تصاویر منتخب مسابقه عکاسی ماکرو با آیفون

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی ماکرو با آیفون هوش از سر شما می‌برند

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی ماکرو با آیفون رسما توسط هیئت داوران مشخص شده است و بر همین اساس در ادامه نگاهی به آن‌ها داریم.

مسابقه عکاسی ماکرو با آیفون با اعلام تصاویر برگزیده رسما به پایان رسید و حالا فرصتی دست داده تا نگاهی به 10 تصویر برتر داشته باشیم.

اما پیش از آن ذکر این نکته ضروری است که همه تصاویر منتخب مسابقه عکاسی اپل توسط دو پرچمدار مهم اپل یعنی آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس ثبت شده‌اند و به حق باید گفت همگی شگفت‌آورند!

زمانی که اپل خانواده آیفون 13 را معرفی کرد یکی از ویژگی‌های متمایز کننده مدل‌های پرو مربوط به اضافه شدن حالت عکاسی ماکرو بود که به کاربران امکان می‌دهد از سوژه‌های کوچک از فاصله نزدیک عکس‌برداری کنند.

عکس‌های ماکرو یک نقطه دید بسیار نزدیک دارند و با ترفندهایی یک سوژه معمولی مانند یک توت فرنگی شناور در نوشابه را به یک تصویر دراماتیک و خاص بدل می‌کنند.

مسابقه عکاسی ماکرو با آیفون

اپل با هدف‌ برجسته‌سازی ویژگی عکس‌برداری ماکرو در آیفون 13 پرو و پرو مکس، آخرین مسابقه عکاسی خود یعنی Shot on iPhone را به عکاسی ماکرو با آیفون اختصاص داد.

هیئت داوران مسابقه ترکیبی از کارمندان و عکاسان حرفه‌ای اپل شامل افرادی چون آناند وارما، آپشکا میکر، پیتر مک کینون، پدی چائو و ییک کیت لی بود که 10 عکس منتخب را برای نمایش در وب‌سایت اپل، صفحه اینستاگرام و بیلبوردهایی در شهرهایی از سراسر دنیا انتخاب کردند.

برندگان مسابقه یک موج‌سوار، یک طراح گرافیک، یک دانشجو، چندین مهندس و البته عکاسان حرفه‌ای از کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، مجارستان، هند، ایتالیا، اسپانیا، تایلند و آرژانتین هستند.

توت فرنگی شناور در نوشابه

اشلی لی، عکاس آزاد در سانفرانسیکو است که عکسی از یک «توت فرنگی شناور در نوشابه» را ثبت کرده است. لی درباره عکس خود می‌گوید:

من یک توت فرنگی را به عنوان سوژه انتخاب کردم چرا که مایل بودم رنگ قرمز روشن در پس زمینه‌ای سیاه ظاهر شود. کنتراست شدید توجه بیننده را روی توت فرنگی و حباب‌های آن متمرکز می‌کند و باعث می‌شود این تصور ایجاد شود که توت فرنگی در فضا معلق است.

غار

مارکو کولتا یک دانشجوی رشته مهندسی مکانیک در کالجی در ایتالیا است که تصویر «غار» را ثبت کرده است و در این باره می‌گوید:

شکل خاص گلبرگ‌ها که بخش مرکزی گل را در سایه‌های شدید فرو برده مرا به یاد یک غار عمیق و آماده برای کاوش انداخت. من با حفظ یک زاویه دید خاص به درون گل می‌خواستم با یک قاب طبیعی از هیبیسکوس بخشی از زیبایی آن را به نمایش بکشم.

قطره‌ای آزادی

دنیل اولاه یک عکاس اهل بوداپست است که عکس «قطره‌ای آزادی» را ثبت کرده است:

هدف من این بود که قطره آب روی زنبق را برجسته کنم، پس نور استودیو را روی نقطه‌ای از زنبق با پس‌زمینه تیره متمرکز کردم. شکل گل بسیار دوست‌داشتنی است و گلبرگ پایینی به تمرکز روی بخش مرکزی کمک می‌کند، در نتیجه نه فقط قطره آب که پرچم گل نیز بسیار برجسته شده است.

گوهر پنهان

جیراساک پانپیانسین یک عکاس مشهور تایلندی است که عکس «گوهر پنهان» را ثبت کرده و سوژه آن یک قطره بزرگ آب روی یک برگ است. او می‌گوید:

این قطره مانند یک جواهر درخشان، ظریف و ریز بعد از باران استوایی در مرکز یک برگ قرار گرفته و برای چشم انسان تقریبا غیر قابل تشخیص است. با وجود این درخشندگی آن در تماس با نور خورشید صبحگاهی با لنز آیفون قابل رویت است. نور، هندسه پیچیده و ارگانیک رگه‌های برگ در زیر قطره آب را به طور خاصی برجسته کرده است.

هنر در طبیعت

پراجوال چوگول یک مهندس نرم‌افزار از هند است که به گفته خودش از دوران کالج به عکاسی علاقه‌مند بوده است. تصویر ارسالی او با نام «هنر در طبیعت» قطرات شبنم را روی یک تار عنکبوت نشان می‌دهد. چوگول می‌گوید:

ساعت طلایی بهترین فرصت برای عکاسی از طبیعت است و لذت وصف‌ناشدنی برای یک عکاس به ارمغان می‌آورد. قطرات شبنم که به مانند یک گردنبند مروارید روی تار عنکبوت می‌درخشیدند مانند یک اثر هنری روی بوم طبیعت توجه مرا به خود جلب کرد.

شیشه دریا

گایدو کاسانلی یک موج‌سوار و عکاس اهل آرژانتین که تصویری با عنوان «شیشه دریا» را ثبت کرده است می‌گوید:

در ساحل قدم می‌زدم و از غروب زیبای خورشید لذت می‌بردم که تصمیم گرفتم تعدادی از تکه‌های کوچک شیشه‌های دریا را جمع‌آوری کنم تا عکاسی ماکرو در آیفون 13 پرو مکس را امتحان کنم. به نظر چیز عجیبی در داخل یکی از شیشه‌ها که در مرکز تصویر است وجود دارد، چیزی شبیه کهربا که من بافت آن را خیلی دوست دارم.

تلالو برگ

تروور کالینز یک طراح گرافیک اهل بوستون است که این عکس را با نام «تلالو برگ» ثبت کرده است او درباره این تصویر به عنوان یکی از برگزیدگان مسابقه عکاسی اپل می‌گوید:

این نمونه‌ای از نتایج عکاسی در ساعت طلایی است، زمانی که نور خورشید مستقیما به پنجره من می‌تابد و تمام سلول‌های کوچک هر برگ را روشن می‌کند. برگی که در تصویر می‌بینید مربوط به یک انجیر برگ کمانچه‌ است که روی میز من قرار دارد و در تمام طول روز در دید من است.

گدازه آتشفشانی

آبیک موندال مهندس کامپیوتر در نیوجرسی آمریکا است که تصویری با نام «گدازه آتشفشانی» مربوط به یک گل آفتابگردان را را ثبت کرده است:

یک روز و در جریان پیاده‌روی روتین عصر به یک فروشگاه مواد غذایی رفتم و آنجا بود که متوجه یک دسته گل زیبای آفتابگردان شدم. این گل آفتابگردان زیبا با جزئیات پیچیده و دقیقش مانند رنگ‌های متضاد از مرکز به سمت لبه‌ها به شدت توجه مرا به خود جلب کرد و بلافاصله تصمیم گرفتم دسته گل را به خانه ببرم و زیبایی‌های آن را ثبت کنم.

لانه زنبور

تام ریوز دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم اطلاعات در نیویورک است که تصویر «لانه زنبور» را به عنوان یکی از تصاویر منتخب مسابقه عکاسی ماکرو با آیفون، از لابلای موهای سگ خود ثبت کرده است. ریوز در توضیح می‌گوید:

این تصویر را در امتداد حاشیه‌های پارک ریورساید در منهتن و در زمان پیاده‌روی صبحگاهی با توله سگ خانگی‌ام در زمستان ثبت کردم. در شرایطی که او از تماشای اولین برف شگفت‌زده شده بود من فرصت کردم از شبکه‌های زودگذر دانه‌های برف کوچک که در میان موهای فر و عسلی رنگ او فرود آمده بودند تصاویر زیبایی ثبت کنم.

آخرین شکوفه

هو جیسان یک عکاس حرفه‌ای در چونگ کینگ در چین است که عکس «آخرین شکوفه» را از یک گل لاله ثبت کرده است:

این عکس زمانی ثبت شد که پسر 3 ساله من متوجه شکوفه گل لاله خانگی‌مان شد، ضمن ستایش از زیبایی گل، من آیفونم را آماده کردم و زمانی که تلالو نور خورشید با گل تماس پیدا کرد یک تصویر زیبا از سایه‌های عالی شکل گرفته روی گلبرگ لاله ثبت کردم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*