اولین خودروی اپل با قیمتی بسیار بیشتر از انتظارها روانه بازار می‌شود

اولین خودروی اپل با قیمتی بسیار بیشتر از انتظارها روانه بازار می‌شود

طبق آخرین گمانه‌زنی‌ها، برچسب قیمتی خودروی مورد انتظار اپل، در محدوده لوکس‌ترین محصولات الکتریکی بازار قرار خواهد داشت.

اپل از سال 2014، تحت پوشش پروژه‌ای مخفیانه به نام تایتان، در حال کار بر روی اولین خودروی خود یعنی Apple Car است. در این میان، گمانه‌زنی‌ها و شایعات مبهم و غیر رسمی نیز در محافل مختلف با شور و حرارت در جریان قرار دارند. در حقیقت، اطلاعات محدودی در مورد Apple Car وجود دارد که قابل تایید بوده و در طول چند سال گذشته، هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است. با این وجود، سرنخ‌هایی وجود دارند که می‌توان با بررسی آنها به برخی اطلاعات قابل پیش‌بینی دست یافت.

برای مثال، اپل برای آزمایش خودروهایی با فناوری خودران و هم‌چنین پتنت‌هایی نظیر پرونده سال 2018 برای سیستم راه‌اندازی وسیله نقلیه خودران، مجوزهایی از California DMV اخذ کرده است. این اسناد نشان می‌دهند که اپل در حال کار بر روی توسعه یک سیستم رانندگی مستقل برای محصول خود است. فراتر از آن، طبق شایعات، خودروی اپل ممکن است فاقد فرمان باشد و اشاره شده که این پروژه احتمالا به طور کامل، حول محور یک وسیله نقلیه کاملا مستقل و خودران است.

بر اساس گزارش LeaksAppePro که سابقه خوبی در پیش‌بینی گجت‌های اپل دارد، خودروی این شرکت احتمالا در سال 2025 وارد فاز تولید انبوه خواهد شد. البته با توجه به سوابق این پروژه که همواره با تاخیرهایی همراه بوده، اگر این محصول در موعد پیش‌بینی شده وارد بازار شود، احتمالا بدون فرمان نخواهد بود و فاقد بسیاری از ویژگی‌های خودران است.

دلیل اصلی آن است که در وهله اول، این فناوری هنوز به حد کافی برای ارائه در رانندگی خودکار سطح 5 آماده نیست. علاوه بر این، در حالی که سیستم رانندگی خودران در ایالات متحده غیرقانونی نیست، اما بسیاری از ایالت‌ها قوانینی را وضع کرده‌اند که برای تایید مجوزهای لازم، نیاز به آزمایش‌های ایمنی دقیق و طولانی وجود دارد.

در نهایت، تقریبا می‌توان با قطعیت پیش‌بینی کرد که خودروی اپل ارزان نخواهد بود.

خودروی اپل، با قیمت 100 هزار دلاری؟!

اولین خودروی اپل با قیمتی بسیار بیشتر از انتظارها روانه بازار می‌شود

به نقل از LeaksApplePro، بعید است که خودروی اپل قیمتی کم‌تر از 100 هزار دلار داشته باشد. این غول فناوری، مانند دیگر سازندگان خودروهای برقی، احتمالا در برابر اغلب محصولات تسلا، قیمت بالاتری خواهد داشت.

یکی از رده‌های قیمتی مورد استقبال بازار، خودروهای برقی کم‌هزینه و با عملکرد بالا مانند مینی کوپر است که در محدوده قیمت 33 هزار دلار به فروش رسیده و حتی پس از اعتبار مالیاتی و دیگر مشوق‌ها می‌تواند تا 25 هزار دلار کاهش یابد. دیگر سگمنت نوظهور و جذاب نیز، احیای مجدد نمادهای کلاسیک خودروهای بزرگ و عضلانی آمریکایی و ادغام آنها با فناوری EV است. از جمله این مدل‌ها می‌توان به هامر برقی جدید یا فورد F-150 Lighting اشاره کرد که با قیمت‌های نسبتا مقرون به صرفه به فروش می‌رسند، به ویژه زمانی که اعتبار مالیاتی در نظر گرفته شود.

در طرف مقابل، رده محصولات لوکس و با سطح حداکثری عملکرد قرار گرفته که تحت سلطه پورشه، مرسدس بنز، پولستار، آئودی، تسلا و دیگر رقبا است. در حالی‌که این برندها مدل‌هایی اقتصادی نیز در خطوط تولید خود دارند، اما محصولات شاخص و پرفروش آنها در کلاس گران‌قیمت قرار دارند. برای مثال، BMW IX M60 2023 با قیمت 105100 دلار به فروش می‌رسد، این در حالی است که آئودی e-tron GT از 102400 دلار آغاز می‌شود. به طور مشابه، مرسدس بنز EQS 2022 نیز با برچسب قیمتی 103360 دلار و پولستار 1 نیز 155000 دلار قیمت خورده است. با این اوصاف، به‌ نظر می‌رسد که خودروی آینده اپل نیز به این سگمنت تعلق خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*