شاسی بلند چینی فیفان R7

سایک فیفان R7؛ شاسی بلند برقی 544 اسب بخاری چینی، معرفی شد

شاسی بلند برقی فیفان R7 از سایک با باتری قابل تعویض و قدرت 544 اسب بخار در راه چین است. در ادامه شاهد مشخصات این SUV کوپه الکتریکی باشید.

فیفان R7 یک شاسی بلند برقیِ آماده تولید در چین است که ویژگی‌های برجسته‌ای نظیر باتری قابل تعویض و قدرت 544 اسب بخار دارد. فیفان (Feifan) زیرمجموعه شرکت سایک (SAIC) محسوب می‌شود و پیش‌تر R نام داشت، اما در اکتبر 2021 تصمیم به تغییر نام آن گرفته شد. در واقع برند R زیرمجموعه رووی (Roewe) بود، اما در سال 2021 به یک شرکت مستقل تبدیل شد. سایک 95 درصد از سهام فیفان را در اختیار دارد و 5 درصد باقی‌مانده بین کارمندان این شرکت توزیع شده است. نام آن در بازارهای بین‌المللی نیز Rising Auto است، اگرچه کمتر با این نام شناخته می‌شود.

معرفی شاسی بلند الکتریکی فیفان R7

شاسی بلند چینی فیفان R7

فیفان پیش‌تر شاسی بلند الکتریکی مارول R و سدان الکتریکی ER6 را عرضه کرده و حالا قصد عرضه سومین خودروی خود یعنی فیفان آر 7 را دارد. آر 7 یک اس یو وی کوپه با 4900 میلی‌متر طول، 1925 میلی‌متر عرض، 1655 میلی‌متر ارتفاع و 2950 میلی‌متر فاصله محوری است و با وزن 2,168 تا 2,310 کیلوگرم، خودروی سنگینی به حساب می‌آید. شکل بدنه آیرودینامیکی، دستگیره‌های درب مسطح و چراغ‌های جلوی باریک و تیز جزو ویژگی‌های قابل توجه طراحی نمای بیرونی آن هستند.

شاسی بلند چینی فیفان R7

یک سنسور لیدار روی سقف به‌عنوان آپشن برای فیفان R7 در نظر گرفته شده است. هر دو نسخه این شاسی بلند برقی از یک رادار استاندارد دیگر در داخل خودرو بهره می‌برند. دو نشان R7 متفاوت روی درب صندوق عقب این خودروی چینی قرار می‌گیرد و نشانِ دارای یک خط قرمز زیر R7، به نسخه 544 اسب بخاری و نشان دیگر به نسخه دیفرانسیل عقب (RWD) تعلق دارد.

شاسی بلند چینی فیفان R7

فیفان R7 از دو موتور الکتریکی، یکی 203 اسب بخاری و دیگری 340 اسب بخاری برخوردار است که مجموع خروجی آن‌ها به 544 اسب بخار می‌رسد. این موتورها را شرکت United Automotive Electronic Systems ساخته که حاصل مشارکت سایک و HUAYU Automotive Systems Company Limited است. البته نسخه‌های دیفرانسیل عقب ارزان‌تر با فقط یک موتور الکتریکی 340 اسب بخاری و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعتی موجود خواهند بود.

در این شاسی بلند کوپه الکتریکی یک باتری NMC قابل تعویض به کار رفته که ساخته United Auto Battery System، شرکت مشترک سایک و CATL است. با این حال، نسخه‌هایی بدون باتری قابل تعویض نیز از آن ارائه خواهد شد. با توجه به گزارشات رسانه‌های چینی، رووی (زیرمجموعه سایک) و Aulton New Energy برای تاسیس 5 هزار ایستگاه تعویض باتری در 100 شهر چین برنامه دارند.

شاسی بلند چینی فیفان R7

ویژگی جالب توجه دیگر شاسی بلند برقی فیفان R7، سیستم خودران آن به شمار می‌رود که متشکل از یک سنسور لیدار، رادار 4 بعدی، تراشه انویدیا Orin، دوربین HD هشت مگاپیکسلی و… است. همچنین گفتنی است که این خودرو از نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده با پوشش 70 اینچی ساخته هواوی بهره می‌برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*