سریع و خشن 10

سریع و خشن 10 ؛ از تاریخ اکران و اسم نهایی تا فهرست بازیگران

تولید فیلم سریع و خشن 10 آغاز شد و در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به تاریخ اکران، فهرست بازیگران و اسم نهایی فیلم و دیگر اطلاعات رسمی‌ای که تاکنون از این فیلم گزارش شده است.

دهمین قسمت از سری فیلم‌های جذاب و اکشن سریع و خشن (Fast & Furious) که دنباله‌ای مستقیم بر فیلم اف‌9 (F9) است، به صورت رسمی تولیدش آغاز شده و زین پس با اسم نهایی فست ایکس (Fast X) شناخته خواهد شد. این خبر توسط صفحه رسمی مجموعه سریع و خشن در توییتر تأیید شد و وین دیزل، بازیگر نقش اول و تهیه‌کننده فیلم، نیز در حساب شخصی اینستاگرام خود به این موضوع اشاره داشت.

سریع و خشن 10

حساب رسمی مجموعه سریع و خشن در توییتر نوشت:« کمربندهای ایمنی خود را ببندید. فست ایکس هم‌اکنون در حال تولید است».

اعلام تأیید آغاز تولید فیلم سریع و خشن 10، درست پس از تأیید پیوستن بری لارسون به این فیلم انجام پذیرفت. لارسون که بیشتر بابت هنرنمایی‌اش در فیلم اتاق (Room) و ایفای نقش کاپیتان مارول در دنیای سینمایی مارول به شهرت رسیده، در کنار جیسون موموآ و دانیلا ملچیور از بازیگران جدیدی هستند که با فست ایکس وارد مجموعه سریع و خشن خواهند شد. در ادامه مطلب از فهرست بازیگران این فیلم با خبر شوید.

فهرست بازیگران فیلم سریع و خشن 10

در زیر فهرست بازیگران فیلم سریع و خشن 10 به همراه نقش‌هایی که قرار است ایفا کنند را مشاهده می‌کنید:

  • وین دیزل در نقش دومینیک «دام» تورتو؛ یک خلافکار سابق و راننده خیابانی تندرو که خلاف را کنار گذاشته و با همسرش لتی و پسرش برایان مارکوس زندگی می‌کند.
  • جیسون استاتهام در نقش دکارد شاو؛ یک جاسوس و مزدور سابق نیروهای ویژه بریتانیا و MI6 که اکنون به عنوان یکی از اعضای تیم دام فعالیت می‌کند.
  • میشل رودریگز در نقش لتی اورتیز تورتو؛ همسر دام و یک خلافکار سابق و راننده خیابانی تندرو.
  • تایرس گیبسون در نقش رومن پیرس؛ یک خلافکار سابق و راننده خیابانی تندرو و یکی از اعضای تیم دام.
  • کریس «لوداکریس» بریجز در نقش تج پارکر؛ مکانیک اهل میامی و عضوی از تیم دام.
  • جوردانا بروستر در نقش میا تورتو؛ خواهر دام و یکی از اعضای تیم او که با شریک زندگی‌اش، برایان اوکانر، و دو فرزندشان زندگی می‌کند.
  • ناتالی امانوئل در نقش رمزی؛ یک هکر و متخصص کامپیوتر بریتانیایی و یکی از اعضای تیم دام.
  • سونگ کانگ در نقش هان لو؛ یکی از اعضای تیم دام که با کمک آقای هیچکس چندین سال خودش را مرده جلوه داد بود.
  • مایکل روکر در نقش بادی؛ یک مکانیک خودرو که یکی از اعضای تیم کمک به راننده پدر دام بود.
  • شارلیز ترون در نقش سایفر؛ یک مغز متفکر جنایتکار و تروریست سایبری که دشمن تیم دام است.

کاردی بی خواننده و رپر آمریکایی که در فیلم سریع و خشن 9 ایفای شخصیتی به نام لیسا را برعهده داشت، این بار در سریع و خشن 10 هنرنمایی این نقش را انجام خواهد داد. جیسون موموآ به عنوان یکی از شخصیت‌های منفی فیلم معرفی شده و تاکنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر نقش‌های بری لارسون و دانیلا ملچیور منتشر نشده است. لازم به ذکر است که هنوز بازگشت جان سینا به مجموعه که در قسمت قبلی ایفای نقش جیکوب تورتو، برادر دام، را برعهده داشت به صورت رسمی تأیید نشده است.

طبق گزارشاتی که قبلاً منتشر شد، دواین جانسون که در این مجموعه هنرنمایی نقش مأمور هابز را برعهده داشت، دیگر به نقشش باز نخواهد گشت. همانطور که می‌دانید جانسون به دلیل مشکلاتی که با ویزن دیزل داشت از ادامه همکاری امتناع کرد. چندی پیش نیز دیزل با انتشار یک پست اینستاگرامی از وی دلجویی کرد و جانسون را برای هنرنمایی دوباره نقش هابز فرا خواند، اما جانسون پست از تشکر و قدردانی عنوان کرد که هیچ احتمالی برای بازگشتش وجود ندارد و ترجیح می‌دهد با قدردانی و لطافت حضورش در این مجموعه پایان یابد.

تاریخ اکران فیلم سریع و خشن 10

فیلم فست ایکس قرار است در تاریخ 23 مه 2023 (2 خرداد 1402) در ایالات متحده آمریکا اکران شود. در فوریه سال 2016، وین دیزل تاریخ اکران اولیه قسمت‌های نهم و دهم را اعلام کرده بود که طبق آن قرار بود دهمین فیلم در تاریخ 2 آوریل 2021 (13 فروردین 1400) اکران شود، اما همه‌گیری ویروس کرونا تمام این برنامه‌ها با تأخیر مواجه کرد. تاریخ اکران سریع و خشن 10 نیز در طی چند وقت اخیر چند بار دست‌خوش تغییر شد، با این حال در ماه دسامبر گذشته اعلام شد این فیلم در ماه مه 2023 اکران می‌شود.

همانند قسمت قبلی، کارگردانی سریع و خشن 10 نیز برعهده جاستین لین بوده و حتی امکان دارد که فیلمبرداری قسمت دهم و یازدهم پشت سر هم انجام شود. قسمت نهم از سری فیلم‌های سریع و خشن که در دوران شیوع و همه‌گیری ویروس کووید-19 اکران شده بود، توانست بیش از 726 میلیون دلار فروش داشته باشد.