زندگی ابدی در متاورس

تجربه زندگی ابدی در متاورس؛ واقعیت مجازی دیگر به هدست و عینک محدود نمی‌شود

دنیای Metaverse و واقعیت مجازی ابعاد جدی‌تری به خود گرفته‌اند و قرار نیست فقط محدود به هدست و عینک باشند. در واقع افراد حتی می‌توانند زندگی ابدی را در متاورس تجربه کنند.

یک شرکت اهل جمهوری چک به نام Somnium Space که در زمینه واقعیت مجازی فعالیت دارد، اعلام کرده است که می‌تواند با دانلود کرده حجم بالایی از اطلاعات شخصی افراد، یک آواتار دیجیتالی کاملا شبیه به آنها ایجاد کند که حتی مدت‌ها پس از مرگ نیز باقی بماند. در واقع افراد می‌توانند زندگی ابدی را در متاورس تجربه کنند.

زندگی ابدی در متاورس؛ اکسیر جاودانگی دیجیتال کشف شد

زندگی ابدی در متاورس

آرتور سایکوف، مدیرعامل شرکت Somnium Space چند سال پیش پدر خود را به خاطر سرطان از دست داد و از آن زمان به این فکر افتاد تا بتواند به نحوی شخصیت افراد را حتی پس از مرگ زنده نگه دارد. نتیجه تلاش‌های او حالت «زندگی جاودان» را رقم زده است که به کاربران اجازه می‌دهد به عنوان یک آواتار دیجیتال برای ابد در متاورس زندگی کنند.

این آواتارها می‌توانند ظاهر، صدا و حتی شخصیت فرد را به خوبی شبیه‌سازی کنند. برای رسیدن به این هدف، شرکت از کاربران مجوز ضبط حجم زیادی از اطلاعات شخصی از جمله مکالمات، حرکات و حالت‌های چهره را دریافت می‌کند. سایکوف در این رابطه گفت:

اگر من بمیرم و این داده‌ها جمع‌آوری شده باشند، فرزندانم می‌توانند وارد متاورس شده و با آواتارم من که دارای صدا و حرکات من است، صحبت کنند. شما آن فرد را خواهید دید. شاید هم برای ۱۰ دقیقه اول مکالمه خود، حتی متوجه نشوید که در حال صحبت کردن با هوش مصنوعی هستید. این هدف ماست.

زندگی ابدی در متاورس

این فناوری بر پایه بلاک چین اتریوم ساخته شده است و از طریق هدست‌های واقعیت مجازی (مثل اچ تی سی وایو و یا آکیولس) در دسترس خواهد بود. این شرکت همچنین به کاربران اجازه می‌دهد که در متاورس زمین دیجیتال خریداری کرده و حتی اقدام به ساخت خرید و یا واردات خانه و دارایی‌های خود کنند. ارتباط Somnium Space با بلاک چین اتریوم نیز سبب می‌شود که مدل تجاری آنها کاملا شفاف و قابل درک باشد.

این شرکت انتظار دارد که اسکن اولین افراد علاقه‌مند را در سال میلادی جاری آغاز کرده و اولین آواتارهای مربوط به زندگی ابدی در متاورس را در سال آينده آماده کند.

در ابتدا این شرکت تنها صداها و حرکات کاربران را در بخش‌های کوچک جمع‌آوری می‌کند؛ اما در نهایت حجم داده‌های جمع‌آوری شده ۱۰۰ تا ۳۰۰ برابر بیشتر از میزان ذخیره‌ شده روی گوشی شما خواهد بود. علاوه بر اینها، با پیشرفت هوش مصنوعی، میزان شباهت آواتار به فرد نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

زندگی ابدی در متاورس

همچنین کاربران می‌توانند هر وقت که خواستند پروسه ضبط اطلاعات را متوقف کرده و داده‌های جمع‌آوری شده را نیز به طور کامل پاک کنند. سایکوف به کاربران اطمینان داد که نباید نگران حریم شخصی خود باشند؛ زیرا آنها بر خلاف فیسبوک، اپل و دیگر غول‌های تکنولوژی اطلاعات شخصی کاربران را به شرکت‌های تبلیغاتی نمی‌فروشند و حتی علاقه‌ای به دانستن هویت کاربران خود ندارند.

آيا تمایل دارید که یک آواتار دیجیتالی از شما زندگی ابدی در متاورس را تجربه کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*