تلگرام پریمیوم

تلگرام پریمیوم؛ نقشه‌ جاه طلبانه‌ی پاول دورف برای کسب درآمد از کاربران

تلگرام پریمیوم نقشه جاه طلبانه‌ی پاول دورف بنیانگذار این شبکه اجتماعی برای درآمدزایی از پلتفرم خود است. اما از تلگرام پریمیوم چه می‌دانیم؟

از آنجایی که تلگرام یک اپلیکیشن پیام‌رسان محسوب می‌شود نیاز به راهکارهای جانبی برای کسب درآمد دارد و همین سال گذشته بود که کسب درآمد از پلتفرم خود را با فروش تبلیغات و ویژگی‌های اضافی متناسب با کانال‌ها و گروه‌های بزرگ آغاز کرد. اما اگر آخرین نسخه بتای تلگرام iOS را ملاک قرار دهیم باید گفت ممکن است به زودی و در چارچوب قابلیتی به نام تلگرام پریمیوم از کاربران خواسته شود که برای بهره‌مندی از برخی تجارب و امکانات خاص هزینه پرداخت کنند.

تلگرام پولی چیست و چه قابلیت‌هایی خواهد داشت؟

کانال تلگرامی Telegram Beta در بررسی خود از نسخه 8.7.2 این پیام‌رسان تعداد قابل‌توجهی ایموجی مخصوص واکنش و استیکر پیدا کرده است که به عنوان محتوای انحصاری تلگرام پریمیوم علامت‌گذاری شده‌اند.

در صورتی که کاربر این استیکر و ایموجی‌ها را انتخاب کند، از او خواسته می‌شود که که برای خرید اشتراک پریمیوم نام‌نویسی کند. به همین ترتیب برای کاربران عادی این ایموجی و استیکرها قابل رویت نخواهد بود و در صورتی که کاربر بخواهد استیکرها را ببیند تلگرام از او درخواست مشابهی مبنی بر تهیه اشتراک پریمیوم می‌کند. البته در حال حاضر جزئیات خاصی درباره خود برنامه از جمله قیمت و یا دیگر امکانات آن منتشر نشده است.

همچنین ویژگی جدید دیگری که به نظر تلگرام در حال کار روی آن است و در نسخه بتای مک دیده شده، به کاربران اجازه می‌دهد یک طرح ساده یا طرح‌دار را در ترکیب با یک ایموجی، استیکر یا حتی فقط یک مونوگرام به عنوان تصویر پروفایل خود قرار دهند. البته در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از زمان و نحوه عرضه این قابلیت وجود ندارد.

در حال حاضر تلگرام از بهترین پیام‌رسان‌های دنیا با ویژگی‌هایی به مراتب بهتر از واتساپ به شمار می‌رود که در عین حال از مشکلات حریم خصوصی برنامه فیسبوک نیز به دور است.

با وجود اینکه تلگرام تا به حال برای کسب درآمد از پلتفرم خود اقدام نکرده بود،‌ به نظر می‌رسد با عرضه شدن قابلیت پریمیوم تلگرام، استیکرهای اضافی و واکنش‌های انحصاری جدیدی ارائه شوند که کاربر در صورت تمایل برای استفاده از آن‌ها باید هزینه‌هایی پرداخت کند.

این راه جالبی برای کسب درآمد از تلگرام است اما باید امیدوار باشیم که قابلیت‌های دیگری هم وجود داشته باشد. به علاوه گرچه روش تلگرام برای درآمدزایی بسیار معقول‌تر از رویکرد داده‌محور فیسبوک است اما خیلی بی‌سابقه نیست چراکه پیش از این شرکت‌هایی چون توییچ و دیسکورد هم کوشیده بودند سرویس‌های پریمیوم خود را با مزایایی مانند ایموجی‌های و ایموت‌های گسترده و سفارشی شده ارائه دهند.

در حال حاضر اما باید امیدوار باشیم ویژگی‌های مهم تلگرام برای کاربران رایگان باشد و یک طرح پریمیوم قابلیت‌هایی چون تماس‌های گروهی، آپلود فایل‌های حجیم و ویدیوهای باکیفیت را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*