کیفیت اینترنت موبایل

باز هم وعده سر خرمن: کیفیت اینترنت موبایل تا ۳ سال آینده دو برابر می‌شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت به واسطه افزایش قیمت تعرفه‌ها، کیفیت اینترنت موبایل تا ۳ سال آینده دو برابر خواهد شد.

صادق عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص دلایل افزایش قیمت اینترنت عنوان کرد کیفیت اینترنت طی ماه‌های پایانی سال قبل با افت شدیدی مواجه شد و اپراتورها برای ارائه کیفیت بهتر به ارتقای فناوری و زیرساخت نیاز دارند که چنین اقداماتی با درآمد فعلی اپراتورها امکان‌پذیر نیست. از این رو اپراتورها با افزایش درآمد می‌توانند کیفیت اینترنت را افزایش داده و بخش‌های زیادی را تحت پوشش قرار دهند.

افزایش کیفیت اینترنت موبایل تا ۳ سال آینده

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم کیفیت اینترنت موبایل را تا 3 سال آینده حداقل 2 برابر کنیم. وی افزود در حال حاضر ۱۵ درصد از مناطق کشور تحت پوشش پهن‌باند سیار نیستند که این مشکل باید تا 3 سال آینده برطرف شود. همچنین ما از اپراتورها خواسته‌ایم تا طی 3 سال آینده حداقل به ۱۰ درصد جمعیت کشور اینترنت 5G ارائه دهند.

کیفیت اینترنت موبایل

عباسی شاهکوه در ادامه افزود از سال 95 تا به امروز اپراتورها یک بیستم و یک سی‌ام سقف تعرفه‌ها را از مردم دریافت می‌کردند و حتی اکنون با افزایش قیمت تعرفه‌ها نیز آنها یک پانزدهم سقف مصوب را از مردم دریافت نخواهند کرد. وی افزود ما در قیمت‌گذاری بسته‌ها به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و دولت نیاز نداریم و خودمان در سازمان تنظیم مقررات با ارزیابی بسته‌ها افزایش تعرفه‌ها را تایید خواهیم کرد.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه گفته‌های خود بیان کرد برای بهبود کیفیت اینترنت راهی به جز افزایش قیمت تعرفه‌ها وجود نداشت و ما به اپراتورها اجازه دادیم تا قیمت اینترنت را مقداری افزایش دهند تا بتوان با درآمد حاصله از افت کیفیت جلوگیری کرد. وی تاکید کرد البته سقف تعرفه را نیز به احتمال زیاد کاهش خواهیم داد تا در آینده به میزان زیادی افزایش پیدا نکند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. شما نمی تونی یه حجم اینترنت بدی به مردم صحبت از ۵ جی میکنی سه سال دیگه شما رفتی میندازی گردنه بعدی تازه اینترنت هم می خوای کوپنی کنی تبریک میگیم بهت کاش اینترنت کوپنی رو سه سال دیگه وعده میدادی کارایی که انجام میشه تا وعده کلا ضد هم دیگه هستن خدا قوت قهرمان ارتباطات

  2. اینکه تا ٣ سال آینده کیفیت این ترنت دوبرابر بدتر شود، جای تعجّب ندارد؛ جانم!
    و السلام