ریلمی Q5

مشخصات سری ریلمی Q5 لو رفت؛ تراشه اسنپدراگون 870 در نسخه پرو و دایمنسیتی 810 در Q5i

گوشی های سری ریلمی Q5 در سه نسخه با قیمت، مشخصات و امکانات متفاوت رونمایی می‌شوند. جزئیاتی از گوشی‌های جدید Realme فاش شده است.

خانواده ریلمی Q5 هفته آینده رسما معرفی خواهند شد. با این حال، برخی مشخصات کلیدی این سری گوشی‌ها توسط کمپانی سازنده اعلام شده‌اند. از جمله این مشخصات می‌توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع 80 واتی اشاره کرد. البته مشخص نیست که آیا این مشخصات تنها مختص نسخه پرو است یا خیر.

تصاویری که ریلمی برای رونمایی از خانواده Q5 استفاده کرده است از حضور یک حفره در قسمت بالای نمایشگر آن‌ها خبر می‌دهند. همچنین پورت USB، درگاه سیم کارت، میکروفون و اسپیکر این محصول نیز در قسمت پایین قابل مشاهده هستند.

علاوه بر این، کلید پاور نیز در سمت راست قابل مشاهده است و به نظر نمی‌رسد که حسگر اثر انگشت با آن ادغام شده باشد. بر این اساس می‌توان پیش بینی کرد که این حسگر در زیر نمایشگر قرار دارد. بنابراین، حداقل یکی از نسخه‌های ریلمی Q5 (احتمالا نسخه پرو) از پانل‌های امولد بهره خواهد برد.

ریلمی Q5

مشخصات فنی خانواده ریلمی Q5

ریلمی Q5 پرو

یکی از کاربران شبکه چینی ویبو جزئیاتی از سه نسخه مختلف از سری گوشی‌های Realme Q5 را افشا کرده است. نخستین عضو از این خانواده، نسخه Pro است که از تراشه اسنپدراگون 870 بهره خواهد برد. همچنین بر اساس نتایج تست Geekbench، این نسخه به هشت گیگابایت رم مجهز است و از اندروید 12 بهره خواهد برد.

ریلمی Q5

از دیگر مشخصات این گوشی هم می‌توان به صفحه نمایش 6.62 اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ بازیابی 120 هرتز اشاره کرد. علاوه بر این، دوربین سلفی Q5 Pro نیز 16 مگاپیکسلی خواهد بود.

در قسمت پشت، شاهد استفاده از یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، یک حسگر فوق عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 119 درجه و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو خواهیم بود. مطابق انتظار، ریلمی Q5 پرو از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که شارژ سریع آن با نرخ 80 وات انجام خواهد شد.

ریلمی Q5

ریلمی Q5i و ریلمی V23

محصول بعدی در این سری محصولات ریلمی، گوشی Realme Q5i خواهد بود که از تراشه‌های قدیمی‌تر دایمنسیتی 810 بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی 6.58 اینچی و از نوع ال سی دی با رزولوشن فول اچ دی پلاس خواهد بود. علاوه بر این، رزولوشن دوربین سلفی این گوشی هم 8 مگاپیکسل گزارش شده است. از دیگر مشخصات ریلمی Q5i نیز می‌توان به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسل در پشت اشاره کرد. بر اساس اطلاعات لو رفته، ظرفیت باتری این نسخه هم 5000 میلی آمپر ساعت خواهد بود. با این وجود در خصوص شارژ سریع آن اطلاعاتی در دست نیست.

اگر از صفحه نمایش Q5i صرفنظر کنیم، این گوشی را می‌توان کاملا مشابه با اوپو A57 5G دانست که به تازگی معرفی شده است.

لازم به ذکر است که مشخصات هر دو عضو سری ریلمی Q5 پیش از این در TENAA ثبت شده بود.

به جز این دو گوشی، اطلاعات موجود از رونمایی گوشی ریلمی V23 نیز حکایت دارند که ظاهرا نسخه بهبودیافته‌ای از Q5i است و از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

در اطلاعات افشا شده از Realme Q5 خبری از نسخه معمولی نیست. با این حال انتظار می‌رود این نسخه نیز در سبد محصولات خانواده Q5 جای داشته باشد. با در نظر گرفتن زمان یک هفته‌ای باقی مانده تا رونمایی رسمی از این محصولات، می‌توان انتظار داشت که اطلاعات جدیدی از جزئیات آن‌‌ها به‌زودی در اینترنت منتشر شود. بنابراین توصیه می‌کنیم با گجت نیوز همراه باشید تا در جریان جدیدترین اخبار پیرامون این محصولات قرار بگیرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*