گوشی موبایل موتورولا اج ۳۰

موتورولا اج ۳۰ به عنوان نازک ترین گوشی 5G جهان معرفی شد

گوشی میان رده جذاب موتورولا اج ۳۰ معرفی شد. سازنده ادعا می‌کند Motorola Edge 30 باریک ترین گوشی 5G در جهان با قیمت ۴۵۰ یورو است.

موتورولا رسماً از گوشی میان‌رده و جذاب موتورولا اج ۳۰ رونمایی کرد. این گوشی از چیپست اسنپدراگون +778G، نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و برچسب قیمت ۴۵۰ یورویی برخوردار است. در ادامه نگاه نزدیک‌تری به آن خواهیم انداخت.

گوشی موبایل موتورولا اج ۳۰

طراحی و نمایشگر

برادر کوچک‌تر گوشی موتورولا اج ۳۰ پرو، شباهت‌های ظاهری بسیاری با آن دارد، در حالی که ظاهر مسطح‌تر و تیزتری را ارائه می‌کند. این گوشی همچنین دارای یک جزیره دوربین به شکل قرص است که کمی از قاب پشتی به بیرون آمده است.

لبه‌های گوشی انحنای زیبایی گرفته است، در حالی که دکمه‌های پاور و ولوم روی فریم سمت راست آن جای گرفته‌اند. موتورولا ادعا می‌کند این گوشی با ضخامت ۶.۷۹ میلی‌متری خودش (به استثنای برآمدگی دوربین)، باریک ترین گوشی 5G بازار خواهد بود.

گوشی Motorola Edge 30

در جلوی گوشی موتورولا اج 30 هم یک نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED با رزولوشن 1080×2400‌ پیکسل و نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی حضور دارد که قادر به پشتیبانی از فضای رنگی DCI-P3، رنگ‌های ۱۰ بیتی و استاندارد +HDR10 است. حاشیه‌های اطراف این نمایشگر بسیار باریک هستند و در بالای آن هم یک دوربین سلفی درون یک حفره گنجانده شده است.

مشخصات فنی

گوشی اج ۳۰ در زیر قاب خود از چیپست +Snapdragon 778G قدرت می‌گیرد که نسخه اورکلاک شده 778G معمولی است. به این تراشه باید ۸ گیگابایت رم LPDDR4x و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی پرسرعت را هم اضافه کرد. گوشی جدید موتورولا اندروید ۱۲ و رابط کاربری سفارشی My UX را اجرا می‌کند و با توجه به ضخامت بسیار کمی که دارد، سازنده توانسته یک باتری ۴،۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی را در داخل آن جای دهد که با توان ۳۳ وات و توسط شارژر فست شارژ TurboPower که داخل جعبه خود گوشی قرار دارد، شارژ می‌شود.

گوشی موبایل موتورولا اج ۳۰

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌تواند به پشتیبانی از دو سیم کارت 5G (باند زیر ۶ گیگاهرتزی)، وای فای 6E، بلوتوث ۵.۲، کیت NFC و یک پورت USB-C اشاره کرد. این گوشی فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است، ولی گواهی ضد پاشش آب IP52 را ارائه می‌کند و همچنین به اسپیکرهای استریویی با پشتیبانی از دالبی اتموس مجهز است.

دوربین ها

برای عکس‌برداری، این گوشی از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. سنسور اصلی آن یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس تمام پیکسل است. این فناوری از ۱۰۰ درصد پیکسل‌ها هنگام فوکوس روی یک سوژه به جای ۳ درصد رایج استفاده می‌کند که در نتیجه باعث سرعت بیشتر فوکوس و ثبت تصاویری شفاف‌تر در هر شرایط نوری می‌شود.

گوشی Motorola Edge 30

موتورولا اج ۳۰ یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی دیگر را هم برای عکاسی اولترا واید با زاویه دید ۱۱۸ درجه‌ای در اختیار دارد که در مواقع لزوم به عنوان دوربین ماکرو نیز ایفای نقش می‌کند. هر دو این دوربین‌ها می‌توانند با وضوح 4K و نرخ 30fps یا وضوح 1080p با نرخ 60fps فیلمبرداری کنند. سومین دوربین یک سنسور ۲ مگاپیکسلی برای کمک به تشخیص عمق است. موتورولا در جلوی این گوشی هم از یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

قیمت و زمان عرضه

گوشی ۲۰۲۲ موتورولا با قیمت ۴۵۰ یورو برای نسخه ۸ + ۱۲۸ گیگ عرضه می‌شود. رنگ‌بندی این مدل شامل نسخه‌های سبز Aurora، خاکستری Meteor و نقره‌ای Supermoon است و به زودی وارد بازارهای مختلف جهانی خواهد شد.