وان پلاس ace

وان پلاس Ace با سرعت شارژ شگفت انگیز 150 واتی معرفی شد

شرکت وان پلاس امروز از جدیدترین گوشی میان رده خود با نام وان پلاس Ace رونمایی کرد. این گوشی از مشخصات خوبی بهره می‌برد و شاخص‌ترین ویژگی‌اش، پشتیبانی از شارژ 150 واتی است.

شرکت چینی وان پلاس امروز از مدل ایس در کشور چین رونمایی کرد. وان پلاس Ace یک گوشی میان‌رده با ظاهری جذاب، تراشه دایمنسیتی 8100 مکس و پشتیبانی از شارژ فوق سریع 150 واتی است که می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌ها در رده قیمتی زیر 500 دلار باشد. با معرفی و مرور مشخصات این گوشی همراه ما باشید.

طراحی و ویژگی های ظاهری گوشی وان پلاس Ace

در اولین نگاه، این گوشی به هیچ وجه حس یک میان‌رده را به کاربر نمی‌دهد و ظاهری مانند گوشی‌های پرچمدار و بالارده دارد. زبان طراحی این گوشی تقریبا با تمام گوشی های قبلی وان پلاس متفاوت است و خطوطی صاف، شاخص‌ترین ویژگی این گوشی در زمینه طراحی هستند.

وان پلاس ایس

پنل پشتی وان پلاس ایس از دو بخش تشکیل شده که طراحی متفاوتی دارند. در یکی از این بخش‌ها، خطوطی به شکل آبشاری مشاهده می‌شوند که از ماژول دوربین آغاز شده و به مرور کم‌رنگ‌تر می‌شوند. ماژول دوربین وان پلاس Ace سه حسگر و فلش ال ای دی را در خود جای داده و شباهت بسیار کمی به دیگر گوشی های این شرکت چینی دارد.

با این که این گوشی به شدت صاف به نظر می‌رسد، وان پلاس برای بهتر شدن خوش‌دستی گوشی، پنل پشتی را کمی خمیده طراحی کرده است. این مورد در حدی نیست که طراحی ظاهری گوشی را به هم بریزد اما می‌تواند این گوشی 186 گرمی که 8.2 میلی متر ضخامت دارد را خوش‌دست‌تر کند.

نمایشگر این مدل حاشیه‌های نسبتا باریکی دارد و دیدن محتوا در آن لذت‌بخش است. این پنل 6.7 اینچی از نوع OLED است و از رزولوشن فول اچ دی پلاس پشتیبانی می‌کند. نرخ نوسازی صفحه نمایش گوشی وان پلاس Ace 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی، 360 است. یکی از نکات قابل توجه در وانپلاس ایس، پشتیبانی از نرخ نمونه‌برداری لمسی 720 هرتزی گیمینگ است که می‌تواند این مدل را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیمرهایی که نمی‌خواهند سراغ پرچم‌دارها بروند تبدیل کند.

وان پلاس ace

از جمله ویژگی‌های نمایشگر این گوشی پشتیبانی کامل از دامنه رنگی DCI P3، HDR10 پلاس و حداکثر میزان روشنایی 1000 نیتی است. دوربین سلفی این گوشی وان پلاس نیز با استفاده از طراحی موسوم به حفره‌ای در مرکز بخش بالایی نمایشگر جای گرفته است.

مشخصات فنی گوشی وان پلاس ایس

قلب تپنده جدیدترین محصول شرکت وان پلاس، تراشه دایمنسیتی 8100 مکس است. این تراشه برای گوشی‌های میان‌رده پریمیوم طراحی شده و یکی از جدیدترین محصولات مدیاتک محسوب می‌شود. در کنار این تراشه قدرتمند، 12 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 به اجرای روان برنامه‌ها و بازی‌ها کمک می‌کنند. جالب است بدانید در کنار پردازنده گرافیکی مجتمعی که بر روی دایمنسیتی 8100 مکس قرار گرفته، وان پلاس از یک پردازنده گرافیکی مجزا نیز استفاده کرده تا نرخ فریم در بازی‌ها افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

تراشه وان پلاس ایس

وان پلاس Ace در زمان عرضه به اندروید 12 و کالر او اس 12 مجهز خواهد بود. باتری این گوشی 4500 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از شارژ فوق سریع 150 واتی پشتیبانی می‌کند. طبق اطلاعاتی که شرکت سازنده منتشر کرده، این گوشی می‌تواند در تنها 17 دقیقه به صورت کامل شارژ شود. همچنین پس از 4 سال استفاده از این گوشی، سلامت این باتری حداقل 80 درصد خواهد بود.

وان پلاس ایس

همان طور که انتظار دارید، این گوشی از تکنولوژی 5G پشتیبانی می‌کند. از جمله دیگر ویژگی‌های ارتباطی وان پلاس ایس dual 4G LTE، Wi-Fi 6E، GPS، NFC و پورت تایپ C است. این مدل به حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش مجهز شده است. محدوده خنک‌کننده این مدل نیز که از نوع محفظه بخار است در مقایسه با تمام گوشی‌های قبلی وان پلاس که از این تکنولوژی بهره می‌بردند بزرگ‌تر است.

دوربین های گوشی وان پلاس Ace

وان پلاس ایس به یک ماژول دوربین سه گانه مجهز شده است. حسگر اصلی دوربین 50 مگاپیکسلی و از نوع IMX766 سونی است. این حسگر از OIS، فیلم‌برداری با کیفیت 4K، حالت مخصوص شب و … پشتیبانی می‌کند. در کنار حسگر اصلی، یک دوربین اولترا واید جای گرفته که از نوع IMX355 سونی است. در کنار این حسگر هشت مگاپیکسلی هم یک دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی قرار گرفته است.

سازنده حسگر دوربین سلفی این گوشی سامسونگ است. حسگر 16 مگاپیکسلی ISOCELL S5K3P9SP، وظیفه ثبت تصاویر و ویدئوهای سلفی گوشی وان پلاس ایس را بر عهده دارد.

لوازم جانبی گوشی وانپلاس Ace

وان پلاس در کنار معرفی مدل Ace، از لوازم جانبی جذابی که برای این گوشی طراحی شده‌اند هم رونمایی کرده است. یکی از این لوازم، فن خنک کننده 18 واتی است. این فن خنک کننده قدرتمند می‌تواند حتی در بازی کردن طولانی مدت هم دمای گوشی را حدود 36.4 درجه سلسیوس نگه دارد. با استفاده از این فن خنک کننده، حتی پس از یک ساعت بازی هم نرخ فریم از 59.1 کمتر نمی‌شود.

قیمت گوشی وان پلاس ACE

وان پلاس ایس در دو رنگ و چهار نسخه مختلف روانه بازار خواهد شد. فعلا برنامه وان پلاس برای عرضه جهانی این گوشی قدرتمند مشخص نیست و قیمت هایی که در ادامه مشاهده، می‌کنید، مخصوص نسخه چینی گوشی وان پلاس Ace هستند.

نسخه پایه با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارای قیمت حدودی 387 دلاری است. اگر به حافظه داخلی 256 گیگابایتی نیاز دارید، می‌توانید نسخه دیگر این گوشی را با قیمت 418 دلار خریداری کنید.

در گجت نیوز بخوانید: گوشی خطرناک وان پلاس اینبار حین مکالمه در دستان صاحبش منفجر شد!

بهترین نسخه‌های این سری به رم 12 گیگابایتی مجهز هستند. با 256 گیگابایت حافظه داخلی، خریداران باید چیزی حدود 456 دلار برای خرید وان پلاس Ace هزینه کنند. بهترین نسخه هم که در کنار 12 گیگابایت رم به 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده دارای قیمت حدودی 542 دلاری است. فن خنک کننده این گوشی هوشمند هم چیزی حدود 31 دلار قیمت خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. در ضمن شما هم در قسمت مشخصات بدنه گوشی به این قضیه اصلا اشاره ای نکردین،درست یا نه؟

  2. درود،جسارتا پنل پشتی این گوشی از جنس شیشه هستش یا پلاستیک،چون بعضیا بلاگرها میگن شیشه و با گوریلا گلاس محافظت میشه ولی یکعده دیگه میگن پلاستیکیه،شما چیه نظرتون؟جی اس ام آرنا گفته شیشه هست ولی جناب شکوری بلاگر میگه اینا هم اشتباه گفتن.ممنون