شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

هیوندای پالیسید 2023 به همراه نسخه XRT با یک جلو پنجره غول پیکر به بازار می‌آید + ویدیو

هیوندای پالیسید 2023 یک شاسی بلند هفت و نفره و SUV سایز بزرگ به شدت جذاب است که به همراه نسخه XRT خود، در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی شد.

به نظر می‌رسد که خودروسازان باز هم به سال‌های 2013 تا 2015 باز گشته‌اند. چرا که خودروهای مدل 2023، هیچ شباهتی به نسل قبلی خود ندارند! هیوندای پالیسید 2023 دقیقا یکی از همین موارد است که به همراه نسخه XRT خود، با تغییرات انقلابی و شدیدی به نمایشگاه خودرو نیویورک 2022 آمده است.

فهرست مطالب:

معرفی هیوندای پالیسید 2023

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

در ابتدا باید بگوییم که پالیسید در حقیقت مخصوص خانواده‌هایی است که سانتافه را کوچک و کم جا می‌بینند. هیوندای پالیسید دقیقا بزرگ‌ترین شاسی بلند صفر کیلومتر این شرکت کره‌ای است. در ابتدا می‌توانید ویدیو معرفی غول شاسی بلند هفت نفره کره‌ای یعنی هیوندای پالیسید 2023 را تماشا کنید.

مشخصات فنی هیوندای پالیسید 2023

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

با اینکه همه‌ی ما منتظر معرفی یک شاسی بلند پلاگین هیبرید از هیوندای بودیم، کره‌ای‌ها، ما را با یک خودرو بنزینی و دیزلی سوپرایز کردند. در زیر کاپوت هیوندای پالیسید 2023 می‌توانید یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی تنفس طبیعی 3.8 لیتری را پیدا کنید که 291 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته، به تمامی چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند. البته بد نیست بدانید که سامانه 4WD در تمامی نسخه‌ها به صورت استاندارد وجود دارد اما برای داشتن هیوندایِ AWD، باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنید.

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

همچنین بد نیست بدانید که بر خلاف ظاهر و کابین تماما جدید این خودرو، پیشرانه‌ی آن دقیقا همان قلب تپنده‌ی هیوندای پالیسید 2022 است! اما این پیشرانه‌ی تقریبا 4 لیتری نباید شما را گمراه کند؛ چرا که طبق تست‌های رسمی هیوندای، مصرف سوخت آن در حالت شهری و ترکیبی به ترتیب برابر با 12.3 و 9 لیتر در هر صد کیلومتر است!

همچنین ظرفیت یدک کشی این خودرو به بیش از 2.5 تن می‌رسد. پس خانواده‌های آمریکایی و دیگر خریداران این خودرو برای حمل قایق تفریحی خود، نگرانی و اضطراب نخواهند داشت. به هر حال اگر این اعداد شما را ناراحت یا ناامید می‌کند، باید فلسفه و سیاست تولید این خودرو را دوباره به یاد آورید. به نظر شما آیا یک شاسی بلند خانوادگی به بیش از 300 اسب بخار نیاز خواهد داشت؟

طراحی ظاهری و جلو پنجره آبشاری

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

از آن جایی که با یک شاسی بلند خانوادگی طرف هستیم، قطعا انتظار طراحی اسپرت و هیجانی را نداریم اما طراحان هیوندای به فکر سرپرست خانواده‌ها هم هستند و می‌خواهند که آن‌ها در کنار رانندگی روزمره‌ خود، طعم و لذت اسپرت بودن را بچشند. در همین راستا با یک جلو پنجره‌ی آبشاری غول پیکر طرف هستیم که در کنار مه شکن‌های بزرگ و چراغ‌های LED کشیده و راهنماهای گلگیری، یک طرح زیبا را به وجود آورده‌اند. اما متاسفانه این جلو پنجره برخلاف سانتافه 2023، از نورپردازی اختصاصی بهره مند نیست!

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

در عقب خودرو، تقریبا همه چیز ساده است و درست برخلاف اکثر خودروهای امروزی، طراحی چراغ‌های عقب به صورت عمودی صورت گرفته است که یک نمای کلاسیک را به وجود می‌آورد. نهایتا به رینگ‌ها و اگزوز هیوندای پالیسید 2023 می‌رسیم که بر خلاف قسمت‌های کناری و عقب خودرو، قصد دارند تا اشتباه طراحان را جبران کنند. سیستم اگزوز از دو اگزوز تمام استیل واقعی تشکیل شده و رینگ‌های آلومینیومی اسپرت 20 پره با ابعاد 20 اینچی، زیبایی این خودرو را به حد کمال می‌رسانند.

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

همچنین بد نیست تا به طراحی درشت ستون‌های خودرو و رنگ سیاه پیانویی آن‌ها هم اشاره کنیم. در پایان بد نیست تا به رنگ‌ بندی متنوع و زیبا آن هم نگاهی داشته باشیم. نسخه‌ی نمایشگاه نیویورک 2022 از رنگ نقره‌ای طوفانی بهره می‌برد اما دیگر رنگ‌ بندی‌های آن هم جذابیت خاصی دارد. رنگ بندی این خودرو شامل موارد زیر می‌شود.

  • زمردی سخت اختصاصی برای مدل 2023 (Robust Emerald)
  • سیاه آبیس (Abyss Black)
  • سفید هایپر (Hyper White)
  • گرافیت فولادی (Steel Graphite)
  • رنگ بورگاندی (Sierra Burgundy)
  • ابر مهتابی (Moonlight Cloud)

کابین جادارد و به روز هیوندای پالیسید 2023

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

در داخل خودرو هم به مانند ظاهر آن، همه چیز جدید و چشم نواز است. فرمان این نسخه نسبت به نسل قبلی، کاملا تغییر کرده است و از آن جایی که با یک خودرو خانوادگی طرف هستیم که اکثر عمر خود را با یک رانندگی آرام و معمولا سرعت زیر 100 کیلومتر می‌گذراند، طراحان خودرو سعی کرده‌اند تا حالت‌های مختلف و راحت‌تری را برای گرفتن فرمان خودرو، طراحی کنند. این حالت‌ فرمان، به هیچ وجه در خودروهای اسپرت دیده نمی‌شود!

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

در ادامه به داشبورد می‌رسیم که تا جای ممکن خلوت شده است و مهندسین سعی کرده‌اند تا اکثر کنترلرها را در مانیتور سیستم مولتی جای دهند و باقی دکمه‌های پرکاربرد مثل کنترلر سیستم تهویه هوا یا انتخاب حالت‌های رانندگی و …. همچنان به شکل دکمه‌های فیزیکی در قسمت کوچکی از داشبورد و کنسول وسطی، جمع شده‌اند. همچنین در یک ایده خلاقانه، دریچه‌های سیستم تهویه هوا به صورت یک نوار خطی طراحی شده که حس رضایت بخشی را القا می‌کند.

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

ردیف دوم خودرو کاملا جا دار و زیبا طراحی شده است به طوری که قدبلندترین سرنشینان هم بابت کمبود فضای پا، نگرانی خاصی نخواهند داشت. همچنین تکیه گاه دست و دو شارژر یو‌اس‌بی هم در کنار دریچه‌های سیستم تهویه هوا، برای ردیف دوم در نظر گرفته شده. ردیف سوم هم از فضای قابل قبولی برخوردار است. به طوری که با داشتن جالیوانی‌های اختصاصی و دریچه‌های تهویه هوا، می‌تواند در مسافت‌های کم، تقریبا عملکرد خوبی را داشته باشد اما با توجه به زاویه بد صندلی‌های ردیف سوم، فکر نشستن طولانی مدت در این قسمت را از سر بیرون کنید.

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

نهایتا باید بگوییم که تمامی صندلی‌های خودرو، از سیستم گرم کن و سرد کن بهره می‌برند اما به شرطی که تریم انتخابی شما، این آپشن را داشته باشد. همچنین لازم به گفتن نیست که تریم اصلی کابین هیوندای پالیسید 2023 از رنگ سفید تشکیل شده است.

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

در ادامه به نمایشگر دیجیتال پشت آمپر و نمایشگر مولتی مدیا می‌رسیم که هر دو از نوع ال‌سی‌دی 12 اینچی هستند و سیستم مولتی مدیا هم با کیفیت تصویر 720p خود، از سرویس‌های اپل کارپلی و اندروید اتو هم پشتیبانی می‌کند. همچنین در قسمت کنسول وسط هم یک شارژر وایرلس 15 هم دیده می‌شود.

امکانات ایمنی و تجهیزات رفاهی

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

هیوندای پالیسید 2023 از آخرین سیستم‌های ایمنی کره‌ای بهره می‌برد. به طور خلاصه، این خودرو به سرویس «بلو لینک» (Bluelink connected services) مجهز شده است که به نوعی آخرین نسخه سیستم ایمنی هیوندای محسوب می‌شود. بلو لینک می‌تواند تجهیزاتی مثل رادار 360 درجه، اخطار برخورد از جلو یا عقب، سیستم تشخیص ترافیک از عقب (RTCA)، کروز کنترل تطبیقی و هماهنگ با سیستم ناوبری جهت تشخیص ترافیک، دستیار تماس اضطراری SOS، امدادگر جاده‌ای، تهیه گزارش ماهانه از وضعیت سلامت خودرو و موارد بسیار زیاد دیگر را داشته باشد.

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

همچنین شرکت هیوندای برای این نسخه، هرجایی که فکرش را بکنید، یک ایربگ قرار داده است؛ تعجبی هم ندارد چرا که این خودرو قرار است به یک خانواده پرجمعیت خدمت کند.

تفاوت نسخه XRT با هیوندای پالیسید 2023 استاندارد

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

از آن جایی که بعضی از خانواده‌ها قصد دارند تا کمی از جاده‌های آسفالت فاصله بگیرند، کره‌ای‌ها نسخه‌ی XRT را هم معرفی کرده‌اند. هرچند که این نسخه، بیشتر ظاهر تیره و ترسناکی دارد و از امکانات آفرودی کمی بهره مند است. تغییرات نسخه XRT نسبت به مدل استاندارد، شامل موارد زیر می‌شود:

  • چراغ‌های دودی
  • رینگ‌، جلو پنجره و ریل‌های سقفی مخصوص آفرود، همه به رنگ مشکی
  • تریم تماما مشکی برای داخل کابین
  • نشان XRT در بغل و عقب خودرو
  • سانروف برقی در نسخه استاندارد
  • تاریخ عرضه و قیمت هیوندای پالیسید 2023

تاریخ عرضه و قیمت هیوندای پالیسید ۲۰۲۳

شاسی بلند هیوندای پالیسید 2023

اکثر خودروهای نمایشگاه نیویورک 2022، برای آفتاب گرفتن در تابستان امسال آماده می‌شوند و هیوندای پالیسید 2023 هم قرار است برای اولین بار در تابستان امسال، به دست مشتریان آمریکای شمالی و آمریکایی خود برسد.

به علاوه همانطور که حدس می‌زنید، قیمت این خودرو هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما اگر دیگر رقیبان پالیسید را در کنار نسل قبلی آن کنار یکدیگر قرار دهیم، می‌توانیم برچسب قیمتی 35 هزار دلاری را برای نسخه استاندارد هیوندای پالیسید 2023 در نظر بگیریم. هرچند که ممکن است با اضافه شدن تریم‌های دیگر به این خودرو، قیمت آن تا 50 هزار دلار هم بالا برود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*