خودرو بدون سرنشین پلیس

ببینید چگونه یک خودرو بدون سرنشین، پلیس سانفرانسیسکو را سر کار می‌گذارد + ویدیو

در این ویدیو خودرو بدون سرنشین شرکت کروز را می‌بینید که پلیس سانفرانسیسکو را سر کار گذاشته و لحظات جالب توجهی را به وجود آورده است!

چندی پیش پلیس سانفرانسیسکو قصد داشت یک خودرو بدون سرنشین متعلق به شرکت کروز را به خاطر حرکت با چراغ خاموش جریمه کند. ویدیو این اتفاق که واکنش و سردرگمی پلیس و همچنین تلاش جالب خودرو برای فرار کردن را نشان می‌دهد، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

تلاش پلیس سانفرانسیسکو برای جریمه کردن یک خودرو بدون سرنشین

خودرو بدون سرنشین پلیس

 

در ابتدا ماشین پلیس به آرامی به ماشین خودران کروز که در یکی از خیابان‌های سانفرانسیسکو در حال حرکت است، نزدیک می‌شود. سپس یک افسر پلیس از سمت چپ خود را به ماشین می‌رساند. بر اساس پروتکل پلیس آمریکا، با توجه به اینکه راننده در سمت چپ خودرو قرار دارد، نیرو‌های پلیس باید برای امنیت بیشتر از این سمت به خودرو نزدیک شوند.

هرچند که در این مورد، کاملا مشخص است که افسر پلیس به خاطر خالی بودن ماشین گیج شده است. چند لحظه بعد ماشین مجدد حرکت می‌کند و چند متر جلوتر در یک فضای باز و در نزدیکی چراغ راهنمایی متوقف می‌شود. پلیس مجددا خود را به خودرو بدون سرنشین می‌رساند و این بار تلاش می‌کند تا برای حل مشکل با تیم پشتیبانی کروز تماس بگیرد.

این اتفاق و مخصوصا در قسمتی که ظاهرا خودرو سعی می‌کند از قانون فرار کند، با واکنش‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. البته شرکت کروز اعلام کرد که خودرو آنها قصد فرار نداشته است و صرفا می‌خواسته بر اساس برنامه از پیش تعیین شده در نزدیک‌ترین مکان امن توقف کند.

خودرو بدون سرنشین پلیس

این شرکت همچنین اعلام کرد که دلیل اولیه این مشکل نیز (کار نکردن چراغ جلو) خطای انسانی بوده است. شرکت کروز از بهمن ماه سال گذشته به صورت آزمایشی سرویس تاکسی‌های بدون راننده خود را در سانفرانسیسکو آغاز کرد. این خودرو های بدون سرنشین به میکروفون مجهز شده‌اند تا بتوانند آژیر پلیس را تشخیص داده و به آن واکنش نشان دهند.

این شرکت همچنین یک تیم اختصاصی را در کنار یک خط تلفن مخصوص برای پشتیبانی و پاسخ به به سوالات متولیان اجرای قانون در نظر گرفته است. در واقع این افراد می‌توانند در صورت نیاز، قفل در ماشین را از راه دور باز کنند و یا آن را در یک نقطه امن متوقف کنند. این اولین بار نیست که پلیس یک خودرو بدون سرنشین را به خاطر سرپیچی از قانون متوقف می‌کند و قطعا آخرین هم نخواهد بود.

البته شرکت کروز با انتشار یک ویدیو سیستم‌های امنیتی ماشین‌های خودران خود و همچنین نحوه برخورد با آنها را توضیح داد، ولی سوال‌های مهم‌تری در سطوح بالاتر وجود دارد که باید به آنها پاسخ داد؛ زیرا در حال حاضر هیچ پروتکل کاملی برای نحوه برخورد با اینگونه شرایط وجود ندارد.

خودرو بدون سرنشین پلیس

خودروهای بدون سرنشین می‌توانند به صورت صوتی و تصویری، رخدادهای اطراف خود را ثبت کنند و با این کار به پلیس در انجام ماموریت خود کمک کنند. به همین خاطر پلیس باید نسبت به حضور آنها در مناطق مختلف آگاهی و در مواقع ضروری دسترسی داشته باشد؛ اما این موضوع ممکن است به دلیل مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی افراد مشکل آفرین شود.

از طرف دیگر، اگرچه ماشین‌ های خودران می‌توانند علائم راهنمایی، چراغ‌ها و انواع خطرات را تشخیص دهند؛ اما در هر حال ممکن است مرتکب اشتباه شوند. زیرا حتی برای پیشرفته‌ترین سیستم‌های هوش مصنوعی نیز پیش‌بینی نحوه واکنش راننده‌های دیگر ممکن است سخت باشد. در این حالت چه واکنشی باید نشان داد؟ به نظر می‌رسد که باید راهکارهای خاصی برای نحوه برخورد پلیس با خودرو های بدون سرنشین ارائه شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*