پشتیبانی آيفون 14 از شبکه ماهواره ای

آيفون 14 از شبکه ماهواره ای پشتیبانی می کند: نجات جان در لحظات بحرانی

شایعات به پشتیبانی آيفون 14 از شبکه ماهواره ای اشاره دارند. امکان برقراری تماس و ارسال پیام ماهواره ای در iPhone 14 می‌تواند جان کاربران را در لحظات حساس نجات دهد

اپل قصد دارد پشتیبانی از شبکه ماهواره ای را به آيفون 14 و نسل بعدی اپل واچ اضافه کند. بدین ترتیب کاربران این گجت‌ها قادر خواهند بود در مواقعی که امکان اتصال به اپراتور اصلی گوشی خود را ندارند، پیامک اضطراری ارسال کرده یا درخواست کمک کنند.

نوآوری جدید اپل؛ پشتیبانی آيفون 14 و اپل واچ از شبکه های ماهواره ای

پشتیبانی آيفون 14 از شبکه ماهواره ای

سال گذشته شایعاتی منتشر شد که اپل قصد دارد امکان اتصال به شبکه های ماهواره‌ای را به آيفون 13 بیاورد تا کاربران بتوانند در مواقع حیاتی از آن استفاده کنند. این قابلیت می‌تواند کمک قابل توجهی به کاربران در هنگام گشت و گذار در طبیعت یا مناطق دور دست بکند و حتی در مواقعی جان آنها را نجات دهد.

هرچند که بنا بر دلایلی، اپل این قابلیت را به همراه سری آيفون 13 عرضه نکرد. البته اپل شرکتی نیست که وقتی یک فناوری آماده ارائه یک تجربه خوب باشد، از ارائه آن خودداری کند؛ بنابراین حتما مشکلاتی سبب شده که این فناوری نتواند نظر مثبت اپل را به خود جلب کند؛ اما حالا بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده است که ظاهرا این قابلیت به همراه آيفون 14 ارائه خواهد شد.

پشتیبانی آيفون 14 از شبکه ماهواره ای

آيفون 14 در اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه معرفی خواهد شد و از آنجایی که برخی از کاربران از ساعت هوشمند اپل نیز برای برقراری تماس استفاده می‌کنند، باید منتظر پشتیبانی از اتصال به شبکه ماهواره ای در اپل واچ نیز باشیم. جالب اینجاست که منتشر شدن این شایعه موجی از مخالفت را در میان برخی از کاربران برانگیخته است.

برخی بر این باورند که اپل نباید اولویت خود را روی اینگونه نوآوری‌ها بگذارد و برخی دیگر نیز مادامی که این قابلیت سبب افزایش قیمت آيفون نشود، با آن مشکلی ندارد. واقعیت هم این است که این قابلیت آنچنان برای کاربران عادی ضروری نیست و به همین خاطر پرداخت مبلغی اضافی در ازای آن می‌‌تواند کمی آزاردهنده باشد.

علاوه بر اینها نگرانی‌هایی در رابطه با تاثیر اتصال به شبکه های ماهواره ای بر عمر باتری آيفون 14 وجود دارد و برخی هم نگران هستند که این قابلیت راه‌های جدیدی را برای هکرها باز کند.

پشتیبانی آيفون 14 از شبکه ماهواره ای / اپل واچ

به طور کلی این دسته از کاربران تمایل دارند که اپل به خاطر مشکلات احتمالی از خیر این قابلیت بگذرد و از طرفی قیمت نسل بعدی آيفون را نیز کاهش دهد. اگر هم یک فرد ماجراجو مرتبا به مناطقی می‌رود که در آنجا پوشش شبکه وجود ندارد، می‌تواند یک گوشی اختصاصی ماهواره‌ ای خریداری کند.

با وجود اینکه اپل تاکنون نسبت به پشتیبانی از اتصال به شبکه های ماهواره ای در آيفون 14 واکنشی نشان نداده است، بلومبرگ ادعا کرده که این قابلیت در تمامی مناطق عرضه نخواهد شد و ممکن است به خاطر قوانین کشور‌های مختلف، در مناطق گوناگون با محدودیت‌هایی همراه شود. آيا تمایل دارید کمی بیشتر هزینه کنید؛ اما iPhone 14 با چنین قابلیتی عرضه شود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*