دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ ، از تیر ماه در بازار؛ شاسی بلند زیبا و قدرتمند چینی

بهمن موتور قصد دارد فروش دیگنیتی پرستیژ را از تیر ماه آغاز کند. مشخصات این شاسی بلند و تفاوت‌های آن با دیگنیتی پرایم را در ادامه بخوانید.

یکی از شرکت‌های خودروسازی معروف کشور که توانسته در طی سال‌ها تلاش خود، خودروهای با کیفیت و رضایت بخشی را راهی بازار کند، بهمن موتور است. این کمپانی در اسفند ماه 1399 خودرویی را عرضه کرد که در نوع خود کم نظیر بود و می‌توانست با خودروهای رده بالای دیگر به راحتی رقابت کند.

بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این خودرو از نظر طراحی ظاهری بی‌نظیر است و می‌تواند آینده بسیار خوبی در ایران داشته باشد. میزان فروش این کراس اوور در بازار نیز دال بر همین موضوع است. از جمله مولفه‌هایی که سبب شده تا خودروی دیگنیتی پرایم مورد اقبال مشتریان قرار بگیرد می‌توان به زیبایی خودرو، نخستین شاسی بلند کوپه مونتاژ ایران و شرکت معتبر ژاپنی پشت آن اشاره کرد.

دیگنیتی پرستیژ به زودی در بازار ایران

اکنون به نظر می‌رسد که زمان رونمایی از دیگنیتی پرستیژ فرارسیده است. حالا بهمن موتور قصد دارد این خودروی جذاب و جدید را با قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی روانه بازار داخلی کند. تاریخ احتمالی عرضه این خودرو اوایل تیر ماه سال جاری خواهد بود. این شاسی بلند بی‌نظیر از راه نیامده دل بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو را برده است. باید تنها زمان بگذرد تا متوجه قوای محرکه و زیبایی این محصول بشوید.

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ نسبت به خودروی دیگنیتی پرایم تغییرات جزئی پذیرفته است. این تغییرات ظاهری و کوچک بیشتر مربوط به سپر جلو و چراغ مه شکن، رینگ 20 اینچی و تغییرات اگزوز می‌شود. داخل کابین خودرو نیز دچار تغییرات جالبی شده که دانستن آنها خالی از لطف نیست. مهمترین و مورد توجه ترین امکانات فضای داخلی دیگنیتی پرستیژ، سیستم صوتی با برند Pioneer و آمپلی فایر مجزا 150 واتی، صندلی برقی 8 حالته راننده، شارژر بی‌سیم، نورپردازی داخلی به 7 رنگ و صفحه کیلومتر تماماً دیجیتال است.

اما شاید برایتان سوال ایجاد شود که مهمترین تغییری که در دیگنیتی پرستیژ در مقایسه با دیگنیتی پرایم دیده می‌شود چیست؟ پاسخ قوای محرکه و مشخصات فنی این خودرو است. محصول جدید بهمن موتور مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش مستقیم GDI است که می‌تواند حداکثر 230 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین این نیروی محرکه توسط گیربکس 6AT که جدیدترین نسل پاورتک هیوندای است به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

شاید پیش خودتان فکر کنید که توان 230 اسب بخاری دیگنیتی پرستیژ قابلیت یا مزیت چندان مهمی برای آن محسوب نمی‌شود اما اگر بدانید که سایر شاسی بلندهای کنونی بازار تا چه حد می‌توانند قدرت اسب بخار داشته باشند، نظرتان عوض می‌شود. در ادامه لیستی از خودروهای شاسی بلند را به همراه حجم موتور و توان اسب بخاری آنها نشان خواهیم داد.

دیگنیتی پرستیژ

  • رنو کولیوس: 171 اسب بخار قدرت و 2.5 حجم موتور
  • میتسوبیشی اوتلندر: 170 اسب بخار قدرت و 2.4 حجم موتور
  • نیسان ایکس تریل: 170 اسب بخار قدرت و 2.5 حجم موتور
  • هیوندای سانتافه: 188 اسب بخار قدرت و 2.4 حجم موتور
  • هیوندای توسان: 155 اسب بخار قدرت و 2 حجم موتور
  • کیا اسپورتیج: 176 اسب بخار قدرت و 2.4 حجم موتور
  • کیا سورنتو: 188 اسب بخار قدرت و 2.4 حجم موتور
  • بی ام دبلیو ایکس 4: 241 اسب بخار قدرت و 2 حجم موتور

بهمن موتور مدتی پیش برنامه‌های این شرکت را برای سال جاری شرح داد. طبق آنچه از اطلاع رسانی‌های قبلی این شرکت شنیده‌ایم، بهمن موتور قصد دارد در کنار توسعه و تنوع محصولات خود از فیدلیتی پرستیژ نیز رونمایی به عمل آورد. این خودرو نیز می‌تواند نهایتاً 200 اسب بخار قدرت تولید کند.

فیدلیتی پرستیژ احتمالا با امکاناتی نظیر AEBS، LKA، LDW، ACC، FCA، RTCA به‌ همراه ۶ کیسه هوا و سایر امکانات رفاهی از‌ جمله سیستم نمایشگر یکپارچه و بزرگ، گرم‌کن و سرد‌کن صندلی به همراه حافظه، شیفتر الکترونیک و پدال شیفتر روانه بازار شود. اگر بهمن موتور برای این خودروی شاسی بلند بتواند قیمت خوب و منصفانه‌ای تعیین کند، شانس بیشتری برای فروش آن خواهد داشت و مانند نسخه قبلی فروش آن تضمین می‌شود.

قیمت خودروی دیگنیتی پرستیژ و رقابتی سخت

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، دیگنیتی پرایم مشکلات جدی مانند ضعف موتور و گیربکس داشت که باعث می‌شد رانندگی با آن کسل کننده شود. حالا به نظر می‌رسد که بهمن موتور برای اینکه بتواند از رقبای خود پیشی بگیرد و میخ قدرتمندتر بودن را از همان ابتدا بکوبد، به سمت استفاده از پیشرانه 2 لیتری GDI توربوشارژ رفته که می‌تواند حداکثر 230 اسب بخار قدرت تولید کند و همین پیشرانه دیگنیتی پرستیژ را تبدیل به یکی از خودروهای قدرتمند بازار داخلی می‌کند.

دیگنیتی پرستیژ

هم اکنون قیمت یک دستگاه دانگ فنگ iX5 در بازار 22 هزار دلار است و می‌توانید دیگنیتی پرایم را با قیمت 795 میلیون تومان از درب کارخانه تحویل بگیرید. البته عرضه این خودرو همواره محدود بوده و باید از طریق فرآیند ثبت نام اقدام کرد. همین شیوه عرضه بهمن موتور بهانه‌ای برای دلالان بازار شده تا قیمت خودروی 800 میلیون تومانی را در بازار آزاد تا سقف یک میلیارد و 150 میلیون تومان بالا ببرند.

آن طور که از شواهد امر پیداست، احتمالا دیگنیتی پرستیژ نیز با قیمتی نزدیک به یک میلیارد تومان راهی بازار شود. لازم به ذکر است که این خودرو هم اکنون تنها شاسی بلند کوپه ایران است و از نظر قیمتی می‌تواند با رقبایی همچون کی ام سی کی 7 یا فونیکس تیگو 7 به رقابت بپردازد.