عجیب ترین خودرو فراری - لیموزین فراری 400i

عجیب ترین فراری جهان، یک لیموزین ۱۲ سیلندر با قدرت ۳۱۰ اسب بخار است + ویدیو

عجیب ترین فراری جهان، یک لیموزین ارزان و جذاب ایتالیایی V12 است که مطمئنا شما این خودرو را ندیده‌اید! در ادامه به مشخصات فنی، کابین زیبا و قیمت آن نگاهی خواهیم داشت.


برای درک وجود یک لیموزین آن هم از برند فراری، باید ابتدا به سراغ یک تعریف همگانی برویم؛ خودرو مناسب تابستان! شاید این کلمه برای فرهنگ خودروهای ایرانی کمی عجیب باشد اما در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی، از جایگاه خوبی برخوردار است. خودروهای تابستانی معمولا وسایل نقلیه‌ای هستند که بدون سقف و اصطلاحا به صورت کروک یا کانورتیبل تولید شده‌اند. همچنین خودروهای زیبا و خاصی که ظرفیت حمل 7 سرنشین را داشته باشند هم در کلاس «خودروهای تابستانی» قرار می‌گیرند. به صورت کلی، هر خودرویی که بتواند یک تابستان خوب و خنک را در کنار دوستانتان به شما هدیه دهد، یک «خودرو تابستانی» است. لیموزین 400i که لقب عجیب ترین فراری جهان را یدک می‌کشد، دقیقا یکی از همین وسایل نقلیه است که در ادامه به طور کامل با آن آشنا خواهیم شد.

اما در ابتدای کار اجازه دهید که به سراغ ویدیو معرفی این ایتالیایی خاص و جذاب برویم.

فهرست مطالب:

معرفی عجیب ترین فراری جهان

عجیب ترین خودرو فراری - لیموزین فراری 400i
ایتالیایی‌ها همیشه به خاص بودن محصولات خود مشهور هستند اما در مورد لیموزین فراری 400i مدل 1981، همه چیز خاص‌تر است. در حالی که خودروی مقاله‌ی ما تقریبا یک عمر 41 ساله را پشت سر می‌گذراد، اما مالک وسواسی آن کمتر 24 هزار کیلومتر را به کیلومتر شمار خودرو خود هدیه داده است؛ یعنی کمتر از میانگین کارکرد یک ساله‌ برای یک خودرو شهری! به علاوه هرچند که در حال حاضر، ایالت میزوری آمریکا میزبان عجیب ترین فراری جهان است اما بد نیست بدانید که لیموزین 400i هیچوقت به صورت رسمی در خاک آمریکا فروخته نشده بود.

عجیب ترین خودرو فراری - لیموزین فراری 400i

در اصل داستان این خودرو بعد از سفر دور و دراز خود از ایتالیا به کالیفرنیای جنوبی، سرانجام به سی‌‌امین ایالت ثروتمند آمریکا یعنی میزوری رسید. اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، می‌توان گفت که در لیموزین 400i فراری، با یک خودرو کاملا کلکسیونی طرف هستیم. در اصل فقط 1200 عدد از این خودرو، بین سال‌های 1970 تا 1980 از خط تولید ایتالیایی‌ها بیرون آمد. برای درک این عدد و میزان کلکسیونی بودن آن، کافی است بدانید که فراری F40 افسانه‌ای، فقط در 1311 نسخه تولید شده است.

عجیب ترین خودرو فراری - لیموزین فراری 400i

همچنین این خودرو یکی از مدل‌های مربوط به خانواده‌ی سری 400 فراری است که ساخت آن، بر اساس سدان دو درب 400i صورت گرفته است. سری 400، به خودروهای سگمنت سدان گرند تور فراری مربوط می‌شد که ماشین‌هایی مثل 365 GT4 و 412 هم در همین کلاس قرار می‌گرفتند. به علاوه خودروهای سری 400، آخرین محصولات کاربراتوری فراری بودند چرا که تمام خروجی‌های این شرکت از سال 1979 به بعد، با پیشرانه انژکتوری تولید می‌شدند.

اکنون که با داستان زندگی عجیب ترین فراری جهان آشنا شدید، وقت آن است که به قسمت‌های فنی و بدنه‌ی آن هم نگاهی داشته باشیم.

طراحی ظاهری و بلندترین فراری جهان با طول 6 متر

عجیب ترین خودرو فراری - لیموزین فراری 400i
در ابتدا باید بگوییم که طول این خودرو به حدود 5812 میلی متر می‌رسد. یعنی تقریبا 1200 میلی متر بلندتر از نسخه سدان 400i. اما در عرضِ 1798 میلی متری و ارتفاع 1320 میلی متری خود، هیچ تفاوتی با نسخه سدان ندارد.

عجیب ترین خودرو فراری - لیموزین فراری 400i

وقتی که از زاویه‌ کناری به لیموزین 400i نگاه می‌کنیم، با یک خودرو کاملا معمولی طرف هستیم اما این قسمت جلو و چراغ‌های عقب هستند که ما را به یاد یکی از بهترین فراری‌های جهان می‌اندازند. چراغ‌های جلویی خودرو به مانند طراحی پرطرفدار فراری در دهه 80 میلادی، به صورت مخفی شونده طراحی شده‌اند و از آن‌جایی که در زیر کاپوت با یک پیشرانه V12 طرف هستیم، جلو پنجره خودرو تقریبا یک نمای لخت و با هواکش‌های بزرگ دارد.

عجیب ترین خودرو فراری - لیموزین فراری 400i

جلو پنجره خودرو به جز لوگو زیبای شرکت فراری، هیچ چیز دیگری ندارد و کاملا ساده است.

در عقب خودرو هم همین موضوع جریان دارد و به طور کلی اگر رینگ‌های آلومینیومی 5 پره‌ی ستاره‌ای و سقف مشکی خودرو را فاکتور بگیریم، دیگر چیزی برای نوشتن باقی نمی‌‌ماند.

مشخصات فنی فراری 400i لیموزین

عجیب ترین خودرو فراری - لیموزین فراری 400i
هرچند که به نظر بسیاری از فراری دوستان، مهندسین و طراحان ایتالیایی با تولید این خودرو، مرتکب خیانت شده‌اند اما حداقل باید بگوییم که پیشرانه آن، کاملا ارزش بحث کردن را دارد. در زیر کاپوت عجیب ترین فراری جهان، با یک پیشرانه 12 سیلندر خورجینی تنفس طبیعی کاربراتی 4.8 لیتری طرف هستیم که می‌تواند 340 اسب بخار را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 3 سرعته یا دستی 4 سرعته، به چرخ‌های جلویی منتقل کند.

عجیب ترین خودرو فراری - لیموزین فراری 400i

به لطف این مشخصات، لیموزین فراری قادر بود تا بدون کوچکترین مشکلی به سرعت‌های بالای 120 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. اما از آن جایی که فراری بیشتر به فکر «لیموزینی کردن» 400i بود، به نظر می‌رسد که آن‌ها، بخش هندلینگ را به طور کامل فراموش کرده باشند. چرا که به گفته‌ی بسیاری از مالکین، تجربه رانندگی با این خودرو در سرعت‌های بالا، مانند یک کابوس است!

طراحی کابین تنها لیموزین اورجینال فراری

عجیب ترین خودرو فراری - لیموزین فراری 400i
مطمئنا همه ما قبول داریم که کابین خودروهای لیموزین نسبت به ظاهر آن‌ها، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

عجیب ترین خودرو فراری - لیموزین فراری 400i

فراری هم طبق همین اصل کرده و سعی داشته تا کم کاری‌های خود در طراحی بدنه را با زیبا کردن کابین خودرو جبران کند. در کابین لیموزین 400i با 6 صندلی کاپیتانی طرف هستیم که با روکش چرم دو رنگ خود، یک فضای کلاسیک را به وجود آورده‌اند.

عجیب ترین خودرو فراری - لیموزین فراری 400i

از حق نگذریم، ردیف عقبی برای یک خودرو دهه 70 میلادی، کاملا مجلل بوده است. جالیوانی‌های اختصاصی در کنار یخچال مخصوص نوشیدنی و نمایشگر تاشو سقفی، تمام چیزی است که یک جمع دوستانه برای گشت و گذارهای شبانه خود نیاز دارند. ردیف جلویی هم دست کمی از عقب خودرو ندارد و با تجهیزات ساده آنالوگ و یک کنسول چوبی، ماجرا را به پایان می‌رساند.

قیمت لیموزین فراری 400i

عجیب ترین خودرو فراری - لیموزین فراری 400i
متاسفانه در حال حاضر نسخه‌های سالم این خودرو، بسیار سخت یافت می‌شوند اما اگر بخواهید که یکی از نمونه‌های تقریبا سر حال آن را داشته باشید، باید چیزی بین 35 تا 45 هزار دلار هزینه کنید. البته توجه کنید که با پرداخت این مبلغ، یک فراری کلاسیک به همراه تنها لیموزین ساخته شده توسط این برند ایتالیایی را به پارکینگ منزل خود آورده‌اید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*