گوشی های شیائومی با قدرتمندترین تراشه کوالکام

این گوشی های شیائومی به قدرتمندترین تراشه کوالکام مجهز می‌شوند

فهرستی از گوشی های شیائومی که امسال با قدرتمندترین تراشه کوالکام، چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس عرضه می‌شوند به بیرون درز کرده است.

هر چه به جلوتر می‌رویم، احتمال حضور چیپست اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس (که هنوز رونمایی نشده) در زیر قاب گوشی‌های اندرویدی پررنگ‌تر می‌شود. بنابراین برای بسیاری از کاربرانی که شیفته‌ی گوشی‌های پرچمدار و توانمند هستند جذاب است بدانند که کدام گوشی‌ها قرار است طی ماه‌های آینده با قدرت‌گیری از این چیپست وارد بازار شوند.

به نظر می‌رسد شیائومی بزرگ‌ترین مشتری کوالکام برای خرید تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس است؛ چرا که طبق جزئیات تازه به بیرون درز کرده، این شرکت در ادامه سال ۲۰۲۲ میلادی ۶ گوشی پرچمدار با قدرت‌گیری از این تراشه را وارد بازار خواهد کرد. این اطلاعات توسط اعضای تیم Xiaomiui و از طریق کنکاش در قطعه کدهای رابط کاربری MIUI شیائومی به دست آمده است.

این قطعه کدهای داخلی به فهرستی از گوشی‌هایی اشاره دارند که به چیپست معرفی نشده SM8475 مجهز خواهند بود و این چیپست معرفی نشده، همان اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس است. در این فهرست نام ۵ مدل از گوشی های شیائومی دیده می‌شود؛ بنابراین از بین ۶ گوشی که گفته شده بود به این تراشه پرچمدار مجهز می‌شوند، فقط تکلیف یک مدل مشخص نیست. اسامی این ۵ مدل را می‌توانید در زیر ببینید:

فهرست گوشی های سال ۲۲ شیائومی با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس

  • شیائومی ۱۲ اولترا
  • شیائومی می میکس فولد ۲
  • شیائومی ۱۲ اس
  • شیائومی ۱۲ اس پرو
  • شیائومی ۱۲ تی پرو / ردمی کی ۵۰ اس پرو

از بین این پنج مدل، حضور چیپست +Snapdragon 8 Gen 1 در زیر قاب مدل شیائومی ۱۲ اولترا تأیید شده است. تصویری از یک پوستر رسمی به بیرون درز کرده که این موضوع را تأیید می‌کند. روی این پوستر همچنین از تاریخ ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) به عنوان زمان معرف Xiaomi 12 Ultra یاد شده است.

گوشی های شیائومی با قدرتمندترین تراشه کوالکام

اگرچه شنیده بودیم شیائومی می‌خواهد دو گوشی می میکس فولد ۲ و ۱۲ تی پرو را نیز امسال وارد بازار کند؛ اما نمی‌دانستیم دو پرچمدار دیگر به نام‌های ۱۲ اس و ۱۲ اس پرو (که رقابت در بین گوشی‌های پرچمدار اندرویدی را داغ می‌کنند) را نیز معرفی خواهد کرد.

اما علت جالب‌ توجه بودن تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در مقایسه با نسخه معمولی آن، شایعاتی است که خبر می‌دهند کوالکام می‌خواهد در فرآیند تولید این تراشه، فناوری لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC را جایگزین فناوری ۴ نانومتری کمپانی سامسونگ کند. این فناوری لیتوگرافی می‌تواند منجر به بازدهی بیشتر، بهره‌وری انرژی بهتر و همچنین کاهش فشار حرارتی به چیپست شود که چشم‌انداز جذابی را برای آینده گوشی‌های پرچمدار اندرویدی به وجود خواهد آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*