نوآوری جدید ایلان ماسک در توییتر، می‌تواند کاربران این شبکه اجتماعی را پولدار کند

نوآوری ایلان ماسک در توییتر کاربران این شبکه اجتماعی را پولدار می‌کند

ماسک در گفتگو با گروهی از موسسات بانکی، به بیان طرح‌هایی برای تغییر در توییتر پرداخته که یکی از آن‌ها، ایجاد امکان درآمدزایی برای اینفلوئنسرها است.

ایلان ماسک پس از خرید پلتفرم محبوب شبکه‌های اجتماعی، توییتر، برنامه‌هایی برای کسب درآمد در آن دارد. براساس گزارش رویترز، ماسک برنامه‌های درآمدزایی خود از طریق توییتر را برای گروهی از موسسات بانکی تشریح کرده که یکی از آنها، شامل دریافت مبلغ برای توییت‌ها براساس میزان اهمیت و تاثیر آنها است.

برنامه‌های ماسک به طور خاص، توییت‌هایی که حاوی اطلاعات مهم هستند یا در فضای مجازی منتشر می‌شوند را پوشش می‌دهند. ایده دیگری که او مطرح کرده، دریافت هزینه‌ برای جای دادن یا امکان نقل‌قول توییت‌ها در وب‌سایت‌های دیگر بوده، به ویژه آن دسته که مورد تایید موسسات یا سازمان‌های معتبر است. این ایده، اغلب در پاسخ‌های دنبال‌کنندگان ماسک در زیر توییت‌های وی مشاهده شده است. به گزارش واشنگتن پست، ماسک هم‌چنین برنامه خود برای پرداخت پول به اینفلوئنسرها جهت تولید محتوا را نیز به اشتراک گذاشته است.

هنوز مشخص نیست که آیا مدل مورد نظر ماسک برای اجرای این ایده، مطابق با نمونه‌های موجود در اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتیوب و از طریق حمایت از اکوسیستم تولیدکنندگان محتوا و ایجاد تعامل با آنها بوده یا خیر. با وجود بازدهی بسیار خوب این طرح، کارکرد آن در توییتر مانند رسانه‌های اجتماعی سنگین چون یوتیوب، بعید به نظر می‌رسد.

با این‌حال، توییتر در حال حاضر دارای ویژگی مشابهی به‌نام Super Followers است که به افراد بانفوذ اجازه می‌دهد برای توییت‌های انحصاری هزینه ماهانه دریافت کنند. علاوه بر این، طرحی برای پاداش به کاربران واجد شرایط توییتر نیز برنامه‌ریزی شده است.

دریافت هزینه برای نفوذ، پرداخت پول به افراد بانفوذ!

نوآوری جدید ایلان ماسک در توییتر، می‌تواند کاربران این شبکه اجتماعی را پولدار کند

هم‌چنین گزارش شده که ماسک ایده “خدمات اشتراکی” را نیز مطرح کرده است. توییتر پیش‌تر نیز یک محصول مبتنی بر اشتراک به‌نام “Twitter Blue” را راه‌اندازی کرده بود که برخی از ویژگی‌های انحصاری مانند قابلیت لغو توییت‌ها، حالت خواننده اختصاصی، مقاله‌های بدون آگهی، نمادها، تم‌های انحصاری و ابزارهای نشانک‌گذاری و سایر موارد را ارائه می‌دهد. البته، توییتر از این پتانسیل برخوردار است که خدمات خود را در سطحی تجاری، به ویژه برای سازمان‌های رسانه‌ای که اکنون به توییتر برای منبع‌یابی اطلاعات و تعامل متکی هستند، ارائه کند.

در گزارش بلومبرگ اشاره شده که ایلان ماسک هم‌چنین بر نیاز به حضور شخصیت‌های بانفوذ در توییتر تاکید کرده است تا از این طریق، ایجاد تعامل و تزریق انرژی به طرح‌های رشد کاربران گسترش پیدا کند. با اینکه ارزش توییتر در سطح تیک‌تاک یا متا نیست، اما با توجه به جایگاه، می‌تواند به عنوان کانون رسانه‌های اجتماعی مطرح شده و نتایج مثبتی را به وسیله جذب چهره‌ها و نهادهای بانفوذ رقم بزند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*