چری آریزو 5 برقی

چری آریزو 5 برقی به عنوان اولین خودرو برقی ایران، مجوز شماره‌گذاری گرفت

چری آریزو 5 برقی به عنوان اولین خودرو برقی ایران موفق به دریافت مجوز شماره‌گذاری شد. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید مدیران خودرو آشنا می‌شویم.

طی سا‌ل‌های گذشته خودروسازان دولتی و بخش خصوصی چند پروژه ساخت خودرو برقی را در دستور کار خود قرار دادند، اما تاکنون هیچکدام از آن به مرحله تولید انبوه نرسیده است. در همین راستا شرکت مدیران خودرو به عنوان عرضه‌کننده محصولات برند چری در بازار ایران از سال گذشته پروژه تولید چری آریزو 5 برقی را در دستور کار خود قرار داده و اکنون توانسته برای آن مجوز شماره‌گذاری را دریافت کند.

دریافت مجوز شماره‌گذاری توسط چری آریزو 5 برقی

چری آریزو 5 برقی

سازمان حفاظت از محیط زیست به تازگی اعلام کرد در راستای استفاده از فناوری‌های روز دنیا برای کاهش آلودگی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ابتدای سال ۱۴۰۱ برای اولین بار برای یک خودرو سواری برقی مجوز شماره‌گذاری را صادر کردیم. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد این خودروی سواری همان چری آریزو 5 برقی مدیران خودرو بوده که اکنون با دریافت مجوز شماره‌گذاری برای تولید انبوه و عرضه به بازار آماده است.

مشخصات فنی

چری آریزو 5 برقی

مدیران خودرو برای نسخه الکتریکی آریزو 5 یک موتور الکتریکی 90 کیلوواتی با قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۲۷۶ نیوتن‌متر را در نظر گرفته است که با یک بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی برابر با ۴۰۱ کیلومتر را بپیماید. باتری‌های این خودرو با برق معمولی ظرف مدت 9 ساعت به شکل کامل شارژ خواهند شد.

چری آریزو 5 برقی

این خودرو ظرف مدت 8.4 ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۵۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. چری آریزو 5 برقی از لحاظ ظاهری و سطح آپشن نسبت به نسخه قدیمی بنزینی خود تفاوت زیادی نخواهد داشت و طراحان برای متمایز کردن آن به نسخه بنزینی تغییرات جزئی را در بخش بدنه و کابین آن در نظر گرفتند.

امکانات رفاهی و ایمنی

چری آریزو 5 برقی

از امکانات رفاهی و ایمنی آریزو 5 برقی می‌توان به سانروف، دنده ماوسی، چراغ‌های روز، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، تریم چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر بزرگ همراه با دوربین دید عقب، شش کیسه هوای ایمنی، آینه‌های تاشو برقی به همراه تنظیم برقی زوایای داخلی، کلاستر و پشت آمپر دیجیتالی، ترمز پارک برقی همراه با اتوهولد، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای موتور اشاره کرد.