تولید شاسی بلند

این خودروسازان، هیچ اعتقادی به تولید شاسی بلند ندارند

با وجود این که خودروهای شاسی بلند به محبوب‌ترین سگمنت خودرویی در جهان تبدیل شدند، اما برخی از خودروسازان همچنان به تولید شاسی بلند تمایلی ندارند. در ادامه با این خودروسازان آشنا می‌شویم.

طی دو دهه گذشته شاسی بلندها توانستند نگاه مشتریان زیادی را در بازارهای جهانی به خود جلب کنند و لقب محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سگمنت خودرویی را به خود اختصاص دهند. در حال حاضر بسیاری از خودروسازان برای کسب سود بیشتر چندین مدل شاسی بلند را در میان سبد محصولات خود قرار دادند، اما در این میان برخی از خودروسازان به شکل عجیبی به تولید خودروهای شاسی بلند تمایلی ندارند.

طبق گفته کارشناسان حوزه خودرو، محبوبیت زیاد خودروهای شاسی بلند و همچنین ارزان بودن فرایند تولید این خودروها باعث شده تا بسیاری از خودروسازان، حتی سازندگان خودروهای فوق اسپرت و لوکس نیز به تولید خودروهای SUV روی بیاورند. در واقع خودروسازان می‌توانند طبق یک پلتفرم اشتراکی چندین مدل مختلف از شاسی بلند را در کلاس‌های متعدد توسعه دهند و آنها را با قیمت‌های مختلف به بازار عرضه کنند. چنین فرایندی هزینه‌ها را کاهش داده و میزان سودآوری را نیز به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

کدام خودروسازان به تولید شاسی بلند علاقه ندارند؟

تولید شاسی بلند

با وجود این که تولید خودروهای شاسی بلند برای خودروسازان بسیار سودآور است، اما ۱۱ برند خودرویی برای حفظ اصالت خود تاکنون تولید SUVها را در دستور کار خود قرار ندادند. از جمله این خودروسازان می‌توان به رم، پولستار، پاگانی، مک لارن، لوسید، لانچیا، فراری، کرایسلر، بوگاتی، آلپاین و آبارث اشاره کرد.

البته به احتمال زیاد این خودروسازان به ویژه پولستار، فراری و آلپاین برای جا نماندن از رقبای خود طی سال‌های آینده به تولید این خودروها روی خواهند آورد. در واقع فراری توسعه اولین شاسی بلند خود با نام پورسانگ را در دستور کار خود قرار داده و کرایسلر نیز اخیرا از کانسپت ایرفلو پرده برداشت که نشان می‌دهد این دو خودروساز برای حضور در بازار شاسی بلندها عزم جدی دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*