تنظیمات آپدیت های ویندوز ۱۱

چگونه از شر آپدیت های اجباری ویندوز ۱۱ خلاص شویم؟

اگر آپدیت های اجباری ویندوز ۱۱ شما را کلافه کرده است، در اینجا روش‌هایی را برای غیرفعال کردن یا به تعویق انداختن نصب آپدیت های ویندوز به شما خواهیم آموخت.

آپدیت های ویندوز ۱۱ که به صورت منظم از سوی مایکروسافت ارسال می‌شوند، با هدف بروز نگه داشتن سیستم عامل کامپیوتر شما توسعه پیدا می‌کنند. در واقع وجود آن‌ها خوب است، اما کاربران قدیمی ویندوز می‌دانند که گاهی یک بروزرسانی می‌تواند با باگ‌هایی که دارد آن‌ها را به دردسر بی‌اندازد و به همین خاطر ترجیح می‌دهند یک یا دو هفته بعد از انتشار یک بروزرسانی منتظر بمانند تا اگر هیچ مشکلی از سوی کاربران گزارش نشده بود، سپس آن را دریافت کنند. علاوه بر این، گاهی اوقات بروزرسانی‌ها در زمان خیلی بدی دریافت می‌شوند. به طور مثل وقتی شما مدت کمی برای اتمام یک پروژه دارید و به یک باره یک بروزرسانی شروع به دریافت کردن می‌کند!

شما نمی‌توانید آپدیت های ویندوز ۱۱ را به طور دائمی متوقف کنید، اما می‌توانید به صورت موقتی این کار را انجام دهید. علاوه بر این راهی برای غیرفعال کردن آن‌ها نیز وجود دارد؛ اما به خاطر داشته باشید که این راه هم دائمی نیست. بنابراین اگر می‌خواهید به خاطر مشکلات احتمالی بروزرسانی‌ها یا به هر دلیل دیگری به صورت موقتی آن‌ها را متوقف کنید، در زیر نحوه انجام آن را مشاهده کنید:

متوقف کردن آپدیت های ویندوز ۱۱

  • روی آیکون Start ویندوز کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • وارد Windows Update شوید.

تنظیمات آپدیت های ویندوز ۱۱

  • اگر بروزرسانی در انتظار دارید، می‌توانید آن را در بالای لیست مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید روی دکمه Check for updates button کلیک کنید تا بروزرسانی‌های در انتظار نصب را ببینید. در غیر این صورت به شما گفته می‌شود سیستمتان بروز است.
  • دقیقاً در زیر آن دکمه‌ای به نام Pause updates را مشاهده خواهید کرد که در سمت راست آن عبارت Pause for 1 week نوشته شده است.
  • اگر می‌خواهید بیشتر از یک هفته، دریافت بروزرسانی ها را متوقف کنید، یک بار دیگر روی این دکمه کلیک کنید. شما می‌توانید تا سه هفته آن را به تعویق بی‌اندازید.
  • اگر هر زمانی خواستید بروزرسانی ها را مجدداً راه اندازی کنید، روی دکمه Resume updates کلیک کنید.

تنظیمات آپدیت های ویندوز ۱۱

  • متأسفانه برخلاف ویندوز ۱۰ که به شما اجازه می‌داد تا ۳۵ روز بروزرسانی ها را متوقف کنید، در نسخه جدید ویندوز این مدت محدود به ۳ هفته شده است.

تنظیم زمان ریستارت بعد از دریافت بروزرسانی

سیستم عامل Windows 11 برای نصب بروزرسانی ها به ریستارت کردن ویندوز احتیاج دارد و از آنجا که یک بروزرسانی می‌تواند کامپیوتر شما را برای چندین دقیقه یا ساعت از دسترس خارج کند، بنابراین خوب است که زمان ریستارت شدن بعد از دریافت آپدیت ها را خودتان انتخاب کنید. برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

  • در صفحه Windows Update، روی گزینه Advanced options کلیک کنید.
  • به دنبال گزینه Notife me when a restart is required to finish updating بگردید و آن را فعال کنید. از این طریق شما می‌فهمید که چه زمانی کامپیوترتان ریستارت شده است و به دلخواه برای آن برنامه‌ریزی کنید.
  • در پایین این گزینه به دنبال Active hours بگردید و روی آن کلیک کنید. از کنار گزینه Adjust active hours روی منوی آبشاری کلیک کرده و اگر می‌خواهید به صورت دستی تنظیم کنید گزینه Manually و اگر هم تمایل دارید زمان ریستارت به صورت خودکار تنظیم شود، گزینه Automatically را انتخاب کنید. اگر گزینه خودکار را انتخاب کردید، می‌توانید دو بازه زمانی را که نمی‌خواهید در آن زمان ریستارت اتفاق بی‌افتد را انتخاب کنید. در صورت انتخاب گزینه نخست هم این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه زمانی کامپیوترتان ریستارت شود.

تنظیمات آپدیت های ویندوز ۱۱

غیرفعال کردن بروزرسانی ها

اگر می‌خواهید آپدیت های ویندوز ۱۱ را برای مدت طولانی‌تری لغو کنید، راهی برای غیرفعال کردن آن وجود دارد. این همان راهی است که در ویندوز ۱۰ نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این حال به خاطر داشته باشید که این روش هم دائمی نیست. بعد از مدت زمانی بروزرسانی‌ها مجدداً فعال می‌شوند که باید دوباره این مراحل را طی کنید و آن‌ها را غیرفعال کنید.

  • کلیدهای ترکیبی Win+R را روی کیبورد بفشارید تا Run اجرا شود. سپس در کادر مربوطه عبارت services.msc را تایپ کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.

تنظیمات آپدیت های ویندوز ۱۱

  • به پایین صفحه آمده و گزینه Windows Update را پیدا کنید. دو بار روی آن کلیک کنید.

تنظیمات آپدیت های ویندوز ۱۱

  • از منوی جلوی گزینه Startup type گزینه Disabled را انتخاب کنید.

تنظیمات آپدیت های ویندوز ۱۱

  • در انتها روی دکمه OK کلیک کرده و کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال شود.

اگر نظر شما عوض شد، می‌توانید همین مراحل را دنبال کنید و گزینه Disabled را به Automatic یا Manual تغییر دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*