فوتون تونلند نیوفیس

بررسی پیکاپ فوتون تونلند نیوفیس ؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

فوتون تونلند نیوفیس به عنوان یکی از جدیدترین پیکاپ‌های بازار ایران محسوب می‌شود. از این رو قصد داریم در ادامه شما را با مشخصات و امکانات پیکاپ جدید ایران خودرو آشنا کنیم.

شرکت چینی فوتون در سال ۲۰۱۱ پیکاپ تونلند را به عنوان رقیب ارزان‌قیمت تویوتا هایلوکس به بازار عرضه کرد. پس از مدتی این پیکاپ چینی طی همکاری فوتون با شرکت ایران خودرو با دو پیشرانه 2.4 لیتری بنزینی و 2.8 لیتری دیزلی وارد بازار ایران شد. البته ایران خودرو در سال ۱۳۹۸ برای جلب رضایت مشتریان تصمیم گرفت تا مدل فوتون تونلند اس را با موتور 2 لیتری توربوشارژ جدید روانه بازار کند.

طی سال‌های اخیر ورود رقبایی با ظاهر جذاب‌تر نظیر کلوت مکث موتور و کی ام سی تی 8 کرمان موتور باعث شد تا ایران خودرو تولید مدل جدیدی از این پیکاپ قدیمی را در دستور کار خود قرار دهد. این خودروساز بزرگ کشور مدتی قبل از فوتون تونلند نیوفیس پرده برداشت و به تازگی نیز فرایند تولید آن را آغاز کرده تا سرانجام در سال ۱۴۰۱ شاهد عرضه فوتون جدید به بازار باشیم. در همین راستا قصد داریم در این مقاله این پیکاپ را از لحاظ طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با پیکاپ فوتون تونلند نیوفیس

بخش طراحی

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس در نسخه جدید از لحاظ ظاهری نسبت به قبل کاملا ارتقا پیدا کرده و در بخش‌های جلو پنجره، سپر و سایر عناصر نمای جلو شاهد تغییرات زیادی هستیم. همچنین صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، طراحی جذاب‌تر داشبورد و استفاده از آینه‌های جانبی جدید جزو تفاوت‌های این نسخه جدید با مدل قدیمی آن محسوب می‌شود.

مشخصات فنی

فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس جدید از نظر فنی مشابه مدل تونلند اس خواهد بود. در واقع این پیکاپ در مدل بنزینی به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ بزنینی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 200 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 5 دنده دستی با سیستم انتقال قدرت 3 حالته چهار یا دو چرخ محرک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

فوتون تونلند نیوفیس

این پیکاپ در مدل دیزلی نیز از یک پیشرانه 2.8 لیتری کامینز بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر را به تولید برساند. برای این نسخه نیز یک گیربکس 5 دنده دستی و سیستم انتقال قدرت 3 حالته چهار یا دو چرخ محرک وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت. در ادامه لیست کامل مشخصات فوتون تونلند نیوفیس را مشاهده می‌کنید:

لیست مشخصات

مدل خودروفوتون تونلند جدید بنزینیفوتون تونلند جدید دیزلی
پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ با حجم 2 لیتری4 سیلندر توربودیزل با حجم 2.8لیتری
قدرت موتور200 اسب بخار174 اسب بخار
گشتاور موتور300 نیوتن متر360 نیوتن متر
انتقال قدرت5 دنده دستی – ترانسفرکیس 3 حالته5 دنده دستی – ترانسفرکیس 3 حالته
سیستم تعلیقجلو (مستقل- جناغی دوبل) عقب (فنر تخت با دو کمک هیدرولیک)جلو (مستقل- جناغی دوبل) عقب (فنر تخت با دو کمک هیدرولیک)
ظرفیت باک76 لیتر76 لیتر
ابعاد بدنه۵۳۱۰ میلی‌متر طول، ۱۸۸۰ میلی‌متر عرض، ۱۸۷۰ میلی‌متر ارتفاع۵۳۱۰ میلی‌متر طول، ۱۸۸۰ میلی‌متر عرض، ۱۸۷۰ میلی‌متر ارتفاع
ابعاد بخش بار440- 1580 – 1520 میلی‌متر440- 1580 – 1520 میلی‌متر
وزن خالص1900 – 2900 کیلوگرم1940 – 2975 کیلوگرم

امکانات

فوتون تونلند نیوفیس

از مهم‌ترین امکانات فوتون تونلند نیوفیس جدید می‌توان به کپسول آتش‌نشانی، کیسه ابزار، روکش صندلی چرمی، دیلایت یا چراغ روز، ترانسفرکیس سه حالته (4L یا چهار چرخ محرک سنگین، 4H یا چهار چرخ محرک سبک، 2H یا دو چرخ محرک عقب سبک)، اتولایت، مسیریاب، 4 عدد بلندگو، بلوتوث و درگاه USB، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، پورت برق ۱۲ ولت، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، دو کیسه هوای جلو، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و ترمزهای دیسکی با سیستم ضد قفل ABS و EBD اشاره کرد.

قیمت و رقبا

فوتون تونلند نیوفیس

به احتمال زیاد فوتون تونلند نیوفیس با قیمت حدود 950 تا یک میلیارد تومان روانه بازار خواهد شد. از رقبای این خودرو می‌توان به یوآز پیکاپ، آمیکو آسنا، کی ام سی تی 8 کرمان موتور و مکث موتور کلوت اشاره کرد. به طور کلی اگر ایران خودرو بتواند این وانت پیکاپ را با قیمت منطقی نسبت به رقبای آن به بازار عرضه کند، فوتون تونلند به دلیل سابقه خوب خود می‌تواند باز هم به یکی از پرفروش‌ترین پیکاپ‌های بازار ایران تبدیل شود.