پژو 207

به این دلایل پژو 207 بخریم

پژو 207 به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود. از این رو قصد داریم در ادامه شما را با مزایا و نقاط قوت این هاچ بک فرانسوی بازار ایران آشنا کنیم.

پژو 207 جزو معدود هاچ بک‌های میان رده بازار ایران محسوب می‌شود که از زمان عرضه تا به امروز همواره محبوب بوده و توانسته آمار فروش بالایی را به ثبت برساند؛ اما پژو 207 به چه دلیلی به چنین محبوبیتی دست پیدا کرده است؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه پژو 207 را در بخش‌های طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات بررسی کرده و شما را با مزایای آن آشنا خواهیم کرد.

مزایا و نقاط قوت پژو 207

برخورداری از ظاهری اسپرت و جذاب

پژو 207

ممنوعیت واردات خودرو باعث شد تا پژو 207 در یک بازار کاملا انحصاری قرار بگیرد و بین رقبایی با طراحی ظاهری قدیمی  بدرخشد. این هاچ بک برای بسیاری از مشتریان از جمله جوان‌ها به یک انتخاب جذاب تبدیل شده است. در واقع مشتریان از میان گزینه‌هایی چون پژو 206 اتوماتیک، ام وی ام ۳۱۵ و برلیانس ۳۲۰ معمولا خودرو پژو 207i را ترجیح می‌دهند.

پژو 207

گفتنی است پژو 206 نیز در این کلاس همچنان یک گزینه جذاب برای مشتریان بوده و همانند پژو 207 آمار فروش بالای را به ثبت رسانده است، اما به طور کلی پژو 207 برای مشتریانی که به دنبال خرید یک هاچ بک جذاب و اسپرت هستند، گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.

پیشرانه‌ای با استهلاک کم و قطعات یدکی زیاد

پژو 207

پژو 207 از لحاظ پلتفرم کاملا به پژو 206 شباهت داشته و حضور چند ساله آنها در بازار ایران باعث شده تا مالکان این خودروها بتوانند حتی در نقاط دورافتاده کشور نیز به آسانی به قطعات یدکی آن دسترسی پیدا کنند. همچنین برای رفع عیوب فنی این خودرو نیز تعمیرکاران با تجربه‌ای در سراسر کشور وجود دارد.

پژو 207

علاوه بر این، پژو 207 همانند بسیاری از محصولات ایران خودرو از پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ TU5 بهره می‌برد. همچنین این خودرو از لحاظ نسبت به وزن و میزان استهلاک در سطح مناسبی قرار دارد و می‌تواند سواری نسبتا چابکی را ارائه دهد. سرنشینان نیز به دلیل سروصدای کمی که به کابین نفوذ می کند می‌توانند سفر راحتی را تجربه کنند.

بازار دست دوم پررونق

پژو 207

پژو 207 از بازار دست دوم پررونقی نیز بهره می‌برد و مالکان این هاچ بک فرانسوی می‌توانند به آسانی آن را در بازار به فروش برساند. در طرف مقابل، یکی از رقبای پژو 207 در این کلاس یعنی ام وی ام ۳۱۵ دارای بازار دست دوم کم رونقی بوده و به همین دلیل مشتریان برخی اوقات برای فروش آن با مشکل مواجه می‌شوند؛ به خصوص که اگر قصد فروش سریع آن را داشته باشند. به طور کلی این خودرو به اصطلاح همواره نقد بوده و می‌توان همین موضوع را یکی از نقاط قوت آن محسوب کرد.

چابکی و شتاب مناسب 

پژو 207 از یک موتور 1.6 لیتری ۱۶ سوپاپ TU5 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

پژو 207

البته از این پیشرانه نباید انتظار رانندگی هیجان‌انگیزی را داشت، اما وزن مدل دنده دستی آن ۱۰۸۷ کیلوگرم بوده که نشان می‌دهد این خودرو سبک بوده و نسبت توان خروجی آن به وزن نسبت به سایر خودروهای هم‌رده به ویژه سدان‌های اقتصادی داخلی در سطح مناسبی قرار دارد. پژو 207 دنده‌ای ظرف مدت ۱۱.۶ ثانیه می‌تواند از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. از این رو این هاچ بک فراسوی قادر است حداقل چابکی و شتاب را برای مالکان خود فراهم سازد.

امکانات راضی‌کننده

پژو 207

با وجود این که ایران خودرو طی سال‌های قبل امکاناتی مانند رینگ آلومینیومی و کروز کنترل را از لیست امکانات استاندارد این خودرو حذف کرده است، اما باز هم این هاچ بک فرانسوی می‌تواند با امکانات متعدد نگاه مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. از امکانات این خودرو می‌توان به گیربکس اتوماتیک، دی‌لایت، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، تهویه اتوماتیک، میرور لینک و مانیتور لمسی اشاره کرد. علاوه بر این، مدل‌های سفارشی پژو 207 نظیر مدل پانوراما نیز از امکانات جدیدی چون سقف پانوراما، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی، ترمز عقب دیسکی و قرمان برقی بهره می‌برند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام درمورد خودرو سوالی داشتم

  2. پژو یک برند درجه دو اروپایی ولی برای ما شده خودرو لاکچری