رم 512 گیگابایت سامسونگ

رم 512 گیگابایتی سامسونگ در دنیای کامپیوتر انقلاب به پا می‌کند

سامسونگ از یک رم 512 گیگابایتی برای کامپیوترهای شخصی رونمایی کرده که می‌تواند تعریف جدیدی از توانمندی اجرای برنامه‌های سنگین را ارائه کند.

آیا تاکنون هنگام کار با کامپیوتر خود به مشکل کمبود فضای رم برخورده‌اید؟ برای مثال هنگامی که 15 صفحه در مرورگر کروم باز می‌کنید، اذیت نمی‌شوید؟ خب سامسونگ با ماژول رم جدید خود به این مشکلات پایان داده است و کاربران به لطف فناوری جدید این کمپانی می‌توانند یک تراشه رم با ظرفیت 512 گیگابایتی در اختیار داشته باشند.

در حال حاضر سامسونگ یکی از کمپانی‌های پیشرو در زمینه تولید تراشه‌های رم DDR4 است و قصد دارد در زمینه تولید رم‌های DDR5 نیز از دیگر رقبا جلوتر باشد. این غول کره‌ای به تازگی در کانال یوتوب خود ویدیویی از ماژول رم 512 گیگابایتی خود که از نوع DDR5 با فرکانس 7200 مگاهرتز است را منتشر کرد.

در رم جدید سامسونگ از فناوری لایه گذاری نوینی از نوع TSV استفاده کرده که سبب می‌شود تراشه مربوط به یک پکیج DDR5 با 8 لایه ذخیره سازی، ضخامتی در حد 1 میلی‌متری داشته باشد؛ در حالی که در پکیج DDR4 شاهد آن بودیم که 4 لایه، ضخامتی به اندازه 1.2 میلی‌متر داشتند. این فناوری جدید سبب می‌شود ضخامت تراشه 40 درصد کاهش یابد که ناشی از کاهش فاصله بین لایه‌ها است و یک پکیج DDR5 ضمن داشتن ظرفیت بیشتر، ضخامت کمتری دارد.

رم 512 گیگابایت سامسونگ

به لطف این ویژگی سامسونگ می‌تواند یک ماژول رم با ظرفیت 512 گیگابایت بسازد که کاربران را در انجام سنگین‌ترین امور کامپیوتری نیز بدون هیچ مشکلی همراهی می‌کند. سازنده همچنین مدعی است سرعت این حافظه نسبت به نسل قبل خود افزایش 2 برابری داشته و پهنای باند آن 6400 مگابیت بر ثانیه است. در کنار عملکرد سریع‌تر و ظرفیت بالاتر، مصرف رم DDR5 سامسونگ 30 درصد کمتر از نسل DDR4 است و این تراشه‌ها ولتاژ کمتری نیاز دارند.

این کمپانی قصد دارد تراشه‌های رم DDR5 خود را در اختیار سازندگان مراکز اطلاعاتی و سازندگان گوشی هوشمند قرار دهد. اما از زمان عرضه رم 512 گیگابایت سامسونگ برای کامپیوترهای شخصی همچنان اطلاعاتی در دست نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*