دسته بازی اپل

این اسناد نشان می‌دهد اپل در حال کار روی یک یا چند دسته بازی است

این اسناد نشان می‌دهد اپل در حال کار روی یک دسته بازی است. ولی ظاهراً مهندسان این کمپانی هنوز روی نوع این گیم پد اتفاق نظر ندارند.

اپل با پلتفرم Apple Arcade به دنیای گیمینگ قدم گذاشت؛ اما هنوز بخشی از این بازار باقی مانده که اپل می‌تواند در آن هم فعالیت کند و شاید در آینده این اتفاق رخ دهد. جدیدترین پتنت‌هایی که توسط اپل منتشر شده، نشان می‌دهد این کمپانی در حال کار روی یک دسته بازی است.

پتنت‌های گیم کنترلر اپل دو هفته پیش در دفتر مالکیت معنوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا به ثبت رسیده است. این اسناد نشان می‌دهند که پروژه‌ی گیم کنترلر هنوز در مرحله آزمایشی است؛ چرا که در این اسناد گیم پد اپل در اشکال گوناگونی به نمایش درآمده است. اولین حق اختراع متعلق به ۳۱ مارس است، در حالی که دومی در ۱۰ آوریل یعنی همین ۲ روز پیش منتشر شده است.

اشکال مختلف دسته بازی اپل در این پتنت‌ها

در یکی از طرح‌های مفهومی، مهندسان اپل یک دسته مثل دسته Joy Con کنسول نینتندو سوئیچ را به نمایش گذاشته‌اند که یک دسته با دو بخش مجزا است و می‌تواند از دو طرف چپ و راست به دستگاه متصل شود. این دسته می‌تواند هم در حالت افقی و هم عمودی، به آیفون و آیپد بچسبد.

دسته بازی اپل

دومین طرح مفهومی که ظاهراً منحصر به گوشی‌های آیفون است، به عنوان یک کیس تاشو به طرف جلو با دکمه‌هایی در داخل خود عمل می‌کند. این کیس می‌تواند از یک نمایشگر داخلی کوچک نیز برای نمایش محتوای اضافی بازی‌ها یا حتی استفاده به عنوان یک کیبورد لمسی برخوردار باشد.

در نهایت، سومین حق اختراع اپل بیشتر شبیه به گیم پدهای قدیمی است که با استفاده از بلوتوث، با تمام محصولات اپل از جمله آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک کار می‌کند. این دسته دارای دکمه‌ای اختصاصی برای فعال‌سازی حالت گیمینگ روی دستگاه یا حتی پاسخ دادن به مکالمات است.

این اولین باری نیست که شایعاتی در خصوص دسته بازی اپل به گوش می‌رسد. در سال ۲۰۲۰ نیز یک فعال توییتری به نام L0vetodream گفته بود اپل در حال کار روی یک گیم پد است؛ اما تاکنون هیچ سندی از آن منتشر نشده بود. با توجه به توسعه سرویس گیمینگ اپل آرکید و همچنین اپل تی‌وی، وجود چنین گیم پدی احساس می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*