آموزش مخفی کردن برنامه ها در گوشی ها و تبلت های اندرویدی

اگر می‌خواهید برخی از برنامه‌های گوشی اندرویدی خود را پنهان کنید، با ما همراه شوید تا نحوه مخفی کردن برنامه در گوشی را به شما آموزش دهیم.

قطعا از اینکه می‌خواهید مخفی کردن برنامه ها در گوشی و تبلت‌های اندرویدی را یاد بگیرید، دلایل مختلفی دارید. فرقی نمی‌کند که دلیل شما از این کار قرار دادن برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های کاری دور از دسترس کوچک‌تر‌ها باشد یا پنهان کردن برخی از برنامه‌های اعتیادآور از جلوی چشم، شاید فقط قصد شما این باشد که برنامه‌های دوستیابی را در گوشی خود از دید بقیه پنهان کنید. پس فرقی ندارد دلیل شما چه باشد، در هر صورت یاد گرفتن نحوه مخفی کردن برنامه‌ها به حفظ حریم خصوصی‌تان کمک می‌کند.

منظور از پنهان کردن اپلیکیشن‌ها در گوشی اندرویدی دقیقا چیست؟ یعنی اگر شخصی گوشی شما را چک کند و وارد منوی برنامه‌ها شود، این اپلیکیشن‌های مخفی شده را نخواهد دید. البته این بدان معنا نیست که راهی برای یافتن آن‌ها وجود ندارد، زیرا تاریخچه نصب اپلیکیشن در پلی استور گوشی شما نشان می‌دهد که چه برنامه‌هایی را دانلود کرده‌اید. علاوه بر این پوشه دیتای آن برنامه‌ای که مخفی کرده‌اید نیز روی دستگاه باقی خواهد ماند.

لازم به ذکر است که نام برنامه‌ی پنهان شده در نتایج جستجوی لانچر گوشی نیز دیده نمی‌شود. حتی اگر شخصی سعی کند که آن برنامه را مستقیما جستجو کند، نمی‌تواند آن را پیدا کند. برای یافتن این اپلیکیشن‌ها باید لیست برنامه‌های نصب شده در منوی تنظیمات را جستجو کرد یا حافظه داخلی را برای پیدا کردن پوشه دیتای یا داده آن برنامه بررسی کرد. بنابراین تا شخصی بخواهد این موارد را بررسی کند احتمالا متوجه خواهید شد و می‌توانید به بهانه‌ای گوشی خود را از او پس بگیرید.

پنهان کردن برنامه‌ها با غیرفعال کردن آن‌ها بسیار متفاوت است. همانطور که می‌دانید گوشی‌ها دارای برنامه‌های از پیش نصب شده و برنامه‌های سیستمی هستند که شما نمی‌توانید آن‌ها را حذف کنید. اگر آن‌ها را غیرفعال کنید، این برنامه‌ها دیگر نمی‌توانند از منابع سیستم استفاده کنند و سرعت گوشی شما را کاهش خواهند داد. پس با این حال، ممکن است بخواهید که این برنامه‌های از پیش نصب شده مخفی کنید تا در عین حال که در لانچر نمایش داده نمی‌شوند، بتوانید از آن‌ها استفاده کنید و سرعت گوشی‌تان کاهش نیابد.

در این پست نحوه مخفی کردن برنامه ها در اندروید بدون آنکه نیاز به غیرفعال کردن آن‌ها باشد را به شما آموزش می‌دهیم. ما در این پست مراحل و دستورالعمل‌ها را با استفاده از یک گوشی سامسونگ برای شما ارائه کرده‌ایم، اما این موارد در اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی تقریبا مشابه و یکسان‌اند.

نحوه مخفی کردن برنامه ‌ها در گوشی های اندرویدی

مرحله 1: برای باز کردن لانچر، در صفحه اصلی گوشی انگشت خود را به سمت بالا بکشید. سپس در گوشه سمت راست بالای صفحه روی سه نقطه ضربه بزنید.

مخفی کردن برنامه گوشی

مرحله 2: روی Settings و بعد روی گزینه‌ی Hide apps ضربه بزنید.

مخفی کردن برنامه گوشی

مرحله 3: برنامه‌ای که می‌خواهید مخفی شود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید در این قسمت نام آن را جستجو کنید. پس از انتخاب برنامه‌های مورد نظر روی Done ضربه بزنید.

مخفی کردن برنامه گوشی

استفاده از پوشه امن Secure Folder در سامسونگ

 

 

 

 

 

مخفی کردن برنامه گوشی

اگر گوشی شما سامسونگ است، می‌توانید برای مخفی کردن برنامه های گوشی خود از پوشه امن یا همان Secure Folder استفاده کنید. چندین سالی است که گوشی‌های سامسونگ با برنامه Secure Folder عرضه می‌شوند. در واقع این پوشه یک فضای خصوصی و رمز گذاری شده در دستگاه گلکسی شماست که می‌توانید با گذاشتن رمز عبور یا اثر انگشت خود از آن محافظت کنید. همچنین شما می‌توانید این پوشه را به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی و اطمینان بیشتر مخفی کنید.

نکته عالی که در مورد Secure Folder وجود دارد این است که از پوشه از بقیه سیستم جدا باقی می‌ماند. حتی پوشه‌های دیتای برنامه‌ای که مخفی کرده‌اید نیز در مرورگر فایل قابل مشاهده نخواهند بود. این مسئله تضمین کننده جدا سازی کامل برنامه‌ها و داده‌های داخل پوشه امن از سایر محتویات و فضای گوشی است.

تنها ایرادی که می‌توان از آن گرفت این است که هر بار شما بخواهید به برنامه مخفی شده مورد نظر خود دسترسی داشته باشید، باید از آن در داخل Secure Folder استفاده کنید. با توجه به چیزهایی که گفته شد، وجود این فایل یک راه حل عالی برای مخفی کردن برنامه‌ها در دیوایس‌های اندرویدی ساخته شده توسط کمپانی سامسونگ است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*