مقایسه النترا با سراتو 2018

مقایسه کامل کیا سراتو 2018 با هیوندای النترا

مقایسه کامل کیا سراتو 2018 با هیوندای النترا می‌تواند به مشتریانی که قصد خرید یکی از این دو سدان کره‌ای را دارند کمک زیادی بکند.

بازار خودروی ما در چهار سال اخیر انباشته از خودروهای تولید داخل و مونتاژی چینی شده است. تا پیش از این که واردات خودروهای مختلف به ایران آزاد بود، از کشورهای دیگری نظیر کره جنوبی، ژاپن و کشورهای اروپایی خودروهای مختلفی وارد می‌کردیم، اما از سال 1396 و همزمان با ممنوعیت واردات خودرو و آغاز تحریم‌های همه جانبه، دیگر خبری از واردات نیست.

امروز در این مقاله قصد داریم دو خودرو از کلاس بدنه سدان را که از محصولات کره جنوبی هستند با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک از آنها ارزش خرید بیشتری دارند. کیا سراتو 2018 و هیوندای النترا 2018 دو خودروی لوکسی هستند که قرار است در این مطلب مورد بررسی قرار بگیرند.

کیا سراتو 2018 در برابر هیوندای النترا

سال 2017 آخرین سالی بود که بازار خودروی ایران محصولاتی نظیر هیوندای النترا و کیا سراتو را به خود دید. از همین سال دو خودروی مذکور مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفتند و استقبال خوبی از این دو سدان کره‌ای شد. پیش از ورود این دو خودرو به بازار داخلی، محصولاتی نظیر مزدا 3 حضور داشتند که متاسفانه در حال قدیمی شدن بودند و نیاز بود تا جانی دوباره به بازار تزریق شود.

کیا سراتو 2018

هیوندای النترا و سراتو 2018 دو سدان جذابی بودند که موفق شدند بازار را از رنگ و بوی کهنگی درآورند. به عبارت دیگر در سال 2107 کره‌ای‌ها با دستی پر وارد بازار شدند و ادامه موفقیت‌های گذشته‌شان را از سر گرفتند. کیا سراتو که در میانه سال‌های 2017 و 2018 وارد بازار شده بود، از جهات زیادی با هیوندای النترا شباهت داشت.

عده‌ای از مشتریان معتقدند که این دو سدان یک روح در دو بدن هستند و با هم مو نمی‌زنند. این ادعا تا حدودی درست است، اما در کنار شباهت‌های زیادی که دارند، تفاوت‌های فاحش و بزرگی نیز در آنها دیده می‌شود که بد نیست در این مقاله راجع به آنها صحبت کنیم. بنابراین تصمیم‌گیری درباره خرید این دو خودرو کار چندان آسانی نیست.

در شرایط کنونی بازار افراد زیادی هستند که می‌خواهند النترا یا سراتوی کارکرده یا صفر کیلومتر بخرند، اما در انتخاب میان این دو کره‌ای جذاب مردد هستند. در این مطلب تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم دید بهتری از این دو خودرو به دست دهیم. متاسفانه این دو خودرو هیچ‌یک دیگر تولید نمی‌شوند اما همان نسخه‌هایی که در بازار ایران وجود دارند، جوان و تازه‌نفس محسوب می‌شوند.

گفتنی است که قیمت یک دستگاه هیوندای النترا 2018 حوالی یک میلیارد تومان و قیمت یک دستگاه کیا سراتو 2018 حدود یک میلیارد و 50 میلیون تومان است. در ادامه با مقایسه کامل این خودروهای کره‌ای همراه ما باشید.

هیوندای النترا 2018

مقایسه هیوندای النترا با کیا سراتو 2018 از نظر طراحی ظاهری

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های شاخص میان این دو کره‌ای جذاب، طراحی ظاهری آنهاست. کیا سراتو 2018 در همان نمای اولیه ساده ولی قدرتمند ظاهر می‌شود و طوری طراحی شده تا بتواند مشتری را راضی نگه دارد. متاسفانه نسخه‌های 2013 تا 2017 سراتو به این علت که دچار فیس لیفت نشده بودند چندان جذابیتی نداشتند.

کمپانی کیا نسبت به قدیمی بودن طراحی ظاهری خودروی خود آگاهی کامل داشت و همین باعث شد تا در سال 2017 با انجام یک فیس لیفت نمای جلو سراتو را شیک‌تر و جذاب‌تر از قبل کند. به نظر می‌رسد شرکت کیا در این زمینه موفق شده است. فیس لیفت جدید نمای جلو و چراغ‌های عقب را هدف گرفته بود.

بنابراین عمده تغییرات این خودرو در نسخه جدید در قسمت جلویی خودرو و چراغ‌های آن بود. به طور کلی طراحی سراتو در نمونه جدید خود پیچیده و پر زرق و برق نیست و بارزترین نکته آن چراغ‌های کشیده و خشمگین جلو هستند که در ترکیب با جلوپنجره‌ای جذاب این سدان چهره و ظاهری مصمم و جوان‌پسند را برای آن به ارمغان آورده‌اند.

سقف شیب‌دار سراتو 2018 ممکن است غلط‌انداز باشد و شما را در این فکر فرو برد که با این چنین سقفی، کابین کوچکی در انتظار شماست، اما به محض این که وارد کابین شوید متوجه خواهید شد که از هر خودرویی جادارتر و راحت‌تر است. خوشبختانه سرنشینان از نظر محل قرارگیری سر و پا هیچ مشکلی پیدا نخواهند کرد.

کیا سراتو 2018

طراحی کلی کابین در حد قابل قبول است و امتیاز معقولی دریافت می‌کند. نحوه کار کردن با ابزارها و امکانات مختلف درون کابین سخت نیست و هر چیزی به صورت ساده در محل اصلی خود قرار دارد. یکی از نکات مثبت این خودروی کره‌ای، طراحی ارگونومی خوب و طرز تعبیه غربیلک فرمان است و از جمله نکات منفی آن می‌توان به مواردی همچون آمپرهای ساده، نمای نه چندان جذاب بخش مرکزی داشبورد و کیفیت متریال به کار رفته درون کابین اشاره کرد.

و اما نوبت به هیوندای النترا رسیده تا از نظر طراحی ظاهری مورد بررسی قرار گیرد. خوشبختانه النترا در تمام نسخه‌های قبلی خود که وارد ایران شده ظاهر جذاب و زیبایی برای مشتریان داشته و توانسته رضایت آنها را جلب کند. در آخرین مدل از این خودرو، با سدانی اسپرت و خشن سر و کار داریم.

در نمای جلوی این خودرو با چراغ‌هایی باریک و جلوپنجره‌ای بزرگ مواجه هستیم که جذابیت بالایی به همراه دارد. اگر از نمای جانبی به این خودرو نگاهی بیندازیم، شباهت‌هایی با سراتو توجه شما را جلب خواهد کرد. تنها چیزی که از نمای کناری در النترا مزیت محسوب می‌شود، رینگ‌های این خودرو است.

در نمای عقب هم النترا اسپرت‌تر و خشن‌تر از سراتو 2018 خواهد بود و چراغ‌های عقب به خصوص در شب جذابیت بالایی خواهند داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو دیده نشدن خروجی اگزوز روی سپر است و روی سپر عقب کیا سراتو یک خروجی اگزوز واقعی دیده می‌شود.

وارد کابین النترا که می‌شویم چندان تفاوتی با سراتو نمی‌بینیم. کمپانی هیوندای برای سدان جذاب خود از طراحی اروپایی‌ها با یک ارگونومی بسیار خوب استفاده کرده است. از جمله مواد و متریالی که در درون کابین این خودرو به کار رفته می‌توان به مقادیر زیادی پلاستیک نرم اشاره کرد و همین عامل باعث شده تا النترا در کنار مزدا 3 یکی از با کیفیت‌ترین کابین‌های این کلاس بدنه را داشته باشد.

هیوندای النترا 2018

متاسفانه کمپانی کیا در خودروی سراتو 2018 خود نسبت به نسخه‌های قبل از فیس لیفت هیچ‌گونه کیفیت بهتری به ارمغان نیاورده، در حالی که هیوندای النترا در بخش کیفیت داخلی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است. نمایشگر درون کابین نیز در جایگاهی متفاوت از سراتو تعبیه شده است.

داخل کابین هیوندای النترا از تریم نقره‌ای استفاده شده که زیبا به نظر می‌رسد و باعث شده تا کابین یکنواخت و معمولی به چشم نیاید و در مقابل کابین سراتو مجهز به تریم مصنوعی فیبر کربن شده که بیشتر مقبول طبع جوانان خواهد بود و در کل زیاد خوشایند نیست. گفتنی است که انتخاب بین تریم نقره‌ای النترا یا تریم فیبر کربن سراتو بیشتر وابسته به سلیقه مشتریان است. فضای داخلی و جاداری هر دو خودرو هم به خاطر یکسان بودن فاصله‌های محوری یکی است.

مقایسه کیا سراتو با هیوندای النترا از نظر مشخصات فنی

مشخصات فنی یکی دیگر از قسمت‌های مهم این دو سدان جذاب کره‌ای است. از نظر ظاهری دیدیم که این دو خودرو تفاوت‌های نسبتا زیادی دارند اما در قسمت مشخصات فنی و مباحث زیر کاپوت شباهت‌های زیادی میان این دو برادر وجود دارد. در بازار خودرویی کنونی پیشرانه توربوشارژ در اکثر خودروها وجود دارد و تب این موتور تمام بازار را فرا گرفته است.

در این میان دو کره‌ای جذاب ما، النترا و سراتو 2018 مجهز به موتور تنفس طبیعی هستند و بد نیست بدانید که توانایی‌های این دو خودرو و قدرت خروجی و نیز توانایی‌های حرکتی آنها در مقایسه با بسیاری از خودروهای توربوی بازار بهتر است. هر دو موتور مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی هستند، اما این کیا سراتو است که می‌تواند با همین پیشرانه توان خروجی بیشتری را برای رانندگان به ارمغان بیاورد.

هیوندای النترا 2018

وظیفه انتقال نیرو از این دو خودرو به چرخ‌های جلو بر عهده یک گیربکس 6 سرعته خودکار است و باز هم این سراتو است که با ارائه دادن شیفترهای پشت فرمان، برگ برنده بزرگی برای عاشقان خودرو دارد. هیوندای النترا نیز در خط مستقیم عملکرد مشابهی با سراتو را به نمایش می‌گذارد، اما چون سیستم تعلیق النترا در بخش عقب مستقل است، به این خودرو کمک می‌کند تا در سر پیچ‌ها عملکرد بهتری از سراتو و بسیاری از سدان‌های دیگر به نمایش بگذارد.

به جرات می‌توان گفت که النترا در بحث کنترل و هندلینگ، خودروی بهتری به حساب می‌آید. عایق‌بندی هر دو برادر کره‌ای یکسان است و صدای زیادی درون کابین آنها راه پیدا نمی‌کند. گفتیم که عملکرد هر دو موتور خوب ارزیابی شده و به اندازه کافی رضایت‌بخش و مناسب هستند، اما از گیربکس آنها می‌توان فهمید که سازندگان و طراحان بیشتر روی راحتی تأکید داشته‌اند، چرا که عملکرد گیربکس‌ها به اندازه کافی اسپرت و سریع نیست.

بنابراین هیوندای النترا می‌تواند حداکثر قدرت 152 اسب بخار و گشتاور 192 نیوتن‌متر را تولید کند، در حالی که کیا سراتو در این بخش با اندکی اختلاف ظاهر می‌شود و قادر خواهد بود نهایتا قدرت 154 اسب بخار و گشتاور 195 نیوتن‌متر را تولید کند. مصرف سوخت هر دو خودرو تقریبا یکسان است، ولی عملکرد کلی کیا سراتو بهتر از برادر و رقیب خود خواهد بود. النترا می‌تواند در 9.6 ثانیه از صفر مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، در حالی که این عدد برای سراتو 10.5 ثانیه خواهد بود.

مقایسه هیوندای النترا با کیا سراتو از نظر امکانات رفاهی و آپشن‌های ایمنی

مشتریان ایرانی بیش از آن که به دنبال مشخصات فنی ویژه و بی‌نظیر باشند، به دنبال امکانات رفاهی و آپشن‌های یک خودروی لوکس می‌گردند تا بتوانند نهایت استفاده را از آنها ببرند. خوشبختانه دو کمپانی کره‌ای هیوندای و کیا در زمینه امکانات رفاهی و آپشن‌ها دست پری داشته‌اند و مسلما دو خودروی هیوندای النترا و کیا سراتو از این نظر جزو بهترین‌های این دو شرکت خودروساز محسوب می‌شوند.

امکانات مشترک النترا و سراتو: کروز کنترل، سنسورهای پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، فرمان برقی چند حالته، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، تهویه خودکار دوگانه و سانروف برقی.

کیا سراتو 2018

از جمله تفاوت‌های این دو خودرو می‌توان به سیستم صوتی بهتر النترا اشاره کرد، چرا که مجهز به سیستم اینفینیتی 8 اسپیکر است و قادر خواهد بود نیازهای تمامی عاشقان موسیقی را پاسخگو باشد. به جای بهره‌مندی از چنین سیستم صوتی، مشتریان کیا سراتو می‌توانند از پدال‌های پشت فرمان در سراتو لذت ببرند. از دیگر قابلیت‌های انحصاری سراتو تنظیمات بیشتر سراتو است و افراد مشکل‌پسند می‌توانند به راحتی آن را انتخاب کنند.

خوشبختانه باید بگوییم که در زمینه امکانات رفاهی هر دو خودرو اوضاع خوبی دارند و شاید کامل‌تر از آنها در این رده قیمتی پیدا نشود. بنابراین اگر بودجه خرید این دو خودرو را دارید بی شک دو مورد از گزینه‌های بی نظیر از نظر امکانات رفاهی و آپشن، این دو سدان هستند. از نظر تجهیزات و امکانات ایمنی هم این دو خودرو در شرایط خوبی قرار دارند.

هم هیوندای النترا و هم کیا سراتو پنج ستاره ایمنی را از موسسه‌های معروف و معتبر دریافت کرده‌اند. حتی در نسخه‌های قبلی نیز این دو خودرو از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار داشتند. در سال 2018 این دو برادر کره‌ای موفق شدند در تست تصادف موسسه IIHS رتبه بسیار عالی «بالاترین سطح ایمنی» را دریافت کنند. این موسسه آمریکایی از جمله موسسه‌های معتبر آمریکا در تست ایمنی خودروها است.

جالب اینجاست که این دو خودرو بدون این که مجهز به سیستم ایمنی خودران مانند اصلاح خط و ترمز خودکار باشند موفق شده‌اند چنین امتیازی را کسب کنند. تجهیزات ایمنی دو خودرو شامل 6 ایربگ در سراتو و 7 ایربگ در النترا است. در مجموع نباید فراموش کرد که هر دوی این خودروها در سطح بالایی از ایمنی قرار دارند. از جمله تجهیزات ایمنی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هیوندای النترا 2018

تجهیزات ایمنی هیوندای النترا: کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای، ایموبیلایزر، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، کمربند ایمنی محدودکننده، 7 کیسه هوا (کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز در چرخ‌ها (EBD)، ترمز خودکار اضطراری (AEB)، سیستم کنترل پایداری و مدیریت پایداری، رادار نقطه کور.

تجهیزات ایمنی کیا سراتو: کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای، ایموبیلایزر، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، کمربند ایمنی محدودکننده، پشت سری فعال، 6 کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز در چرخ‌ها (EBD)، ترمز خودکار اضطراری (AEB) با سیستم راداری تشخیص عابر پیاده (PDS)، سیستم کنترل پایداری و مدیریت پایداری، رادار نقطه کور.

سخن پایانی

به پایان مقایسه این دو خودروی سدان جذاب کره‌ای رسیدیم. از نظر شرایط عرضه، النترا در وضعیت بهتری نسبت به سراتو قرار دارد. خوشبختانه این خودرو به دو صورت مونتاژی و وارداتی در بازار داخلی ما وجود دارد. همچنین ظاهر زیباتر و اسپرت‌تر این خودرو می‌تواند مشتریان بیشتری را جذب خود کند.

اگر صاحب یک دستگاه هیوندای النترا باشید و بخواهید خودروی دست دوم و کارکرده خود را بفروشید راحت‌تر به این هدف خواهید رسید یا اگر بخواهید مدل کارکرده این خودرو را بخرید باز هم وضعیت همین‌طور خواهد بود. گفتنی است که سراتو هم از این جهت در شرایط خوبی قرار دارد، چرا که خودرویی محبوب برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. بنابراین خریداران و فروشندگان سراتو نیز بازار خوبی در اختیار دارند.

کیا سراتو 2018

پلتفرم سراتو و النترا یکسان است و در بخش فنی شباهت‌های زیادی میان آنها دیده می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید به لحاظ فنی آنها را در یک رقابت قرار دهید باید بگوییم که برنده هر دوی آنها خواهند بود. از نظر طراحی نیز این سلیقه مشتریان است که مهم خواهد بود. تجهیزات رفاهی و آپشن‌ها نیز در سطح بالا و قابل قبولی قرار دارد.

در نهایت می‌توان گفت که این دو خودروی کره‌ای کیفیت ساخت بالایی دارند، قوای فنی آنها در سطح خوبی ارزیابی شده، ایمنی بسیار بالایی دارند، امکانات رفاهی زیادی داشته و هزینه‌های نگهداری‌شان کم است. حال می‌توانید با در نظر گرفتن نیازها و احتیاجات خود یکی از این دو خودرو را انتخاب کنید.