ابعاد حیرت انگیز منظومه شمسی را در این ویدیوی بسیار دیدنی تماشا کنید

یک دانشمند ژاپنی ویدیوی کوتاه اما بسیار دیدنی از ابعاد حیرت انگیز منظومه شمسی در توییتر خود منتشر کرده که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

بعضا برای درک واقعی یا حداقل شروع درک تنوع شگفت‌انگیز جهان‌هایی که منظومه شمسی را تشکیل داده‌اند تنها یک ویدیوی کوتاه در توییتر کفایت می‌کند. جیمز اودوناگو که این ویدیو کوتاه از ابعاد حیرت انگیز منظومه شمسی را در توییتر خود منتشر کرده، ستاره‌شناسی در آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) است.

ابعاد اجرام منظومه شمسی

این ویدیوی کوتاه ترتیب صعودی سیارات و اجرام منظومه شمسی بر اساس ابعاد را نشان می‌دهد و با سیاره کوتوله سرس آغاز می‌شود و تا رسیدن به خورشید به عنوان بزرگترین جرم منظومه ادامه دارد.

حتی در صورتی که اندازه نسبی همه چیز در منظومه شمسی را بدانید، شاید هرگز متوجه تفاوت سرعت چرخش مشتری نسبت به زمین نشده باشید، چیزی که در این ویدیوی 45 ثانیه‌ای به خوبی به نمایش درآمده و شاید موجب ترغیب شما برای تماشای چندباره ویدیو شود.

ابعاد، چرخش‌ و جهت دقیق قرارگیری اجرام در این ویدیوی کوتاه همگی در مقیاس اصلی است و تنها چیزی که تغییر کرده موقعیت سیارات است که همه به هم نزدیک‌تر شده‌اند تا در کادر کوچک و ثابت ویدیو جا بگیرند.

اگر مایل باشید برخی اعداد مربوط به ابعاد سیارات را خارج از بحث انیمیشن بدانید باید گفت سیاره زمین 12742 کیلومتر یا 7918 مایل عرض دارد حال آنکه این رقم برای مشتری چیزی حدود 10 برابر بیشتر و معادل 139820 کیلومتر یا 86880 مایل است.

قطر خورشید هم حدود 1.39 میلیون کیلومتر (863706 مایل) است که از نظر ابعاد 10 برابر بزرگتر از مشتری و بیش از 100 برابر بزرگتر از زمین به شمار می‌رود. به بیان ساده‌تر حدود یک میلیون کره زمین می‌تواند داخل خورشید جا بگیرد!