پوکو F4 GT

پوکو F4 GT با ویژگی های جذاب معرفی شد؛ مشخصات فنی و قیمت

شیائومی از گوشی پوکو اف 4 GT رونمایی کرد. پوکو F4 GT از پردازنده پرچمدار، نمایشگر باکیفیت و شارژ فوق‌العاده سریع بهره می‌برد. در ادامه به مشخصات فنی و قیمت Poco F4 GT می‌پردازیم.

با رونمایی از پوکو F4 GT نسل جدیدی از گوشی‌های سری اف پوکو در برابر ما قرار خواهند گرفت. شیائومی در این گوشی مجددا به استفاده از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 رو آورده و سرعت شارژ را نیز نسبت به نسل قبل افزایش داده است.

پوکو F4 GT؛ یک گوشی گیمینگ قدرتمند

پوکو برای خنک نگه داشتن چیپست قدرتمند این گوشی به فناوری LiquidCool 3.0 روی آورده که در آن از دو محفظه بخار استفاده شده است. برای مقایسه بد نیست بدانید که پوکو F3 از نسل 1.0 این فناوری بهره می‌برد. همچنین محفظه‌های بخار جدید ۱۷۰ درصد نسبت به نمونه‌های استفاده شده در F3 GT بزرگتر هستند.

پوکو F4 GT

این قدرت پردازشی فوق‌العاده باید خود را به نحوی بروز دهد و برای این کار پردازشگر گرافیکی آدرنو 730 (که ۵۰ درصد سریع‌تر از نسل قبل شده است)، به خوبی با نمایشگر امولد ۶.۶۷ اینچی این گوشی همکاری می‌کند. در اینجا ما با یک پنل ۱۰ بیت طرف هستیم که از ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و فناوری تنظیم نور PWM با فرکانس بالا همراه شده است.

پوکو F4 GT

دیسپلی میت کیفیت نمایشگر پوکو F4 GT را تایید کرده و به خاطر ثبت و یا برابری با ۱۵ رکورد مختلف به آن امتیاز +A را داده است. این نمایشگر همچنین دارای نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتز است که با مدل F3 GT برابری می‌کند و از نرخ ۳۶۰ هرتز مدل F3 بیشتر است.

با توجه به اینکه این گوشی برای کاربران علاقه‌مند به گیمینگ توسعه داده شده است، شاهد حضور دکمه‌های شانه‌ای برای کنترل بهتر هستیم. شیائومی ادعا می‌کند که آنها را روی بیش از ۱۰۰ بازی محبوب تست کرده است؛ اما شما می‌توانید برای کارهای دیگر (باز کردن دوربین) نیز از آنها استفاده کنید.

پوکو F4 GT سریع‌ترین گوشی پوکو از نظر سرعت شارژ است. با سیستم هایپر شارژ ۱۲۰ وات پوکو شما می‌توانید باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی را در تنها ۱۷ دقیقه شارژ کنید.

پوکو F4 GT

البته یک حالت دیگر هم برای شارژ کردن در هنگام بازی وجود دارد که گرمای کمتری تولید می‌کند. در این حالت شارژ کامل پوکو F4 GT حدود ۲۷ دقیقه طول می‌کشد. خوشبختانه پوکو یک کابل USB-C زاویه‌دار را در جعبه قرار داده که باعث می‌شود استفاده از گوشی در حالت افقی راحت‌تر باشد.

در بخش دوربین نیز شاهد حضور دو حسگر سونی هستیم. اولین حسگر سونی (IMX686) در دوربین اصلی قرار دارد. این حسگر ۱/۱.۷۳ اینچی و ۶۴ مگاپیکسلی دارای پیکسل‌هایی با ابعاد ۰.۸ میکرومتر است که با فناوری ترکیب پیکسل به ۱.۶ میکرومتر می‌رسند. گشودگی دیافراگم دوربین اصلی نیز برابر با f/1.9 است.

پوکو F4 GT

در کنار این دوربین، شاهد حضور دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی (میدان دید ۱۲۰ درجه و دیافراگم f/2.2) و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستیم. یک حسگر فلیکر نیز در کنار این مجموعه قرار گرفته است. در حفره مرکزی نمایشگر هم حسگر ۲۰ مگاپیکسلی سونی IMX596 دیده می‌شود.

در آخر باید به نورپردازی RGB در بدنه پشتی اشاره کنیم که به عنوان چراغ نوتیفیکیشن، نشانگر میزان شارژ باتری و افکت بازی ایفای نقش می‌کنند. پوکو برای این گوشی یک سرویس خدمات پس از فروش خاص در نظر گرفته است که بر اساس آن کاربران می‌توانند تا ۶ ماه پس از خرید پوکو F4 GT، نمایشگر آن را به صورت رایگان تعمیر کنند.

پوکو F4 GT

این گوشی از روز پنجشنبه در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و زرد در بازارهای مختلف عرضه خواهد شد. مدل پایه این گوشی که دارای ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است، ۶۰۰ یورو قیمت دارد و کاربران برای خرید مدل مجهز به ۱۲ گیگ رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.1 نیز باید ۷۰۰ یورو هزینه کنند. کاربران این گوشی همچنین می‌توانند از ۲ ماه اکانت رایگان YouTube Premium لذت ببرند.

شیائومی برای افرادی که در هفته اول این گوشی را خریداری کنند، ۱۰۰ یورو تخفیف در نظر گرفته است. در نهایت باید گفت که پوکو F4 GT عملا همان نسخه گلوبال ردمی K50 گیمینگ است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*