جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات

جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود

جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات با مشارکت اپراتور همراه اول برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود.

عصر روز سه شنبه 30 فروردین ۱۴۰۱ نشست شورای سیاستگذاری «جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات» با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در برج همراه برگزار شد. در این نشست جمعی از مسئولان برگزاری کنفرانس بین المللی مهندسی برق، مدیران مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، سندیکای مخابرات و تعدادی از مدیران شرکت‌های فناور نیز حضور داشتند.

جزئیات برگزاری جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات 

در همین راستا مرکز تحقیق و توسعه همراه اول قصد دارد برای حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های نوپا، نخبگان و فعالان این صنعت جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات را همزمان با سی‌امین کنفرانس بین المللی مهندسی برق با مشارکت شرکت‌های بزرگ فناور طرف تقاضای فناوری برگزار کند. مدیران شرکت‌های بزرگ حوزه ارتباطات کشور در این نشست با تاکید بر اهمیت و ضرورت چنین حمایت‌هایی از همراه اول بابت تصمیم به برگزاری این جشنواره تقدیر کردند.

حمید بهروزی، قائم مقام مدیرعامل همراه اول عنوان کرد این اپراتور به کمک مرکز تحقیق و توسعه خود قصد دارد با برگزاری این جشنواره به شرکت‌های دانش بنیان بگوید همراه اول برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌های تقاضامند آنها آمادگی دارد. وی افزود اگر شرکت‌های دانش بنیان فناوری مرتبط با صنعت ارتباطات را توسعه دهند و در بازار نیز برای آنها تقاضا وجود داشته باشد، همراه اول قادر است نیمی از سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز برای تجاری‌سازی فناوری‌های آنها را تامین کند.

قائم مقام مدیرعامل همراه اول در ادامه گفته‌های خود از اهداف این ابتکار به مواردی چون پرورش ایده‌ها، سرمایه‌گذاری روی نخبگان و جلوگیری از فرار مغزها اشاره کرد و گفت البته ممکن است بتوانیم روی برخی از فناوری‌ها سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی انجام دهیم، اما در این مدل باید یک صندوق ایجاد شود تا شرکت‌های فناوری نیز بتوانند در توسعه فناوری‌ها سهم داشته باشند.

وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز در این خصوص عنوان کرد مشارکت شرکت‌های فناوری در این صندوق باعث می‌شود تا بخش چشمگیری از نیازهای مربوط به تحقیق و توسعه آنها برطرف شود.

مدیران شرکت‌های فناور هم در این نشست با تقدیر و تشکر از ابتکار عمل همراه اول به دغدغه‌های خود ناشی از مشارکت در چنین مدلی اشاره کردند؛ طبق گفته مدیران شرکت‌های فناوری، حمایت مشارکتی از ایده‌های فناورانه می‌تواند قسمت زیادی از مشکلات و موانع پیش پای فعالیت‌های شرکت‌های آنها را برطرف سازد. این شرکت‌ها در ادامه به شکل مکتوب اعلام کردند برای حضور در این مدل حمایتی آمادگی دارند.

مسئولان انجمن علوم مهندسی برق ایران هم در این نشست حضور پیدا کردند و تصمیم بر آن شد تا با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول سی‌امین دوره کنفرانس بین المللی مهندسی برق در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شود و در آن شاهد اتفاقات خوبی باشیم که خروجی آنها می‌تواند به نیازهای اپراتورها و شرکت‌های فناور پاسخ دهد. همچنین این نمایشگاه باعث ایجاد ارتباط واقعی میان صنعت و دانشگاه خواهد شد.

لازم به ذکر است اپراتور همراه اول مدتی قبل اعلام کرد همزمان با برگزاری سی ‌امین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق طی همکاری با انجمن علوم مهندسی برق ایران قصد دارد جایزه همراه اول را با عنوان «جایزه رساله برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات» برگزار کند. از اهداف این رویداد نیز می‌توان به شناسایی و تقدیر از رساله‌های دکتری برتر در حوزه مهندسی برق با تاکید بر فناوری ارتباطات و گسترش تعامل دو سویه با دانش آموختگان برتر این حوزه اشاره کرد. همچنین رساله سال حوزه مهندسی برق و فناوری ارتباطات کشور پس از انجام داوری انتخاب خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*