اسنپدراگون 8 نسل 2؛ مشخصات، و هرآنچه که باید بدانیم

اسنپدراگون 8 نسل 2؛ مشخصات، و هرآنچه که باید بدانیم

طبق آخرین گزارش‌ها، به نظر می‌رسد کوالکام قصد دارد تراشه پرچم‌دار بعدی خود، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 را زودتر از موعد مقرر به بازار عرضه کند.

آخرین پردازنده پرچم‌دار کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 1، در دسامبر 2021 معرفی شد. از آن زمان، چندین گوشی هوشمند رده بالا از این پردازنده استفاده می‌کنند. با این حال، قدرتمندترین تراشه این شرکت به علت بروز مشکلات گرمایشی، نتوانست انتظارات بسیاری از کاربران را برآورده کند. دلیل اصلی این نقص، احتمالا فرآیند ساخت سامسونگ بوده، زیرا اسنپدراگون 8 نسل 1 بر اساس آن ساخته شده است.

بنابراین، کوالکام برای مقابله با این مشکلات، اسنپدراگون 8 نسل 1+ را عرضه خواهد کرد که طبق شایعات، بر اساس فرآیند 5 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. هم‌چنین به نظر می‌رسد اسنپدراگون 8 نسل 1+ طی ماه آینده، یعنی در مه 2022 عرضه شود. با این وجود، کوالکام از حالا در حال آماده‌سازی نسل بعدی، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 است و طبق گمانه‌زنی‌ها، این چیپست زودتر از موعد مقرر وارد بازار خواهد شد.

تاریخ عرضه اسنپدراگون 8 نسل 2

اسنپدراگون 8 نسل 2؛ مشخصات، و هرآنچه که باید بدانیم

بر اساس گزارش Digital Chat Station، اسنپدراگون 8 نسل 2 تا چند ماه دیگر معرفی خواهد شد. کوالکام قصد دارد تراشه‌های جدید خود را در اسرع وقت عرضه کند. نسخه پلاس این چیپست‌ها معمولا در ماه جولای یا سه ماهه سوم سال معرفی می‌شوند؛ اما این بار، این شرکت قصد دارد تا نسل 1+ را زودتر از زمان‌بندی پیش‌بینی شده وارد بازار کند. دلیل اصلی تسریع در فرآیند تولید این نسخه، عدم محبوبیت اسنپدراگون 8 نسل 1 و در دسترس بودن جایگزین‌های بهتر از رقیب خود یعنی مدیاتک است.

به طور مشابه، پردازنده نسل 2 احتمالا زودتر از آنچه انتظار داریم عرضه خواهد شد، اگرچه هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد تاریخ انتشار آن در دست نیست. به طور کلی، تراشه‌های سری اسنپدراگون 8 در پایان سال عرضه می‌شوند. اما می‌توان انتظار داشت که انتشار آنها 2 تا 3 ماه زودتر از موعد مقرر انجام شود. بنابراین، احتمالا در ماه اکتبر 2022، شاهد رونمایی از این چیپست پرچم‌دار خواهیم بود.

اسنپدراگون 8 نسل 2 در کدام گوشی‌ ها استفاده خواهد شد؟

معرفی زودهنگام اسنپدراگون 8 نسل 2 هم‌چنین ممکن است به معنای عرضه سریع‌تر گوشی‌های پرچم‌دار مورد انتظاری باشند که از این چیپست استفاده خواهند کرد. بنابراین، احتمالا شاهد عرضه زودهنگام سری 13 شیائومی نیز خواهیم بود.

از جمله گوشی‌هایی که در آینده با بهره‌گیری از این پردازنده پرچم‌دار به بازار عرضه می‌شوند، می‌توان به شیائومی 13/13 پرو، موتورولا موتو اج 40 پرو، وان پلاس 11 پرو، iQOO 10 پرو، سری سامسونگ گلکسی S23 و ریلمی GT 3 پرو اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*