شاسی بلند چینی رووی RX9

کراس اوور رووی RX9، یک شاسی بلند جمع و جور 7 نفره از دیار چین

رووی RX9 یک شاسی بلند 7 نفره جدید برای بازار چین از زیرمجموعه لوکس خودروساز چینی سایک است. در ادامه شاهد مشخصات این کراس اوور باشید.

رووی (Roewe)، زیرمجموعه لوکس خودروساز چینی سایک (SAIC)، در حال حاضر شاسی بلند RX8 را به‌عنوان پرچمدار خود ارائه می‌دهد. این خودرو مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 224 اسب بخاری به همراه گیربکس اتوماتیک 6 سرعته است و با قیمت پایه 163 هزار یوان معادل 25 هزار دلار آمریکا در دسترس قرار دارد. حالا این برند قصد عرضه پرچمدار جدیدی با نام رووی RX9 را دارد که در ادامه نگاهی به مشخصات آن خواهیم داشت.

معرفی شاسی بلند رووی RX9

طراحی

شاسی بلند چینی رووی RX9

رووی آر ایکس 9 شاسی بلند 7 نفره‌ای است که در طراحی آن قدمی رو به جلو نسبت به محصولات پیشین این برند چینی برداشته شده است. خطوط برجسته، دستگیره‌های درب مسطح و جلوپنجره بزرگ با چراغ‌های جلوی دوبخشی، بخشی از ویژگی‌های قابل توجه طراحی نمای بیرونی محسوب می‌شوند. بخش دوم چراغ‌های جلو تقریباً به‌صورت کامل زیر دریچه‌های هوای سپر پنهان شده است. در نمای عقب نیز چراغ عقب سرتاسری و چراغ‌های ترمزی را مشاهده می‌کنیم که در اسپویلر بالای شیشه ادغام شده‌اند.

شاسی بلند چینی رووی RX9

رووی RX9 با 4983 میلی‌متر طول، 1967 میلی‌متر عرض، 1786 میلی‌متر ارتفاع و 2915 میلی‌متر فاصله محوری، کمی بزرگ‌تر از RX8 محسوب می‌شود. RX8 دارای 4923 میلی‌متر طول، 1930 میلی‌متر عرض، 1840 میلی‌متر ارتفاع و 2850 میلی‌متر فاصله محوری است.

فضای داخلی

شاسی بلند چینی رووی RX9

تصاویر جاسوسی اولیه این شاسی بلند چینی نشان از طراحی مدرن فضای داخلی آن با یک نمایشگر دوگانه عریض روی داشبورد دارند. وسط داشبورد ردیفی از دکمه‌ها قرار گرفته که به کنترل مهم‌ترین قابلیت‌های خودرو اختصاص دارند. فرمان رووی RX9 نیز بیضی‌شکل، سه پره و دارای قسمت پایینی صاف است. امروزه بسیاری از خودروسازان چینی مشغول آزمون و خطا با طراحی‌های نو برای فرمان هستند و خیلی از آن‌ها فرمان‌های دوپره را برای خودروهای خود در نظر می‌گیرند.

شاسی بلند چینی رووی RX9

البته پره سوم فرمان این اس یو وی مانند یک پره «کامل» به نظر نمی‌رسد، از آنجا که ظاهراً به‌جای مرکز فرمان به سمت پایه فرمان متصل است. علاوه بر این‌ها، کنسول مرکزی هم به شکل بسیار مرتبی طراحی شده و دسته دنده، کنترلر و دکمه‌های ترمز دستی روی آن به چشم می‌خورند.

مشخصات فنی رووی RX9

شاسی بلند چینی رووی RX9

رووی آر ایکس 9 از یک پیشرانه بنزینی 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ به همراه گیربکس اتوماتیک 8 سرعته بهره می‌برد. نسخه پایه این خودروی چینی از سیستم دیفرانسیل جلو و نسخه بالارده آن از سیستم تمام چرخ محرک برخوردار خواهد بود. آر ایکس 9 توانایی تولید قدرت 234 بخار را دارد و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

قیمت و زمان عرضه

شاسی بلند 7 نفره رووی در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی روانه بازار چین خواهد شد و انتظار می‌رود با قیمت پایه حدود 180 هزار یوان معادل 28 هزار دلار آمریکا عرضه بشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*