لاماری ایما

مقایسه لاماری ایما و دیگنیتی پرایم ؛ شاسی بلندهای چینی جدید بازار ایران

لاماری ایما که مدتی قبل معرفی شد به عنوان رقیب مستقیم دیگنیتی پرایم محسوب می‌شود. از این رو قصد داریم مشخصات و امکانات این شاسی بلندهای چینی جدید بازار ایران را با یکدیگر مقایسه کنیم.

دیگنیتی پرایم پس از عرضه به بازار ایران با برخورداری از ظاهری جذاب، پیشرانه نسبتا قدرتمند و امکانات مناسب توانست بدون رقیب مستقیم نگاه بسیاری از مشتریان بازار ایران را به خود اختصاص دهد، اما مدتی قبل شرکت آرین پارس موتور از اولین شاسی بلند خود با نام لاماری ایما پرده برداشت؛ خودرویی که از ظاهری اسپرت بهره می‌برد و به عنوان رقیب مستقیم دیگنیتی پرایم محسوب می‌شود. در همین راستا قصد داریم در ادامه این دو شاسی بلند جدید بازار ایران را از لحاظ طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه لاماری ایما با دیگنیتی پرایم

بخش طراحی

لاماری ایما

لاماری ایما و دیگنیتی پرایم از لحاظ ظاهری نسبت به سایر رقبای هم‌قیمت خود کاملا متفاوت به نظر می‌رسند. از تفاوت این دو محصول با سایر رقبا می‌توان به سراگزوزهای واقعی، آینه‌های جانبی روی در خودرو، چراغ‌های عقب به هم متصل با گرافیک جذاب، رینگ‌های مشکی و شیب بخش عقبی سقف و شیشه عقب اشاره کرد.

لاماری ایما

طراحان لاماری ایما با استفاده از عناصری چون گرافیک متفاوت چراغ ترمز سوم، سراگزوزهای چهارتایی، چراغ‌های اصلی مخفی در سپر جلو و همچنین جلوپنجره بزرگ، این خودرو را نسبت به دیگنیتی پرایم اسپرت‌تر کردند. همچنین دیگنیتی پرایم در بخش نمای جانبی به لطف شیب بسیار تند سقف و استایل کوپه مانند خود از لاماری ایما جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

لاماری ایما

لاماری ایما

این دو شاسی بلند چینی در بخش کابین بر خلاف بخش بیرونی از طراحی متفاوتی نسبت به یکدیگر بهره می‌برند. لاماری ایما در این بخش به لیور دنده الکترونیکی معروف به دنده خلبانی، دریچه‌های تهویه دایره‌ای شکل و صفحه‌آمپر دیجیتال یکپارچه با مانیتور مجهز شده و به همین دلیل کاملا به‌روز و مدرن به نظر می‌رسد.

لاماری ایما

دیگنیتی پرایم

در طرف مقابل دیگنیتی دارای طراحی سنتی‌تری بوده و طراحان با استفاده از متریال باکیفیت‌تر داشبورد و چرم‌دوزی زیبای داخل درها آن را به یک شاسی بلند نیمه لوکس تبدیل کردند.

مشخصات فنی

لاماری ایما

دیگنیتی پرایم به یک موتور ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT) نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. همچنین این خودرو به طور ترکیبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت 7.3 لیتری را به همراه خواهد داشت و ظرف مدت ۱۳ ثانیه نیز از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

لاماری ایما

با وجود این که دیگنیتی پرایم با چنین قوای محرکه‌ای یک شاسی بلند هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، اما باید بدانید توانایی حرکتی آن در سطح معمولی قرار داشته و بر خلاف ظاهر اسپرت خود نمی‌تواند شتاب‌گیری خارق‌العاده‌ای را به همراه داشته باشد. هرچند هندلینگ آن در سطح مناسبی قرار دارد و از سایر هم‌کلاسان خود در بازار ایران عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد.

لاماری ایما

در طرف مقابل لاماری ایما نیز به پیشرانه مشابه با رقیب خود یعنی موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده که البته نسبت به دیگنیتی بازدهی بالاتری را به همراه دارد. در واقع این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت 7.5 لیتری را به همراه خواهد داشت و ظرف مدت ۱۰.۵ ثانیه می‌تواند از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

لاماری ایما

هرچند لاماری ایما نسبت به دیگنیتی پرایم از توانایی‌های حرکتی بهتری بهره می‌برد، اما در حد یک خودرو ۱۹۵ اسب بخاری ظاهر نمی‌شود. همچنین عدم برخورداری از حالت تیپ‌ترونیک برای گیربکس این خودرو انتقاد کارشناسان را به همراه داشته است. گفتنی است گروه بهمن به زودی دیگنیتی پرستیژ را با موتور ۲۳۰ اسب بخاری روانه بازار خواهد کرد که می‌تواند عملکرد بهتری را نسبت به رقبا ارائه دهد.

امکانات رفاهی و ایمنی

لاماری ایما

لاماری ایما و دیگنیتی پرایم از امکانات مشترکی چون ایربگ‌های سرنشینان جلو به اضافه ایربگ‌های جانبی، کنترل سرعت در شیب (HDC)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)، کنترل کشش (TCS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، تنظیم برقی صندلی راننده، سنسور پارک عقب، ترمز پارک برقی با اتوهلد، دوربین ثبت وقایع، دوربین دید عقب، سنسور نور، دی‌لایت، تهویه مطبوع اتوماتیک، مالتی‌مدیا با مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی لمسی، کروز کنترل، سقف پانوراما و کی‌لس استارتر بهره می‌برند.

لاماری ایما

دیگنیتی پرایم

هرچند لاماری ایما بر خلاف دیگنیتی پرایم از کیسه‌های هوای پرده‌ای بهره می‌برد، اما به طور کلی دیگنیتی پرایم با برخورداری از امکاناتی چون سنسور پارک جلو، سنسور باران، صندلی برقی سرنشین جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین 360 درجه و در صندوق برقی در این بخش از لاماری ایما در سطح بالاتری قرار دارد.

جمع‌بندی

در پایان باید گفت دیگنیتی پرایم به عنوان محصول گروه بهمن در بخش‌های امکانات و گستردگی خدمات پس از فروش نسبت به لاماری ایما در سطح بهتری قرار دارد. در طرف دیگر، لاماری ایما به عنوان محصول آرین موتور، رانندگی لذت‌بخش‌تر و سواری نرم‌تری را به همراه خواهد داشت.

در بخش طراحی ظاهری و داخلی نیز هر دو خودرو جذاب به نظر می‌رسند و در واقع می‌توان گفت در یک سطح قرار دارند. از این رو اگر قصد خرید یک شاسی بلند جذاب با آپشن‌های بیشتر را دارید، دیگنیتی پرایم گزینه بهتری خواهد بود؛ اما اگر به دنبال یک شاسی بلند اسپرت با لذت رانندگی و شتاب بهتر هستید، لاماری ایما می‌تواند به خوبی به نیازتان پاسخ دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*