شارژ ۲۴۰ وات کابل USB C

رویای شارژ سوپر فست 240 واتی با کابل‌های USB C جدید محقق می‌شود

استاندارد 2.1 کابل USB C سرعت بالایی در شارژ و انتقال داده دارد. اخیرا نیز یک شرکت هلندی کابل USB C با سرعت شارژ ۲۴۰ وات را عرضه کرده است.

اردیبهشت ماه سال گذشته بود که خبر رسید استاندارد 2.1 کابل USB C می‌تواند با خروجی بسیار بالا زمینه شارژ دستگاه‌های قدرتمندی همچون لپ‌تاپ‌های گیمینگ و مانیتورهای 4K را فراهم کند. در واقع استاندارد جدید USB C می‌تواند شارژ فوق‌العاده سریع ۲۴۰ واتی را ارائه کند و حالا نیز شاهد عرضه اولین کابل‌ های سازگار با این استاندارد هستیم.

شارژ سریع ۲۴۰ وات با کابل های USB C

شارژ ۲۴۰ وات کابل USB C

وب‌سایت Tom’s Hardware برای اولین بار متوجه شد که یک خرده‌فروشی هلندی به نام Club3D اقدام به تبلیغ سه مدل کابل جدید در آمریکا کرده است که می‌توانند شارژ ۲۴۰ وات را به ارمغان بیاورند. البته در حال حاضر نمي‌توانید این کابل‌ها را خریداری کنید، ولی این اولین بار است که می‌بینیم یک خرده‌فروشی از شارژ ۲۴۰ وات صحبت می‌کند.

شارژ ۲۴۰ وات کابل USB C

دو مدل از کابل‌های جدید مناسب انتقال انرژی، داده و ویدیو هستند. از میان این دو کابل نیز مدل گران‌تر توانایی انتقال داده با حداکثر سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را دارند که باعث می‌شود گزینه‌ای مناسب برای انتقال ویدیو‌های 8K (نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه) باشد. کابل سوم بیشتر با هدف انتقال انرژی ساخته شده است و اگر بخواهید به واسطه آن فایلی را جابه‌جا کنید، باید با سرعت USB 2.0 کنار بیایید.

شارژ ۲۴۰ وات کابل USB C

معرفی این کابل‌ها یک خبر بسیار خوب برای افرادی است که دوست دارند از تنها یک کابل برای شارژ کردن گجت‌های مختلف از هدفون گرفته تا لپ‌تاپ گیمینگ استفاده کنند. البته در حال حاضر برخی مشکلات مانع از این کار می‌شوند. اول از همه اینکه Club3D هنوز این کابل‌ها را برای فروش قرار نداده است. مشکل دوم اینکه در حال حاضر هیچ آدابتوری با کابل های جدید USB C سازگار نیست و توانایی ارائه شارژ ۲۴۰ وات را ندارد.

شارژ ۲۴۰ وات کابل USB C

اگرچه این کابل‌ها می‌توانند برای بسیاری از گجت‌ها مفید باشند، اما نباید از ظرفیت بالای آنها در صنعت گوشی‌های هوشمند غافل شد. برای یادآوری باید گفت در حال حاضر عنوان سریع‌ترین سیستم شارژ در میان گوشی‌ها به ویوو iQOO 7 تعلق دارد که می‌تواند یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در تنها ۱۸ دقیقه شاژ کند.

البته انتظار نداریم که به زودی شارژ سریع ۲۴۰ وات به گوشی‌های هوشمند بیاید، ولی نسل جدید کابل های USB C می‌توانند راه را برای دستیابی به آن هموارتر کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*