پتنت جدید گوشی‌های 5G هواوی، ارزان‌تر و قابل توسعه‌تر است

پتنت جدید گوشی‌های 5G هواوی، ارزان‌تر و قابل توسعه‌تر است

هواوی با ثبت یک پتنت جدید، نشان داده که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک گوشی های 5G ارزان قیمت‌تری را روانه بازار کند. اما چگونه؟

طی روزهای اخیر، هواوی از بیانیه رن ژنگفی، مدیر اجرایی این شرکت در مورد پتنت (حق اختراع) گوشی‌های هوشمند 5G خود رونمایی کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی هواوی، رن ژنگفی گفته است که قیمت تمام شده این پتنت بسیار معقول خواهد بود. او هم‌چنین مدعی است که قیمت‌گذاری منصفانه یک امر ضروری برای سازندگان محسوب می‌شود تا بتوانند از پتنت‌ها و فناوری‌های هواوی با قیمتی مناسب استفاده کنند.

البته در ازای آن، این شرکت بودجه مناسبی را برای بخش تحقیق و توسعه خود دریافت خواهد کرد. طبق ادعای هواوی، این امر به شرکت کمک خواهد کرد تا تصویری مبتکر را در اذهان جامعه بین‌المللی ایجاد کند.

رن ژنگفی در این باره می‌گوید:

اگر از پتنت سازنده دیگری استفاده می‌کنید، باید هزینه‌ای معقول را بپردازید. این امر به ایجاد ارزش مالکیت فکری کمک خواهد کرد که برای نوآوری در سراسر جهان مفید است.

هزینه‌های ثبت اختراع را نمی‌توان چندان بالا برد و از طرفی نیز، نباید خیلی پایین باشند، زیرا نوآوری در کل جامعه به‌خطر می‌افتد و بنابراین هیچ‌کس حاضر نخواهد شد در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کند. بنابراین، بیش‌تر بودجه بخش R&D از حق ثبت اختراع تامین می‌شود. به‌همین دلیل است که هواوی یک اصل منطقی و بدون تبعیض را در رابطه با پتنت‌ها حفظ می‌کند.

پتنت جدید گوشی‌های 5G هواوی، ارزان‌تر و قابل توسعه‌تر است

به‌‌نقل از هواوی، هزینه‌های ثبت پتنت نمی‌توانند بیش از اندازه بالا یا پایین باشند، بنابراین هواوی چگونه از پس انجام این کار برمی‌آید؟ این شرکت پیش‌تر، استانداردهای شارژ تلفن‌های هوشمند 5G را نیز معرفی کرده بود. هزینه مجوز ثبت اختراع هواوی برای یک تلفن همراه که از پشتیبانی فایوجی پیروی می‌کند، معادل 2.5 دلار است. علاوه بر این، درصد مناسبی از حق فروش هر تلفن همراه نیز در نظر گرفته شده است.

هواوی فکر‌های بزرگی در سر دارد

اخیرا دیگر شرکت‌های حوزه فناوری نیز استاندارد شارژ 5G خود را معرفی کرده‌اند. شرکت‌هایی مانند کوالکام رقمی بین 2.275 تا 5% درصد از فروش هر گوشی‌ هوشمند را با استفاده از پتنت های استاندارد فایوجی خود دریافت می‌کنند. اریکسون، غول مخابراتی سوئدی نیز برای به ازای هر گوشی رده‌بالا 5 دلار و برای رده‌های ارزان‌تر، رقم 2.5 دلار را تصاحب می‌کند. علاوه بر آن، نوکیا نیز از دیگر شرکت‌هایی محسوب می‌شود که برای هر تلفن 5G که از پتنت آن استفاده کند، مبلغی معادل 3 یورو را دریافت می‌کند.

در مقایسه با سایر شرکت‌ها، حق اختراع 5G هواوی با قیمت 2.5 دلار، کم‌ترین هزینه را در میان تولیدکنندگان این هسته در پی دارد. قیمت تمام شده مورد نظر هواوی، به‌طور قابل توجهی ارزان‌تر از نمونه کوالکام است که با نگرش این شرکت چینی نسبت به هزینه‌های ثبت اختراع مطابقت دارد.

هواوی پس از اعمال تحریم‌ها، در بازار گوشی‌های هوشمند و عرضه محصولات خود با مشکلات متعددی مواجه بوده است. محدودیت‌های اعمال شده توسط ایالات متحده این شرکت را با چالش‌های فراوانی روبرو کرده، اما هواوی همچنان تسلیم‌ناپذیر است. هواوی این روزها بیش از آنکه در تلاش برای رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند باشد، صرفا در پی زنده ماندن است. با این وجود، وقتی صحبت از فناوری هسته 5G به میان می‌آید، این شرکت چینی همچنان یکی از بهترین‌ها و ارزان‌ترین‌ها در جهان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*