گک تایم

خودرو مفهومی گک تایم ؛ نماد پیشرفت صنعت خودروسازی چین

خودرو مفهومی گک تایم به عنوان نماد پیشرفت صنعت خودروسازی چین محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات این سدان لوکس الکتریکی آشنا می‌شویم.

شرکت چینی GAC نخستین بار از خودرو مفهومی تایم در نمایشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۲۱ پرده برداشت. این سدان کاملا الکتریکی که به عنوان نماد پیشرفت صنعت خودروسازی چین نیز محسوب می‌شود از طراحی جذاب بهره می‌برد و همچنین در طراحی آن نکات آیرودینامیکی به صورت کامل رعایت شده است. شرکت GAC با معرفی خودرو لوکس Time در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار زبان طراحی آینده خود با نام قطره اشک روی شمشیر را نیز به معرض نمایش گذاشت.

مشخصات خودرو مفهومی گک تایم

گک تایم

طراحان با الهام از یک قطره آب طراحی بخش سقف و کابین خودرو مفهومی گک تایم را انجام دادند که باعث شد این خودرو منحصربه‌فرد و جذاب به نظر برسد. البته بررسی کارشناسان حوزه خودرو نشان می‌دهد طراحان این خودروساز چینی از سدان‌های خانواده EQ مرسدس بنز نیز برای طراحی این خودرو الگوبرداری کرده‌اند؛ البته نمی‌توان این خودرو را یک کپی‌برداری کامل دانست.

گک تایم

این خودرو مفهومی از الگوی آیرودینامیکی بسیار مناسبی بهره می‌برد و به همین دلیل توانسته ضریب درگ ۰.۱۹۱ را به ثبت برساند که یک عدد فوق‌العاده محسوب می‌شود. البته مرسدس بنز ویژن EQXX با ضریب ۰.۱۷ پرچمدار این حوزه است.

گک تایم

طراحی بخش چر‌خ‌ها یکی دیگر از نکات برجسته طراحی این سدان لوکس محسوب می‌شود که طراحان از فناوری نورپردازی هولوگرافیک استفاده کردند تا تصویری سه بعدی معروف به زمان‌سنج ازلی را به نمایش بگذارد. طراحان برای چراغ‌های مستطیلی چرخان این خودرو که به شکل یک نوار کوچک در کنارها نصب شدند لقب ریزموج‌های زمان را در نظر گرفتند. همچنین این چراغ‌ها با چراغ‌های LED عقب هماهنگی کاملی دارند.

گک تایم

خودرو مفهومی گک تایم از درهای معکوس بزرگ بهره می‌برد که هنگام باز شدن، بخشی از سقف خودرو نیز به همراه آن برداشته می‌شود. سرنشینان به کمک این در ویژه می‌توانند به کابین خودرو دسترسی آسانی داشته باشند. طبق اعلام سازنده، فضای داخلی این خودرو همانند یک اتاق استراحت متحرک طراحی شده تا علاوه بر تکنولوژی پیشرفته یک فضای هنری خاص و راحت نیز در دسترسی سرنشینان قرار بگیرد. گفتنی است طراحان با الهام از اشیای پیچیده‌ای چون بطری کلاین (Klein bottle) و نوار موبیوس (Möbius strip) بخش داخلی این خودرو را طراحی کردند.

گک تایم

همچنین طراحان، صندلی راننده این خودرو را روی بخشی همانند یک برکه کوچک قرار دارند که شرکت سازنده برای این بخش نام دانه گندم شفاف را در نظر گرفته است. این خودرو به یک داشبورد دیجیتال مجهز شده که پنل‌های OLED به عنوان نمایشگر لمسی و شناور اصلی و نمایشگر روی فرمان را شامل می‌شود.

گک تایم

برای سرنشینان عقب نیز قسمتی همانند نیمکت در نظر گرفته شده که می‌تواند بالاترین سطح راحتی را برای سرنشینان فراهم سازد. طراحان برای کابین از مواد سفیدرنگ استفاده کردند و در کناره‌ها نیز بخش‌های چوبی و نورپردازی طلایی و بنفش به چشم می‌خورد که باعث جذاب‌تر شدن کابین این خودرو شده است.

گک تایم

خودرو مفهومی گک تایم طبق پلتفرم ویژه این شرکت برای ساخت خودروهای الکتریکی توسعه پیدا کرده و از رادارهای لیزی و حسگرهای متنوعی به شکل یکپارچه بهره می‌برد تا بتواند فناوری خودران سطح 4 را ارائه دهد. از آنجایی که این خودرو یک کانسپت آینده‌نگرانه به‌شمار می‌رود، تولید انبوه آن نیز بعید بخواهد بود، اما به احتمال زیاد محصولات آینده این خودروساز از برخی ویژگی‌های مهم این خودرو مفهومی برخوردار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینا چیه که میسازن بیان از ایرانخودرو و سایپای ما یاد بگیرن که چطور میشود یک مدل خودرو سی سال پیش و با رانت بازی و انحصار به نیم ملیارد به ملت قالب کنن و ملت هم برا خرید صف بکشن .

  2. میگن از دنیا ۱۰۰ سال عقبیم
    راست هم میگن
    به نظرم دیگه خارج و ایران رو مقایسه نکنیم
    دیگه مثل مقایسه خورشید و ماه میمونه
    که بی فایدس
    امیدوارم یه روزی بیدار بشه ایران