محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

این‌ها محبوب ترین حیوانات در جستجوی گوگل هستند

افراد بسیاری عاشق حیوانات هستند و این عشق فقط شامل سگ‌ها و گربه‌های ملوس نمی‌شود. آمار استخراج شده از جستجوی گوگل، گواه این ادعاست. ببینید محبوب ترین حیوانات جستجو شده، کدام هستند.

این فهرست 25 ردیفی، محبوب ترین حیوانات جستجو شده در گوگل توسط آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد. همچنین، حاوی حقایق جالبی درباره این موجودات است که دانستن آن‌ها، خالی از لطف نیست.

محبوب ترین حیوانات در جستجوی گوگل

25- بایسون

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

گاومیش کوهان‌دار یا Bison، پیش‌تر رتبه پایینی در جستجوی گوگل داشت؛ اما به مرور خود را بالا کشید. بایسون آمریکایی در قرن نوزدهم، آن‌قدر شکار شد که تا مرض انقراض هم پیش رفت؛ علت عمده، تجارت فراینده گوشت این حیوان بود.

24- دلفین

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

این حیوانات باهوش، بسیار اجتماعی هستند. آن‌ها به هم‌نوعان مریض یا زخمی خود برای بیرون آمدن از آب و نفس کشیدن، کمک می‌کنند. حتی گاهی اوقات، به دسته دلفین دیگری وارد و پذیرفته می‌شوند.

23- عقاب

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

شاید عقاب سر سفید، معروف‌تر باشد؛ اما 60 گونه عقاب در دنیا وجود دارد. از این تعداد، 44 گونه برای اوراسیا و آفریقا هستند. آمریکای شمالی، فقط میزبان دو گونه عقاب است: سر سفید و طلایی!

22- اسب پونی

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

پونی، یک اسبچه است و برخلاف باور عمومی، بچه اسب نیست. ظاهرا این حیوانات برای زندگی در حاشیه زیستگاه طبیعی اسب‌ها، طوری تکامل یافتند که پاهای کوتاه‌تر، یال‌ ضخیم‌تر و جثه کوچک‌تری داشته باشند.

21- شامپانزه

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

ساده‌ترین راه برای تشخیص شامپانزه و سایر میمون‌های انسان‌نما (Apes) از میمون‌ها، نگاه به پشت آن‌هاست؛ زیرا میمون‌های انسان‌نما دُم ندارند.

شیوع چند سال قبل ابولا در آفریقا، جمعیت بزرگ‌ترین شاخه این حیوانات را تحت تاثیر قرار داد.

20- لابستر

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

نام شاه میگو یا لابستر، در رتبه بیستم محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ دیده می‌شود. این موجودات آبزی، می‌توانند تا 70 سال عمر کنند و برخلاف انسان‌ها با افزایش سن، ضعیف‌تر یا کندتر نمی‌شوند. حتی ظاهرا لابسترهای مسن، قدرت باروری بیشتری دارند.

19- میمون

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

همان‌طور که اشاره شد، وجه تمایز میمون‌ها از سایر نخستی‌سانان، دُم و بینی خشک آن‌هاست. این تصویر، میمون کپوچین را نشان می‌دهد که در برخی مراکز، آموزش می‌بینند تا به افراد فلج و دارای مشکلات حرکتی، در انجام امور روزمره کمک کنند.

18- گاو

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

حیوان مقدس هندوها، یکی از معمول‌ترین احشام در دنیاست. شاید تصور کنید گاوها با دیدن رنگ قرمز، عصبانی می‌شوند؛ اما در حقیقت، آن‌ها کوررنگ سبز و قرمز هستند و نمی‌توانند این رنگ را تشخیص دهند. خشونت گاوها در میدان گاوبازی، نتیجه‌ی تکان خوردن شنل ماتادورها است.

17- گوزن

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

این حیوانات، بومی تمام قاره‌ها به جز استرالیا و جنوبگان هستند. اگر گوزن آبی چینی را فاکتور بگیریم، تمام گوزن‌های نر (حتی گوزن‌های شمالی ماده) شاخ دارند.

16- اردک

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

این پرندگان در بسیاری از برکه‌ها به چشم می‌خورند. بیشتر اردک‌ها تک‌همسر هستند؛ اما فقط برای یک فصل! معمولا زوج‌های جوان پس از بزرگ‌تر شدن، از هم جدا می‌شوند.

بد نیست بدانید کلمه “duck” از واژه dūce در زبان انگلیسی قدیم، به معنای غواص ریشه می‌گیرد.

15- خرگوش

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

از آنجایی که نصف جمعیت خرگوش‌های دنیا در آمریکای شمالی زندگی می‌کنند؛ عجیب نیست که نام این حیوان توسط آمریکایی‌ها، زیاد سرچ شده باشد.

خرگوش‌ها (Rabbits) با خرگوش‌های صحرایی (Hares) فرق می‌کنند که حیواناتی بزرگ‌تر با گوش‌های درازتر و قوه بینایی قوی هستند.

14- عنکبوت

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

اگر به عنکبوت فوبیا دارید، خوشحال نخواهید شد وقتی بدانید که تا به امروز، بیش از 43 هزار گونه عنکبوت شناسایی شده است.

13- گرگ خاکستری

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

سگ و گرگ خاکستری، نیای مشترکی دارند که 15 هزار سال قبل در اروپا می‌زیست. نه تنها یکی از محبوب ترین حیوانات در جستجوی گوگل؛ بلکه گرگ خاکستری در ادبیات داستانی هم جایگاه رفیعی دارد.

12- بوقلمون

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

این پرنده، پای ثابت میز غذای آمریکایی‌ها و کانادایی‌ها در روز شکرگزاری است. نام انگلیسی بوقلمون (turkey)، از کشور ترکیه گرفته شده است. داستان جالبی هم دارد:

ترک‌ها از قرن چهاردهم میلادی در ترکیه امروزی ساکن شدند. وقتی که مرغ شاخدار (guinea fowl) نخستین بار از شرق آفریقا به اروپا صادر شد، از این سرزمین عبور کرد؛ به همین دلیل، در اروپا خروس ترکی (turkey cock) نامیده شد.

اما وقتی که اروپایی‌ها قاره آمریکا را کشف کردند و نخستین بار با بوقلمون مواجه شدند، آن را با مرغ شاخدار اشتباه گرفتند. از همان دوران، نام turkey روی بوقلمون باقی ماند.

11- شیر

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

هزاران سال قبل، جمعیت شیرهای دنیا بسیار بیشتر از امروز بود؛ تا جایی که در بین پستانداران بزرگ روی زمین، بیشترین پراکندگی را  پس از انسان‌ها داشتند.

10- خوک

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

این حیوان در سال 2014 رتبه نخست جستجوی گوگل را تصاحب کرد. خوک‌ها بسیار باهوش، اجتماعی و در حال تبدیل شدن به یک حیوان خانگی هستند. البته هنوز گوشت، مهم‌ترین دلیل پرورش آن‌هاست؛ چرا که 38 درصد از تجارت جهانی گوشت، به خوک‌ها متکی است.

9- مار

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

مارها که موجوداتی ترسناک پنداشته می‌شوند؛ در همه قاره‌ها به جز جنوبگان حضور دارند. البته کشورهایی مانند ایرلند، نیوزیلند و چند جزیره دیگر را هم باید مستثنی کنیم.

اما مار نه تنها فواید؛ بلکه حقایق جالبی هم دارد؛ مثلا اینکه فقط دارای یک شُش است.

8- کوسه

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

با اینکه از کوسه به عنوان یک جانور مرگبار نام برده می‌شود؛ اما تعداد تلفات انسانی ناشی از حمله کوسه‌ها، به طور میانگین 4.3 نفر در سال است. شاید تعجب کنید اگر بگوییم گاوها و اسب‌ها، هر سال 20 نفر را فقط در آمریکا می‌کشند. حتی حیوانی که در رتبه نخست این لیست قرار دارد، 7 برابر بیشتر از کوسه‌ها قربانی می‌گیرد.

7- پرندگان

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

پرندگان از پرتعدادترین حیوانات روی زمین هستند؛ حتی با وجود اینکه از سال 1600 میلادی، بیش از 130 گونه پرنده به دست انسان‌ها منقرض شدند.

6- خرس

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

خرس‌ها یکی از منزوی‌ترین حیوانات محسوب می‌شوند. در بین 8 گونه خرس، 6 گونه همه‌چیزخوار هستند؛ اما خرس پاندا، تقریبا فقط از بامبو تغذیه می‌کند و خرس قطبی فقط گوشت می‌خورد.

5- ماهی

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

تعداد گونه‌های ماهی، بیشتر از هر مهره‌دار دیگری است (32 هزار گونه). ماهی‌ها در سایز هم تنوع قابل توجهی دارند: از 8 میلی‌متر در نوزادماهی فربه تا 16 متر در وال کوسه!

4- مرغ

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

مرغ و خروس عمدتا برای گوشتشان پرورش داده می‌شوند. با جمعیت حدود 24 میلیاردی، بیشتر از هر گونه پرنده دیگری روی زمین حضور دارند.

3- اسب

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

برای هزاران سال، اسب عصای دست انسان برای کار و حضور در جبهه‌های جنگ بود. گفته می‌شود اسب‌‌ها میلیون‌ها سال قبل، پیش از آنکه به شکل امروزی تکامل پیدا کنند، دارای چندین انگشت پا بودند.

بیشتر اسب‌ها توسط انسان اهلی شده‌اند. حتی آن‌هایی که وحشی پنداشته می‌شوند، از اجدادی می‌آیند که پس از اهلی‌سازی توسط انسان، فرار کردند و در حیات وحش ساکن شدند.

تنها اسب وحشی واقعی، شوالسکی است؛ یک گونه در معرض انقراض که به ندرت در دشت‌های مغولستان یافت می‌شود.

2- گربه

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

دومین رتبه این فهرست، به محبوب‌ترین حیوان خانگی دنیا می‌رسد. گربه‌ها همدم خوبی برای انسان هستند. همچنین داشتن قوه بینایی قوی در تاریکی، آن‌ها را به شکارچیانی ماهر تبدیل کرده است.

1- سگ

محبوب ترین حیوانات گوگل سرچ

بهترین دوست انسان، پرتکرارترین حیوان جستجو شده در گوگل است. البته فقط 17 تا 24 درصد سگ‌ها حیوان خانگی محسوب می‌شوند. تخمین زده می‌شود در دنیا بیش از یک میلیارد سگ وجود داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*