اختراعات جدید سامسونگ و هواوی

اختراعات جدید سامسونگ و هواوی، گوشی هایی عجیب و منحصر به فرد هستند

اختراعات جدید سامسونگ و هواوی، تجسمی از آینده‌ی دستگاه‌های منعطف هستند. اتفاقا این دو کمپانی، از پیشتازان تولید گوشی های منعطف بوده‌اند.

شاید هواوی در بازار گوشی های هوشمند از سامسونگ عقب مانده باشد؛ اما در زمینه ثبت پتنت و اختراعات جدید، هنوز رقیب قدرتمندی است. به تازگی اسنادی از دو پتنت بیرون آمده است که نشان می‌دهد این کمپانی‌ها چه ایده‌هایی برای آینده در سر دارند.

اختراعات جدید سامسونگ و هواوی

پتنت جدید سامسونگ، به دستگاهی با نمایشگر کشویی اختصاص دارد. شاید از جلو، طراحی نرمالی به نظر برسد، اما خاص بودن آن از پشت جلوه‌گر می‌شود؛ زیرا مرزهای این صفحه نمایش، به جلوی دستگاه محدود نیست و تا قسمتی از پنل عقب امتداد می‌یابد.

پیش‌تر طراحی مفهومی مشابهی را در گوشی شیائومی می میکس آلفا دیده بودیم. البته در اینجا، بخشی از نمایشگر که به سمت پشت دستگاه خم شده، به صورت کشویی حرکت می‌کند و به بخش جلو اضافه می‌شود تا ابعاد صفحه نمایش، افزایش یابد. همچنین یکی از تصاویر نشان می‌دهد که دوربین عقب، قابل استفاده به عنوان دوربین سلفی است.

اختراعات جدید سامسونگ و هواوی

اما بر اساس پتنتی که با شماره CN114439843A در چین ثبت شده، هواوی هم روی یک فناوری جدید برای صفحه نمایش رول شونده کار می‌کند. اسناد مربوط به این پتنت، دستگاهی الکترونیک را با نمایشگر منعطف نشان می‌دهد. در توضیحات به طراحی ساده، کوچک و قابل پیاده‌سازی آن در انواع دستگاه‌های پرتابل اشاره شده است.

مکانیسم تعبیه شده در زیر صفحه نمایش، دارای یک بخش چرخان است که از دو طرف با قاب پوشانده می‌شود. البته مشخص نیست که این مکانیسم چرخان، به صورت اتوماتیک کار می‌کند یا دستی؟

اختراعات جدید سامسونگ و هواوی

باید دید این اختراعات جدید سامسونگ و هواوی، به تولید دستگاه‌های تجاری ختم خواهند شد یا صرفا در حد ایده‌هایی روی کاغذ باقی خواهند ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*