مرورگر مایکروسافت اج به وی پی ان داخلی مجهز می‌شود

مرورگر مایکروسافت اج به وی پی ان داخلی مجهز می‌شود

مایکروسافت برای ارتقای حریم خصوصی و محافظت از موقعیت و هویت کاربران خود، مرورگر اج را به یک سرویس داخلی وی پی ان مجهز خواهد کرد.

با وجود آنکه در مرورگر اج مایکروسافت، بسیاری از مشکلات ناشی از سنگینی و کندی اینترنت اکسپلورر اصلاح شده است، اما به دلیل چند قدم اشتباه در بازاریابی شرکت و فشار تهاجمی آن، به اندازه مرورگر قبلی بحث‌برانگیز شده است. با وجود تاکتیک‌های نه‌چندان خوشایند و کاربرپسند، Edge مرورگری قدرتمند با ویژگی‌های چشم‌گیر است و با تکیه بر موتور کرومیوم، به رشد پیوسته خود ادامه می‌دهد. به‌زودی در به‌روزرسانی آینده اج، برای محافظت از حریم خصوصی کاربر، یک وی پی ان داخلی طراحی شده است.

امروزه بسیاری از مردم، بیش‌تر وقت خود را در وب می‌گذرانند. این امر باعث می‌شود که مرورگرها، امکان جمع‌آوری اطلاعاتی از کاربر که قابل ردیابی هستند را داشته باشند. قوانین بسیاری برای محافظت از افراد در برابر تعرض به حریم خصوصی مطرح شده است، اما کسانی که در مشاغل تبلیغاتی و هک فعالیت دارند، همواره حفره‌هایی فنی و قانونی را برای دور زدن پیدا خواهند کرد. بنابراین به‌طور هم‌زمان، سازندگان مرورگرها نیز برای محافظت از کاربران خود اقداماتی را انجام می‌دهند، اما برخی اوقات، این اقدامات اولیه چندان کافی نیستند.

گام بعدی در محافظت از کاربران وب، پنهان‌سازی هویت و فعالیت آنهاست. اینجاست که شبکه‌های خصوصی مجازی (وی پی ان) وارد عمل می‌شود. VPN یکی از رایج‌ترین ابزارهایی است که توسط افراد آگاه به حریم خصوصی و کسانی که به‌علت حرفه یا ترجیح شخصی، میل به ناشناس بودن دارند، استفاده می‌شود. البته تعداد زیادی از سرویس‌های ارائه‌دهده وی پی ان وجود دارد که از گزینه‌ها و قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند. در این میان، انتخاب و به تبع آن اعتماد به یکی از این سرویس‌ها، ممکن است برای کاربر دشوار و گیج‌کننده باشد. با این‌حال، اگر از مایکروسافت اج استفاده می‌کنید، دیگر مجبور نیستید چنین تصمیم سختی بگیرید.

وی پی ان رایگان، اما محدود

مرورگر مایکروسافت اج به وی پی ان داخلی مجهز می‌شود

یک صفحه پشتیبانی جدید در وب‌سایت مایکروسافت ایجاد شده که برنامه خود را برای ادغام با یک سرویس VPN در مرورگر Edge شرح داده است. توجه داشته باشید که این شرکت وظیفه اجرای سرور را برعهده نداشته که باعث می‌شود از جذابیت و اعتماد به آن کاسته شود. در عوض، این سرویس با Cloudflare، یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات DNS در جهان و ستون اصلی مسیریابی آدرس اینترنتی، شریک شده است. Cloudflare هم‌چنین خدمات وی پی ان را نیز ارائه می‌دهد، موردی که مایکروسافت از آن بهره گرفته است.

ویژگی وی پی ان مرورگر Edge که به‌زودی منتشر خواهد شد، شبکه ایمن مایکروسافت اج نامیده می‌شود و با قابلیت‌هایی نظیر رمزگذاری ترافیک و پنهان کردن موقعیت کاربران ارائه خواهد شد. به‌گفته این شرکت، داده‌های مرور شده هر 25 ساعت حذف می‌شوند و اطلاعات مربوط به استفاده کلی از VPN نیز هر ماه پاک خواهند شد. البته این سرویس هم‌چنان از سیاست‌های حفظ حریم خصوصی اج و مایکروسافت پیروی می‌کند، بنابراین ممکن است در مورد مسئولیت‌ها و قوانین، مواردی دیگر نیز اعمال شوند.

این سرویس برای افرادی که به حساب مایکروسافت خود وارد شوند، خدماتی با محدودیت 1 گیگابایت در ماه را ارائه می‌کند. بنابراین بسته به اینکه هر چند وقت یکبار از اینترنت استفاده می‌کنید، ممکن است خیلی سریع به سقف مجاز ماهیانه برسید.

مایکروسافت اج اولین مرورگری نیست که سرویس وی پی ان را به‌صورت داخلی یا از طریق افزونه ارائه کرده و از آنجایی که برای اولین از این ویژگی پرده برداشته، باید دید تا چه حد در این زمینه موفق خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*