مرسدس بنز EQS SUV

شاسی بلند برقی مرسدس بنز EQS SUV معرفی شد؛ لاکچری، مدرن و خواستنی

شاسی بلند برقی مرسدس بنز EQS SUV معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند لوکس و مدرن آشنا می‌شویم.

مرسدس بنز از شاسی بلند لوکس سه ردیفه خود با نام EQS SUV پرده برداشت. این خودرو در واقع نسخه شاسی بلند EQS سدان محسوب می‌شود. مرسدس بنز قصد دارد شاسی بلند پرچمدار الکتریکی خود را در ابتدا در بازار آمریکای شمالی در دو مدل مختلف به فروش برساند. در ادامه با مشخصات این شاسی بلند لوکس و مدرن برقی آشنا خواهیم شد.

مشخصات مرسدس بنز EQS SUV

مرسدس بنز EQS SUV

مدل پایه این خودرو با نام EQS 450+ SUV و با یک موتور برقی در عقب روانه بازار خواهد شد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 355 اسب بخار و گشتاور 568 نیوتن‌متر را به تولید برساند. مدل دوم این شاسی بلند برقی نیز با نام EQS 580 4Matic SUV به همراه یک پیشرانه در هر محور به بازار عرضه می‌شود؛ این پیشرانه‌ها در مجموع می‌توانند قدرتی برابر با 536 اسب بخار و گشتاور 858 نیوتن‌متر را تولید کنند.

مرسدس بنز EQS SUV

شرکت مرسدس اعلام کرد باتری‌های این خودروها به کمک شارژرهای سریع DC ظرف مدت ۳۱ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ خواهند شد. البته با استفاده از شارژهای AC فرایند شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری‌ها حدود ۱۱.۵ ساعت طول خواهد رسید. همچنین حداکثر ظرفیت شارژ این شاسی بلند الکتریکی 200 کیلووات خواهد بود.

مرسدس بنز EQS SUV

مرسدس بنز EQS SUV بر اساس معیارهای WLTP قادر است با یک بار شارژ مسافتی بیش از 600 کیلومتر را بپیماید. البته جزئیاتی از میزان برد حرکتی هر نسخه از این شاسی بلند منتشر نشده است. همچنین مالکان این خودرو به کمک تکنولوژی شارژ سریع می‌توانند ظرف مدت ۱۵ دقیقه به برد حدود 300 کیلومتری دست پیدا کنند.

مرسدس بنز EQS SUV

مرسدس بنز همانند سدان EQS تمام تکنولوژی‌های پیشرفته خود را برای این شاسی بلند نیز در نظر گرفته است. مدل ۴۵۰+ این خودرو به شکل استاندارد از صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۲.۸ اینچی بهره می‌برد. برای این خودرو سانروف پانوراما، گرمکن و تهویه صندلی‌ها نیز در نظر گرفته شده است. همچنین مشتریان با سفارش صندلی‌های ردیف سوم می‌توانند ظرفیت سرنشین این خودرو را به 7 نفر برسانند.

مرسدس بنز EQS SUV

برای نسخه ۵۸۰ ۴Matic نیز هایپراسکرین بزرگ 56 اینچی در نظر گرفته شده که سه نمایشگر مختلف را در دل خود جای داده است. ضمن این که مشتریان می‌توانند برای ردیف عقب نیز سیستم سرگرمی را سفارش دهند که دو نمایشگر ۱۱.۶ اینچی به همراه یک تبلت در کنسول مرکزی را شامل می‌شود؛ البته این تبلت قابل جداسازی بوده و می‌توان در فاصله تعیین شده آن را از خودرو خارج کرد.

مرسدس بنز EQS SUV

مرسدس EQS SUV به شکل استاندارد از سیستم داینامیک سلکت با حالت‌های شخصی، اسپرت، راحت و اقتصادی به همراه سیستم فرمان‌گیری چرخ‌های عقب و سیستم تعلیق بادی AirMatic با کمک‌فنرهای تطبیقی بهره می‌برد. این خودرو در قسمت سیستم‌های کمک‌راننده نیز به دستیار فعال ترمز، دستیار فعال فرمان، دستیار نقاط کور، دستیار فعال حفظ حرکت میان خطوط و کروز کنترل تطبیقی مجهز شده است.

مرسدس بنز EQS SUV

سرنشینان این خودرو از طریق اسکنر اثر انگشت در کنسول میانی خودرو قادرند حداکثر 7 پروفایل کاربری را ذخیره کرده و هر یک از تنظیمات را روی صندلی‌های مورد نظر اعمال کنند تا بتوان به آسانی به تنظیماتی که قبلا در نظر گرفته شده دسترسی پیدا کرد.

مرسدس بنز EQS SUV

تسلا مدل X و بی ام و iX به عنوان رقبای اصلی شاسی بلند مرسدس بنز EQS SUV محسوب می‌شود. طول مرسدس بنز EQS SUV به ۵۱۳۰ میلی‌متر، عرض آن به ۱۹۵۵ میلی‌متر و ارتفاع آن نیز به ۱۷۲۲ میلی‌متر می‌رسد که چنین ابعادی آن را در سطح بالاتری نسبت به رقبا قرار می‌دهد. همچنین کابین این شاسی بلند برقی بسیار جادارتر از رقبا است. همچنین مالکان این خودرو قادرند صندلی‌های ردیف دوم را تا حدود ۱۲۷ میلی‌متر به جلو یا عقب بکشند تا فضای زانو در این ردیف به 838 تا 965 میلی‌متر برسد.

مرسدس بنز EQS SUV

مرسدس بنز EQS SUV از ماه‌های پایانی سال 2022 به بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد، اما در حال حاضر جزئیاتی از قیمت این خودرو در دست نیست. البته نسخه سدان این خودرو حدود ۱۰۲ هزار دلار قیمت دارد و به نظر می‌رسد قیمت این شاسی بلند پرچمدار نیز به نسخه سدان نزدیک باشد. از این رو به احتمال زیاد مرسدس بنز EQS SUV با قیمت بیشتری نسبت به بی ام و iX و تسلا مدل X روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*