تکنولوژی جدید TCL، مانع دیده شدن نمایشگر گجت شما توسط افراد فضول می‌شود

تکنولوژی جدید TCL، مانع دیده شدن نمایشگر گجت شما توسط افراد فضول می‌شود

تکنولوژی جدید و داخلی نمایشگر های TCL، تماشای یواشکی صفحه توسط افراد فضول را غیرممکن کرده و حریم خصوصی کاربر را افزایش می‌دهد.

علاوه بر سامسونگ، غول الکترونیکی مستقر در هویژو چین، یعنی TCL نیز هم‌چنان یکی از بازیگران اصلی در صنعت نمایشگر گوشی‌های هوشمند است. اخیرا دپارتمان CSOT این مجموعه از یک پیشرفت انقلابی در صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند خود پرده برداشته است. این فناوری جدید امکان تولید نمایشگرهایی با ضخامت بسیار کم و با حریم خصوصی بالا را فراهم کرده است. در ادامه با تکنولوژی جدید و جالب TCL، بیش‌تر آشنا خواهیم شد.

به‌طور معمول، آن دسته از محافظ‌های صفحه‌نمایش که مخصوص حریم خصوصی طراحی شده‌اند، از موادی با انعکاس کم استفاده می‌کنند تا این اطمینان حاصل شود که محتوای مورد رویت، در برابر دید اطرافیان مخفی خواهد بود. با این‌حال، در حال حاضر یک اشکال عمده در مورد محافظ‌های معمولی نمایشگر حریم خصوصی موجود در بازار وجود دارد که صرفا با کاهش دید صفحه نمایش در زوایای خاص، خواندن محتوا را از طرفین، برای کاربر دشوار می‌کند.

دلیل اصلی این است که در حال حاضر هیچ وسیله‌ الکترونیکی به‌طور ذاتی، از ویژگی محافظت حریم خصوصی برخوردار نیست. در این میان، TCL با استفاده از این فناوری در نمایشگرهای خود، کاربران را از استفاده محافظ‌های نه‌چندان دقیق صفحه بی‌نیاز می‌کند. هدف TCL این است که صفحه‌نمایش با استفاده از این قابلیت داخلی، به نمایشگری فعال با حریم خصوصی بالا تبدیل شود.

این نمایشگر نه تنها در مقایسه با محافظ‌های صفحه، در انعکاس از زوایا و با تمرکز بر افزایش حریم خصوصی عملکرد بهتری دارد، بلکه می‌تواند حالت‌های مختلف حریم شخصی را با یک کلیک ساده تغییر دهد.

شرکت TCL این تکنولوژی را در قالب یک صفحه‌نمایش لپ‌تاپ 13 اینچی به نمایش درآورده که طبق تصویر زیر، قادر است به‌ صورت آنی و بدون تغییر جهت یا زاویه دید دستگاه از یک نمایشگر حریم خصوصی به یک صفحه عادی یا بالعکس تغییر کند.

تکنولوژی جدید TCL، مانع دیده شدن نمایشگر گجت شما توسط افراد فضول می‌شود

هم‌اکنون، تی‌سی‌ال اعلام کرده که بخش CSOT Display این شرکت با موفقیت، این نوع از نمایشگرها را برای گوشی‌های هوشمند توسعه داده است. این غول چینی با کمک تیم مهندسان خود، موفق به تولید یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی بسیار باریک با برخورداری از ویژگی‌های داخلی حریم خصوصی شده است.

تکنولوژی جدید TCL، مانع دیده شدن نمایشگر گجت شما توسط افراد فضول می‌شود

از چپ به راست: نمایشگر عادی، نمایشگر فوق‌باریک حریم خصوصی و نمایشگر حریم خصوصی

با روشن بودن حالت حریم شخصی، در زاویه 45 درجه، حتی نزدیک‌ترین شخص کناری نیز نمی‌تواند صفحه‌نمایش شما را مشاهده کند؛ زیرا به‌وسیله پیکربندی و ویژگی‌های شیمیایی نمایشگر، تنها 1.12% از نور نمایشگر را اطراف منتقل خواهد شد. علی‌رغم تمام فناوری‌های موجود در این پنل، نمایشگر حریم خصوصی تلفن‌های هوشمند، تنها 0.1% ضخیم‌تر از نمونه‌های رایج AMOLED است.

TCL در پایان اشاره کرده که این فناوری هم‌اکنون در مرحله آزمایش قرار دارد و پس از آمادگی کامل، کار تولید صفحه‌نمایش‌های مبتنی بر حریم خصوصی را آغاز خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*