شارژر آیفون 12 - iPhone 12

حذف شارژر آیفون 12 برای اپل چقدر سود داشته است؟

حدف شارژر آیفون 12 از جعبه گوشی موضوعی است که بسیاری از خریداران iPhone 12 را ناراحت کرده است. اما این برداشتن شارژر چقدر برای اپل سود داشته است؟

حتما اگر از طرفداران دنیای تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند باشید این مورد را بخاطر دارید که حدود دو ماه پیش و هنگام عرضه گوشی‌های سری آیفون 12، اپل اعلام کرده بود که تمامی این پرچمداران بدون داشتن شارژ و هندزفری داخل جعبه عرضه خواهند شد. این مسئله در ابتدا توسط شرکت‌هایی مانند سامسونگ مورد تمسخر قرار گرفت و بعدها به اظهار جلوگیری از تولید پلاستیک از جانب اپل مورد توجیح قرار گرفت. با این وجود همچنان شارژر مخصوص گوشی‌های آیفون توسط سایر شرکت‌ها ساخته می‌شود، اما آیا انجام این حرکت برای شرکت اپل سود کلانی را به دنبال داشته است؟

سود شارژر های آیفون 12

شارژر آیفون 12 - iPhone 12

بنابر گزارشات اخیر تهیه شده توسط کمپانی تحقیقاتی Counterpart Research به نظر می‌رسد که هر گوشی آیفون 12 با در نظر گرفتن مشخصات و نوع بسته‌بندی هم‌اکنون چیزی حدود ۴.۲ دلار از گوشی‌های آیفون 11 سال گذشته برای ساخت ارزان‌تر حساب شده است. با این وجود ممکن است فکر کنید که ۴.۲ دلار چندان سود خاصی برای یک شرکت بزرگ مانند اپل نخواهد بود؛ اما آمار نشان می‌دهند که تا پایان سال، احتمال فروش بیش از ۶۳ میلیون واحد از گوشی‌های آیفون 12 پیش‌بینی می‌شود و با این مقدار، شرکت اپل رقمی حدود ۲۶۴ میلیون دلار را ذخیره خواهد کرد!

حال می‌توان نتیجه گرفت که علاوه بر جلوگیری از مصرف پلاستیک بیشتر، ظاهرا قرار ندادن شارژر داخل جعبه گوشی‌های iPhone 12 سود دیگری را برای اپل داشته که از آن چشم‌پوشی نکرده است. همچنین نکته قابل توجه اینجاست که حتی شرکت سامسونگ که خود این حرکت را مورد تمسخر قرار داده بود، حال تمامی پست‌های کنایه‌آمیز خود را از صفحات مجازی رسمی پاک کرده و به نظر می‌رسد که پرچمداران سری گلکسی اس 21 نیز بدون همراه داشتن شارژر عرضه خواهند شد.

در آخر نیز لازم به ذکر است که به گفته همین کمپانی تحقیقاتی، این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک، شاهد حذف شدن سیم شارژ داخل جعبه گوشی‌های آیفون نیز باشیم!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. شما هنوز سود اصلی رو حساب نکردین اونم اینه که سایز جعبه گوشی ها تقسیم بر دو شده پس اگه قبلا برای حمل و نقل به کشور های دیگه جهان با یک هواپیما یا کشتی ۱ هزار گوشی رو منتقل میکرد الان ۲ هزار گوشی رو منتقل میکنه پس هزینه هم تقسیم بر دو شده و سود بیشتر!!