رقابت با اپل

یک استارتاپ دزد بلای جان اپل شده است!

یک استارتاپ تازه به دوران رسیده می‌خواهد با اپل در زمینه ساخت تراشه رقابت کند. البته آنها برای رقابت با اپل اطلاعات حساس این شرکت را دزدیده‌اند.

اپل از یک استارتاپ جدید به نام Rivos به جرم اغوا کردن مهندسانی که به اطلاعات سری این شرکت دسترسی داشته‌اند، شکایت کرد. غول آمریکایی بر این باور است که کارمندان سابق این شرکت به درخواست Rivos و به عنوان بخشی از پروسه استخدام، اطلاعات سری اپل را دزدیده‌اند.

دزدی از اپل برای رقابت در طراحی و ساخت تراشه

رقابت با اپل

در حال حاضر چیز زیادی از Rivos نمی‌دانیم؛ اما این استارتاپ در فهرست مشاغل مورد نیاز خود اکثرا مهندسان تراشه را هدف قرار داده است. اپل گفت که این استارتاپ قصد دارد تراشه‌هایی را طراحی کند که قادر به رقابت با تراشه‌های ساخت اپل باشند، ولی می‌خواهد با سرقت اطلاعات اپل به این مهم دست یابد.

در بخشی از شکایت اپل اینگونه آمده است:

از ژوئن ۲۰۲۱، Rivos یک کمپین سازمان یافته را برای هدف قرار دادن آن دسته از کارمندان اپل که به اطلاعات انحصاری این شرکت دسترسی دارند، آغاز کرد. آنها همچنین به دنبال دریافت اطلاعات سری مربوط به طراحی تراشه‌های اپل هستند.

رقابت با اپل

البته پیش از اقامه دعوی حقوقی، اپل با ارسال نامه‌ای به این استارتاپ جویای رقابت توضیح داد که بر اساس توافق امضا شده، تمامی کارمندان سابق این شرکت از فاش کردن اطلاعات مهم منع شده‌اند؛ اما این استارتاپ هیچ پاسخی به این نامه نداد. اپل بر این باور است که کارمندان اغوا شده توسط Rivos تاکنون چندین گیگابایت فایل حساس مربوط به مشخصات و طراحی تراشه‌ها را به سرقت برده‌اند.

اپل در شکایت خود در این رابطه توضیح داده است:

برخی افراد از چندین فلش برای انتقال اطلاعات به دستگاه شخصی خود استفاده کرده‌اند. آنها به جزئیات انحصاری اپل که در نرم‌افزارهای گروهی بود، دسترسی پیدا کرده و سپس با استفاده از Airdrop فایل‌ها را به درایو شخصی خود انتقال داده‌اند. برخی دیگر نیز توضیحات بسیار زیادی را که به تراشه‌های کنونی و تراشه‌های معرفی نشده مربوط میشدند، روی کلاد شخصی خود ذخیره کرده‌اند. یکی از این افراد حتی یک بک‌آپ کامل از کامپیوتر (کاری) خود را روی ی درایو اکسترنال ذخیره کرده است.

رقابت با اپل

در این شکایت، اپل از دو مهندس پیشین خود نیز نام برده است. این افراد پیشتر در تیم تراشه این شرکت کار می‌کردند؛ اما از پاییز گذشته به Rivos پیوسته‌اند. اپل مشکلی با رقابت در بخش تراشه ندارد، ولی فعلا می‌خواهد با شکایت از این استارتاپ اطلاعات تجاری محرمانه خود را مجددا به دست آورد، از فاش شدن بیشتر آنها جلوگیری کند و متوجه میزان استفاده از آنها شود تا آسیب وارد شده را به حداقل رسانده یا از آن جلوگیری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*