ایستگاه فضایی بین المللی

در واکنش به تحریم های غرب، روس ها ایستگاه فضایی بین المللی را ترک می‌کنند

رئیس سازمان فضایی روسیه اعلام کرده روس ها ایستگاه فضایی بین المللی را ترک می‌کنند و این اقدام در واکنش به تحریم های غرب خواهد بود.

همه چیز از آنجا شروع شد که روسیه به اوکراین حمله کرد و غرب نیز علیه این اقدام و برای محکوم کردن آن تحریم‌های همه جانبه‌ای علیه روسیه اعمال کرد. مدتی پیش دیمیتری روگوزین این‌گونه اعلام کرد که اگر قرار باشد غرب به تحریم‌های خود ادامه دهد باید منتظر سقوط ایستگاه فضایی بین المللی باشد.

چرا روس ها ایستگاه فضایی بین المللی را ترک می‌کنند؟

این تهدید از سوی رئیس آژانس فضایی روسیه واکنش‌های زیادی را برانگیخت و حتی باعث واکنش ایلان ماسک شد. هم اکنون روگوزین اعلام کرده است روسیه در پی سیاست‌های اشتباه غرب و تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور ایستگاه فضایی را ترک خواهد کرد.

روس ها ایستگاه فضایی بین المللی را ترک می کنند

همان‌طور که گفتیم غرب و کشورهای اروپایی پس از حمله روسیه به اوکراین تحریم‌های شدیدی علیه این کشور اعمال کردند. در راستای این اقدام و ادامه سیاست‌های غرب، روگوزین از تأیید نهایی این اقدام خبر داد. رئیس روسکاموس روسیه در گفتگو با یک شبکه تلویزیون دولتی گفت:

تصمیم ترک ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شده است. ما مجبور نیستیم درباره این موضوع به طور عمومی صحبت کنیم. فقط می‌توانم بگویم در راستای وظایف خود درباره پایان فعالیت در این ایستگاه با مهلتی یک ساله به شرکایمان اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

روس ها ایستگاه فضایی بین المللی را ترک می کنند

اوایل شروع جنگ روسیه و اوکراین، روگوزین از سیاست‌های غیر دوستانه غرب انتقاد کرده و گفته بود که سازمان فضایی روسیه به زودی همکاری با ناسا و سازمان فضایی اروپا را در ایستگاه فضایی بین المللی متوقف خواهد کرد. بنابراین این مسئله جدیدی برای ناسا و غرب نیست. رئیس سازمان فضایی روسیه همان زمان در توییتی نوشته بود:

من معتقدم احیای روابط عادی بین شرکا در ایستگاه فضایی بین‌المللی و دیگر پروژه‌های مشترک احتمالا در صورت لغو کامل و غیر مشروط تحریم‌های غیر قانونی امکان‌پذیر خواهد بود.

در پایان نیز باید مجددا یادآوری کنیم که از اواخر فوریه 2022 که جنگ میان این دو کشور آغاز شد، آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس، مجموعه تحریم‌های اقتصادی را علیه روسیه، ولادیمیر پوتین و بسیاری از افراد روسی وضع کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*