تکنولوژی‌ جدید باتری های سامسونگ، مستقیما از خودروهای برقی می‌آید

تکنولوژی‌ جدید باتری های سامسونگ، مستقیما از خودروهای برقی می‌آید

سامسونگ در حال کار بر روی انتقال تکنولوژی ساخت باتری‌ خودرو های برقی به گوشی‌ های هوشمند خود است. اما این فرآیند چه مزایایی به‌همراه دارد؟

سامسونگ در حال کار بر روی تجهیز گوشی‌های هوشمند خود به تکنولوژی باتری‌ های صنعت خودرو است تا بدین وسیله، وجه تمایز و استقلال دستگاه‌های خود را نسبت به دیگر تولیدکنندگان افزایش دهد. با استفاده از تکنولوژی جدید سامسونگ، ظرفیت باتری گوشی‌های آینده این شرکت می‌توانند به‌طور قابل توجهی افزایش یابند.

گروه Samsung SDI، به‎‌عنوان یک شرکت تخصصی در زمینه تولید باتری، کار ساخت نسل پنجم باتری‌ خودروهای برقی را آغاز کرده است. برخلاف باتری‌های سنتی، در سری جدید از روش انباشتگی به جای روش معمول “Jelly Roll” استفاده می‌شود که در تصویر زیر قابل مشاهده است.

تغییر به یک طرح انباشته شبیه به آنچه در باتری‌ خودروهای الکتریکی استفاده می‌شود، می‌تواند منجر به افزایش حداقل 10 درصدی در ظرفیت باتری، بدون تغییر در اندازه شود. این اولین باری است که سامسونگ قصد دارد به جای سلول‌های بزرگ در خودروهای الکتریکی، از فناوری انباشتگی در باتری‌های کوچک‌تر برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند و گفته می‌شود که این شرکت در حال حاضر خط تولید این باتری‌ها را در کره جنوبی و به‌طور آزمایشی در چین آغاز کرده است.

تکنولوژی جدید باتری های سامسونگ، وجه تمایز جدید گوشی‌ های آینده این شرکت

تکنولوژی‌ جدید باتری های سامسونگ، مستقیما از خودروهای برقی می‌آید

اگر سامسونگ بخواهد از این تکنولوژی جدید در باتری گوشی‌های هوشمند بعدی خود، مانند گلکسی S23 استفاده کند، می‌تواند تا استقلال و انحصار خود را تا حدود زیادی در این زمینه افزایش دهد. در واقع، برای مثال، این امکان فراهم می‌شود تا بدون اینکه گوشی هوشمند ضخیم‌تر شود، به‌وسیله این فناوری ظرفیت باتری پرچم‌دار آینده خود را در مقایسه با اس 22 اولترا، تا 10 درصد افزایش داده و به 5500 میلی‌آمپر ساعت برساند.

با استفاده از فرآیند انباشته، میزان چگالی می‌تواند بیش از 10% افزایش یابد. به‌عنوان مثال، اگر ظرفیت باتری جدیدترین گوشی هوشمند سری گلکسی اس، 5000 میلی‌آمپر ساعت باشد، فرآیند انباشتگی قادر است تا آن‌را به بیش از 5500 میلی‌آمپر ساعت افزایش دهد. در فرآیند ساخت این نوع باتری تجهیزاتی برای بریدگی و ساخت زبانه‌هایی از مواد آند و کاتد و هم‌چنین دستگاه‌هایی برای انباشته‌سازی متریال برای چیدمان مناسب آن مورد نیاز است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ایولا عاشقتم سامسونگ جوووووونم 😘😘😘🙏🙏🙏