تیگارد X35 ، شاسی بلند جمع و جور سانیار موتور در ایران معرفی شد

تیگارد X35 به عنوان شاسی بلند جمع و جور سانیار موتور در ایران معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات اولین شاسی بلند سانیار موتور آشنا می‌شویم.

سانیار موتور به تازگی از نخستین شاسی بلند خود با نام تیگارد X35 پرده برداشت. این خودرو در واقع همان بایک X3 است که اکنون با تغییر نشان توسط سانیار موتور مونتاژ و به بازار ایران عرضه خواهد شد. طبق گفته مدیران این شرکت خصوصی، تیگارد X35 از تابستان ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهد شد. ضمن این که این شاسی بلند در اواخر اردیبهشت ماه در نمایشگاه خودرو تهران به معرض نمایش درخواهد آمد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند جمع و جور آشنا خواهیم شد.

معرفی تیگارد X35

مشخصات فنی

تیگارد X35

تیگارد X35 به عنوان یک کراس اوور جمع و جور از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که قادر است قدرتی برابر با ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس اتوماتیک CVT نیز قدرت تولیدی از این موتور را به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد.

تیگارد X35

همچنین گیربکس CVT این خودرو از حالت تعویض دنده مصنوعی 6 سرعته و اسپرت نیز بهره می‌برد. این کراس اوور جمع و جور به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۷.۴ لیتری را به همراه خواهد داشت. ضمن این که این خودرو با فاصله محوری 2.75 متری در کنار رقبایی چون هایما اس 5، چانگان سی اس 35 و جک اس 3 قرار می‌گیرد.

امکانات

تیگارد X35

از امکانات این کراس اوور اقتصادی چینی می‌توان به سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تریم داخلی چرم و پارچه، چراغ روشنایی روز، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، کروز کنترل، سنسور باد تایرها، ترمز پارک برقی، تهویه الکتریکی دستی، سامانه کنترل پایداری، فرمان کمکی برقی، استارت دکمه‌ای، 2 ایربگ و سقف پانورامای برقی اشاره کرد.

قیمت و رقبا

تیگارد X35

تیگارد X35 به دلیل برخورداری از ترمز پارک برقی و سقف پانوراما می‌تواند نگاه مشتریانی که به دنبال یک شاسی بلند پرآپشن هستند را جذب کند. همچنین این خودرو از لحاظ فنی نیز نسبت به رقبای خود در جایگاه بالاتری قرار داشته و می‌تواند برای سانیار موتور آمار فروش مناسبی را به ثبت برساند.

تیگارد X35

در حال حاضر قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده، اما طبق شنیده‌ها به نظر می‌رسد قیمت مصوب این خودرو به قیمت کارخانه‌ای ام وی ام ایکس 22 پرو یا هایما اس 5 توربو ۶AT نزدیک خواهد بود. از این رو باید برای این خودرو قیمتی بیش از 650 میلیون تومان را در نظر داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام، خودروهای چینی بازار ما از لحاظ آپشن خدایی خوب هستن ولی موتوری ضعیف، اخه یه شاسی بلند قدرتش به 150 اسب بخار نرسه، این خیلیه واقعا، موتور 405 من که واسه 20 سال قبله حدودا نزدیک به 100 اس بخاره، اونوقت این خودرکه بروزم هستس قدرتش 150 اس بخار هم نمیشه درسته موتور اینو نباید با 405 یعنی موتورxu7 مقایسه کرد ولی از لحاظ فقط قدرت حساب کنی واقعا بده، دیگه این شاسی بلندها نباید زیر180 اس بخار باشه اونورم نهایت تا 250 اسب بخار، حالا بالاترش بماند