قیمت قطعات خودرو

بررسی عوامل موثر در بالا و پایین رفتن قیمت قطعات خودرو داخلی و خارجی

قیمت قطعات خودرو وابسته به فاکتورهای زیادی است، برای مثال کیفیت قطعه و اصل بودن آن و یا فیک بودن قطعه می‌تواند بیشترین تاثیر را روی قیمت قطعات داشته باشد.

قیمت قطعات خودرو

زنجیره تامین قطعات خودرو یکی از پیچیده‌ترین زنجیره‌ها در جهان است. همچنین این زنجیره روز به روز در حال جهانی‌تر شدن است و از نظر گسترش تأمین‌کنندگان، تولیدکنندگان و سایر اشخاص ثالث در سراسر جهان، در رتبه دوم قرار دارد.

جهانی شدن، پیچیدگی‌های منحصر به فردی را به زنجیره تامین قطعات خودرو اضافه می‌کند و راه حل‌های عملی را از سوی سازندگان و برندهای خودرو می‌طلبد. در حال حاضر قیمت قطعات خودرو نیز وابسته به رویدادهای جهانی است.

علاوه بر این قیمت قطعات خودرو در داخل کشور به فاکتورهایی مانند کیفیت و اصالت قطعات، وارداتی بودن قطعات و نیز قیمت ارز وابسته است.

تغییرات در فرآیندهای تولید، تقاضای مصرف کنندگان و روندهای جدید و مخرب همگی بر شبکه زنجیره تامین قطعات خودرو و قیمت تمام شده تاثیر می‌گذارند. هم عوامل داخلی و هم عوامل خارجی مدیران زنجیره تامین خودرو را ملزم می‌کند تا هزینه‌ها را به حداقل برسانند، تولید و توزیع را بهینه کنند و اطمینان حاصل کنند که قطعات و محصولات در زمان مناسب به دست مشتری می‌رسند.

یک خودرو متوسط ​​حدود ۰۰۰/۳۰ قطعه جداگانه دارد. هر یک از این قطعات یا در کارگاه‌های خصوصی تولید می‌شوند یا از یک ارائه دهنده دولتی مانند کارخانه تهیه می‌شوند. قیمت قطعات خودرو وابسته به نوع برند، نوع قطعه و میزان کیفیت آن است. معمولا قطعات وارداتی در مقایسه با قطعات داخلی گران‌تر هستند.

امروزه با استفاده از اینترنت اشیا و فناوری مشابه، قطعات خودرو را در هر زمان دقیقا می‌توانید ردیابی و آنها را با قیمت مناسب سفارش دهید. شما با کمک فناوری‌های جدید به خصوص فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید خرید خود را سریع‌تر، ارزان‌تر و آسان‌تر انجام دهید.

قیمت قطعات خودرو

چراغ جلو جک J5

میزان تقاضای قطعات خودرو و قیمت قطعات خودرو وابسته به چه عواملی است؟

دقت داشته باشید تقاضا برای خرید قطعات خودرو در سراسر جهان تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله عوامل اقتصادی است که از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر تقاضای خودرو و نیز قیمت قطعات خودرو است. رکود ناشی از بیماری همه گیر کرونا نیز یکی از دلایل اصلی کاهش تقاضای خرید قطعات خودرو در سال ۲۰۲۰ بود.

تقاضا برای قطعات خودرو در سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به دلیل همه گیری کرونا ضربه شدیدی خورد. اکثر برندها در این سال‌ها کاهش شدید تقاضا را تجربه کردند زیرا بیشتر بازارها با کاهش فعالیت اقتصادی و قرنطینه‌های طولانی مواجه شدند که به دلیل آن مردم مجبور به ماندن در خانه شدند.

جدای از آن، اختلال زنجیره تامین ناشی از بیماری همه گیر کرونا نیز بر عرضه و تقاضای قطعات خودرو در سراسر جهان تاثیر داشت. در این میان قیمت قطعات خودرو همواره با نوسان روبرو بود، اما چند وقتی است که با کاهش این همه‌گیری و بالا رفتن تقاضا، قیمت‌ها نسبتا ثبات خوبی ثبت کردند.

عوامل بسیار بیشتری وجود دارد که برخی از آنها به سمت عرضه نیز مربوط می‌شود مانند در دسترس بودن مواد اولیه با کیفیت و نیروی کار برای تولید قطعات خودرو. در طول همه‌گیری، چندین خودروساز پیشرو مجبور شدند فعالیت‌های خود را در مناطق مختلف به دلیل در دسترس نبودن مواد خام و نیروی کار تعطیل کنند. این عوامل بر فروش قطعات خودرو و قیمت قطعات خودرو در سال ۲۰۲۲ نیز تأثیر گذاشت.

برخی دیگر از عواملی که از نظر تقاضا و فروش قطعات خودرو در سراسر جهان نقش برجسته‌ای دارند شامل عوامل جمعیت شناختی، عوامل تکنولوژیکی، بازاریابی، پشتیبانی پس از فروش، ویژگی‌های محصول (کیفت و اصالت قطعه) و موارد دیگر است.

شما می‌توانید بدون مراجعه حضوری و با ارزان ترین قیمت قطعات خودرو را از فروشگاه اینترنتی سفارش دهید.

قیمت قطعات خودرو در فروشگاه های اینترنتی به مراتب بهتر از فروشگاه‌های فیزیکی است، دلیل این امر خرید مستقیم و بدون واسطه است. شما قادر هستید به قیمت واقعی تمامی قطعات یدکی چانگان، لوازم یدکی برلیانس و سایر خودروهای اشاره شده در این پست از وب سایت‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید.

خرید قطعات خودرو به صورت آنلاین

همانطوری که گفته شد عوامل زیادی وجود دارد که می تواند تأثیر بلندمدتی بر تقاضا و فروش قطعات خودرو و قیمت قطعات خودرو در سطح جهانی داشته باشد. به عنوان مثال، یک تغییر به سمت فناوری دیجیتال در حال انجام بود که پس از شروع همه گیری شتاب گرفت.

امروزه چندین فروشگاه معتبر یک مدل عملیاتی نیمه دیجیتال را اتخاذ کرده‌اند. به واسطه آن خریداران می‌توانند بدون مراجعه حضوری انواع قطعات را با قیمت واقعی خریداری کنند.

در دراز مدت، تأثیر فناوری دیجیتال بر تقاضا و فروش قطعات خودرو بیش از پیش برجسته خواهد شد. با این حال، این بیماری همه گیر تغییر به سمت تحرک زیست محیطی ایمن‌تر را نیز تسریع کرده است. عوامل قانونی و نظارتی نیز نقشی جزئی در تقاضا و فروش قطعات خودرو و قیمت آنها دارند، زیرا رعایت الزامات اصلی برای شرکت‌های قطعه ساز و یا فروشندگان الزامی است و در غیر این صورت با جریمه‌های شدید و مخدوش شدن چهره مواجه خواهند شد.

قیمت قطعات خودرو

چراغ عقب لوازم یدکی شاهین

به این ترتیب، خواهید دید که عوامل متعددی وجود دارند که تأثیر کم و بیش مستقیمی بر تقاضا و فروش قطعات خودرو و نیز قیمت قطعات خودرو در سراسر جهان دارند. میزان تأثیر هر یک از این عوامل بسته به شرایط بازار می‌تواند متفاوت باشد.

شرایط اقتصادی تاثیرگذار در قیمت قطعات و لوازم یدکی خودرو

عوامل اقتصادی همواره نقش برجسته‌ای در تأثیرگذاری بر تقاضا و فروش قطعات خودرو در سراسر جهان داشته‌اند. نقش عوامل اقتصادی به بازارهای خاصی مانند ایران، ایالات متحده یا چین محدود نمی‌شود، بلکه بر تقاضا و فروش خودرو در سطح جهانی تأثیر می‌گذارد.

زمانی که سطح فعالیت اقتصادی در سطح جهانی بالا باشد، تقاضا و فروش قطعات خودرو به طور کلی بالا است و برعکس، اگر اقتصاد جهانی در یک دوره رکودی قرار داشته باشد، فروش قطعات خودرو در سراسر جهان پایین است.

دلیل آن این است که فروش قطعات خودرو مستقیماً با عملکرد اقتصادهای کوچک یا بزرگ، منطقه ای یا جهانی مرتبط است.

خرید قطعات خودرو ایرانی و خارجی با قیمت استثنایی

یدک مارکت با تنوع زیاد قطعات یدکی انواع خودروهای داخلی و خارجی خود توانسته بخشی از نیاز مشتریان را در کشور تامین کند. شما قادر هستید با مراجعه به این فروشگاه معتبر و با سابقه انواع قطعات و لوازم یدکی خودرو را با قیمت مناسب تهیه کنید. قطعات خودروهای داخلی و خارجی عرضه شده در این فروشگاه شامل برندهای زیر است:

همچنین شما می‌توانید با کارشناسان یدک مارکت تماس گرفته تا راهنمایی کامل و جامعی در مورد لوازم یدکی خودروی خود به صورت رایگان دریافت نمایید. خرید و حتی نحوه نصب را می‌توانید از کارشناسان یدک مارکت دریافت نمایید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*