دوال شارژر اپل

شارژر دوال اپل از همیشه به ما نزدیک‌تر است؛ ۳۵ وات با درگاه USB C

به تازگی تصاویری از جدیدترین شارژر اپل منتشر شده است. شارژر دوال اپل، یکی از جدیدترین محصولات این شرکت خواهد بود که 35 واتی است و به درگاه یو اس بی تایپ سی مجهز شده است.

چندی پیش اطلاعاتی درباره یک شارژر اپل در وب سایت این شرکت مشاهده شد. اپل در وبسایت رسمی خود صفحه پشتیبانی مربوط به شارژر 35 واتی دوال USB-C پورت را به وجود آورد. حالا پس از گذشت چند روز، تصاویری واقعی از این شارژر اپل رسانه‌ای شده است. این شارژر قدرتمند از تکنولوژی GaN بهره می‌برد و در مقایسه با دیگر شارژرهای موجود در بازار، حرارت بسیار کمتری را تولید می‌کند و می‌تواند عمری طولانی‌تر داشته باشد.

شارژر دوال اپل

طبق اطلاعات و تصاویری که در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر توسط کاربری با نام WHYLAB منتشر شده، شارژر دوال اپل در پنج نسخه مختلف روانه بازارهای جهانی خواهد شد. دلیل نسخه‌های مختلف این شارژر، شکل مختلف پریز در کشورهای مختلف است. دو نسخه از شارژر جدید اپل دارای مکانیزم تاشو است تا فضای کمتری را اشغال کند. هر چند در مقایسه با غول‌های شارژ سریع در دنیای گوشی‌های اندرویدی، 35 وات به هیچ وجه جذاب به نظر نمی‌رسد اما این آداپتور شارژ اپل می‌تواند از پس شارژ آیفون و اپل واچ به صورت همزمان بر بیاید.

شارژر دوال اپل

همان طور که از شرکت اپل انتظار دارید، در نسخه معمولی خبری از کابل یو اس بی تایپ سی نخواهد بود و برای دسترسی به این کابل، خریداران باید بیشتر هزینه کنند. طبق اطلاعات منتشر شده، نسخه گران‌تر شارژر دوال اپل در کنار آداپتور، به یک کابل تبدیل USB-C به لایتنینگ نیز مجهز خواهد بود.

جعبه شارژر دوال اپل تقریبا به اندازه یک جعبه آیفون بزرگ است؛ چه بلایی سر دغدغه‌های محیط زیستی اپل آمد؟

یکی از جنجالی‌ترین اقدامات اپل در سال‌های اخیر، حذف آداپتور شارژ از جعبه گوشی‌های آیفون بوده است. اپل در آن زمان اعلام کرد برای دفاع از محیط زیست، شارژر را از جعبه گوشی‌های آیفون حذف کرده است. این شرکت اعلام کرد با حذف شارژر، جعبه گوشی‌های آیفون کوچک‌تر شده و در نتیجه، امکان ارسال آیفون‌های بیشتر در یک محموله ممکن خواهد شد. در نهایت هم سوخت کمتری مصرف شده و طبیعت پاک‌تر می‌ماند.

شارژر دوال اپل

اما حالا با توجه به تصاویر منتشر شده از شارژر جدید اپل، این طور به نظر می‌رسد که تمام ادعاهای اپل تنها برای رسیدن به سود بیشتر بوده است. جعبه شارژر دوال تقریبا به اندازه جعبه آیفون‌های اپل بزرگ است. تعدادی از کاربران قدیمی و تقریبا تمام کاربران جدید گوشی‌های آیفون، برای شارژ گوشی خود باید یک شارژر جدید خریداری کنند. این یعنی محموله‌های بیشتری توسط اپل ارسال می‌شوند. محیط زیست هم به دلیل مصرف سوخت‌های فسیلی برای ارسال محموله شارژهای اپل (آن هم در جعبه‌هایی بزرگ)، آلوده‌تر می‌شود. در کنار این موارد، کاربران نیز باید برای خرید شارژر، هزینه بیشتری کنند.

بیشتر بخوانید: گزارشی تکان دهنده از درآمد نجومی حذف شارژر و ایرپاد از جعبه آیفون برای اپل

همچنین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند اپل برنامه‌های زیادی برای کسب درآمد از فروش آداپتورهای شارژ مانند دوال شارژ دارد. در واقع حذف شارژر از جعبه، تنها قدم اول از ماجرایی بود که به سود بیشتر برای اپل ختم می‌شود. جالب است بدانید حذف شارژر از جعبه گوشی های آیفون، سود بسیار زیادی را برای کوپرتینو نشین‌ها در پی داشته است. همچنین فروش محصولاتی مانند دوال شارژ، می‌توانند سود اپل از حذف شارژر را چندین برابر کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*