هفته، اولین بروزرسانی برای برخی از گوشی‌های ال جی منتشر شده است. انتظار می‌رود ال جی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بروزرسانی اندروید ۱۲ را برای گوشی‌های ال جی Q92 5G، ال جی V50 و ال جی V50S عرضه کند. ال جی ولوت نیز هم اکنون اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند، اما به زودی بروزرسانی اساسی را به همراه یک پچ امنیتی جدید دریافت خواهد کرد. علاوه بر این ال جی پچ‌های امنیتی را نیز برای گوشی‌های ال جی Q52 و ال جی Wing منتشر می‌کند.

شاید تعجب کنید که چرا نام ال جی وینگ در بین گوشی‌هایی که به زودی اندروید ۱۲ را دریافت می‌کنند نیست. با توجه به فرم پیچیده‌تر این گوشی، ال جی نیازمند زمان بیشتری برای توسعه نسخه جدید اندروید جهت اجرا روی این گوشی است و به همین خاطر احتمالاً با تأخیر نسبت به دیگر گوشی‌ها این آپدیت را دریافت خواهد کرد.

در این گزارش یک خبر خوب و یک خبر بد وجود دارد. خبر خوب اینکه ال جی نشان داده هنوز هم به فکر گوشی‌هایش است و به وعده پشتیبانی نرم افزاری ۳ ساله گوشی‌هایی مثل ال جی وی ۵۰ یا ال جی ولوت (که باید اندروید ۱۳ را هم دریافت کنند) پایبند است. اما خبر بد اینکه این کمپانی فعلاً قصد ندارد بروزرسانی‌ها را برای صاحبان این گوشی که خارج از کشور خود یعنی کره جنوبی زندگی می‌کنند، منتشر کند!