طرح پژوهانه همراه

دومین دوره طرح پژوهانه همراه با هدف حمایت از دانشجویان مستعد افتتاح شد

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول دومین دوره طرح پژوهانه همراه را با هدف حمایت از دانشجویان مستعد افتتاح کرد.

روز گذشته آیین افتتاحیه دومین دوره طرح پژوهانه همراه به شکل آنلاین برگزار شد. در این مراسم وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و تعدادی از دانشجویان نیز حضور داشتند. شاه منصوری در این مراسم به معرفی طرح پژوهانه همراه برای دانشجویان پرداخت و گفت این طرح یکی از وظایف مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برای حمایت از تحقیقات محض و کاربردی در حوزه نیازمندی‌های همراه اول است.

جزئیات اجرای طرح پژوهانه همراه

رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در ادامه گفته‌های خود بیان کرد در سال قبل و در اولین دوره این طرح حدود 20 میلیارد ریال برای حمایت از پایان نامه‌های دانشگاهی صرف شد که امسال رقم این حمایت به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

شاه منصوری از اهداف این طرح به جهت‌دهی‌ به نتایج پژوهش‌های دانشگاهی و برای رفع نیازهای پژوهشی همراه اول اشاره کرد و گفت قصد داریم روی نتایج پژوهش‌هایی که به سمت تولید محصول در حرکت هستند، سرمایه‌گذاری کنیم. ضمن این که زمینه جذب و استخدام افراد مستعد در مجموعه همراه اول را نیز فراهم خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد به سه نفر از دانشجویان برگزیده در پایان طرح جایزه پایان نامه برتر اعطا خواهد شد.

محمدعلی اخایی، معاون راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول نیز در این جلسه عنوان کرد امیدواریم این طرح امکانی را برای شناسایی و جذب نیروهای ارزشمند به همراه اول فراهم سازد و باعث استحکام بیشتر زنجیره ارتباط این مجموعه با دانشگاه شود.

از سایر اهداف اجرای این طرح می‌توان به اجرای آن نقش آفرینی در اکوسیستم پژوهشی، ارتقای کیفیت پایان‌نامه‌های دانشگاهی و بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل مسائل پیش روی مرکز تحقیق و توسعه همراه اول اشاره کرد. همچنین مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در این دوره حدود ۱۵۰ طرح پیشنهادی دریافت کرد که از بین آنها ۸۱ طرح شامل 4 طرح پسا دکتری، 25 رساله دکتری و 52 پایان نامه کارشناسی ارشد به تایید رسیدند.

همراه اول برای تعامل بیشتر با دانشجویان به هر دانشجو یک همراه پژوهش از محققان مرکز تحقیق و توسعه خود اختصاص خواهد داد و پژوهش‌ها در بازه‌های سه ماهه ارزیابی خواهند شد. همچنین همراه اول پرداخت پژوهانه به دانشجویان را نیز در دستور کار خود قرار داده است. گفتنی است همراه اول با هدف حمایت از پژوهش‌، فناوری و بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه‌های کشور در راستای رفع نیازمندهای فناورانه خود از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد، دکتری و طرح‌های پسادکتری حمایت می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*