واردات خودرو

هیچ کمبودی در بازار داخلی خودرو نداریم، دلخوش به آزاد شدن واردات خودرو نباشید

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس، مصوبه واردات خودرو به کشور مورد تأیید قرار نگرفته و بنابراین امسال شاهد این اتفاق نخواهیم بود.

مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس در جدیدترین مصاحبه خود عنوان کرد تداوم صنعت خودرو بدون توجه به تولیدات دانش‌بنیان امکان‌پذیر نخواهد بود. افزایش کیفیت خودروها تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که صنعت خودرو ما به صورت صد در صد دانش بنیان شود.

امسال شاهد واردات خودرو نخواهیم بود

این نماینده مجلس ادامه داد با دانش بنیان شدن صنعت خودرو کشور قطعا رقابت خوبی در بازار ایجاد خواهد شد. البته طی سال‌های پیش نیز فعالیت‌های زیادی به منظور تزریق کالای دانش بنیان به صنعت خودرو کشور صورت گرفت، اما این تلاش‌ها کافی نبود و برای رسیدن به رتبه‌های بین‌المللی در این حوزه راه طولانی در پیش داریم.

مصطفی میرسلیم در ادامه در ارتباط با واردات ۷۰ هزار خودرو به کشور، بیان کرد این مصوبه مورد موافقت قرار نگرفته و بنابراین امسال خودرویی به کشور وارد نخواهد شد‌. این مقام مسئول افزود با واردات خودرو مشکل صنعت ما رفع نخواهد شد و در نتیجه‌ی این امر تعدادی خودرو پا به خیابان‌های کشور خواهد گذاشت که این مسئله باعث می‌شود آن خودروها نیز با افزایش قیمت دو برابری مواجه شوند؛ بنابراین واردات هم به این سرنوشت دچار می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که کمبود خودرو در بازار باید چگونه جبران شود، بیان کرد بازار خودرو ما هم‌اکنون با هیچ کمبودی مواجه نیست. متأسفانه مردم ما از خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای استفاده می‌کنند و به منظور جلوگیری از کاهش سرمایه خود به سراغ معامله خودرو می‌روند.

میرسلیم در ادامه با اشاره به این که قطعا با ورود خودرو به کشور کیفیت محصولات داخلی افزایش پیدا خواهد کرد، عنوان کرد البته نمایندگان مجلس و شرکت‌های خودروسازی با واردات خودرو به کشور آن هم در تعداد محدود موافق هستند تا بدین واسطه از پیشرفت‌های صنعت‌ خودروسازی آگاه شویم، اما واردات خودرو برای تنظیم بازار ایده خوبی نیست.